Vitaminespuit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Vitaminespuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 13:47

Ik ben op zoek naar een opkikker voor mijn pony. Ze doet het verder goed maar merk dat ze met dit wisselende weer wat last heeft met verharen. Ze blijft wat in een stuggere vacht zitten en heeft geen glanzend velletje
Iemand ervaring met een goede vitamineboost?

Ze krijgt trouwens na het werk wel de vitaminekorrel van vitalbix.

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Vitaminespuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:18

Er zijn ook veel supplementen die de weerstand een opkikker geven, daar ben ik altijd meer fan van. :-) Dit geef je langere tijd in plaats van een eenmalige vitaminespuit. De ImmunoBoost van Vitalstyle ben ik tevreden over. Eten ze graag en doen ze het ook goed op!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vitaminespuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:23

Ik zou eens kijken of je de vitaminepreparaten kan ophogen, slecht in vacht rond deze tijd klinkt eerder als een langdurig tekort dan een korte piek (misschien idd wel door uiting door de andere omstandigheden). Voer je volgens voorschrift van de leverancier?

Wil je toch een boost geven kan dat ook gewoon met de korrel die je hebt natuurlijk, om daarna weer af te schalen naar onderhoudsdosis :)

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 10:19

RianneH schreef:
Ik zou eens kijken of je de vitaminepreparaten kan ophogen, slecht in vacht rond deze tijd klinkt eerder als een langdurig tekort dan een korte piek (misschien idd wel door uiting door de andere omstandigheden). Voer je volgens voorschrift van de leverancier?

Wil je toch een boost geven kan dat ook gewoon met de korrel die je hebt natuurlijk, om daarna weer af te schalen naar onderhoudsdosis :)

Tijdens keuring is er uitgebreid bloedonderzoek gedaan en daar kwam niet iets geks naar voren.. ze is wel van snachts stal naar 24/7 buiten gegaan. Verhuisd naar een kudde enz. Dus er zijn wel dingen veranderd. Ze heeft nu de spuit van de welkoop gehad en ga inderdaad een poosje voeren zoals vitalbix aangeeft.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:14

Vitaminespuiten zijn onzinnig. Een overmaat vetoplosbare vitamines (oa A en D) is potentieel gevaarlijk (want wordt in overmaat opgeslagen in het vet) en een overmaat wateroplosbare vitamines (oa B en C) wordt dezelfde dag nog uitgepiest.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:39

Dierenarts hier vertelde echt dat het geen zin heeft(wisten we al). Goede vitamine brokken en kijken wat er nog toegevoegd kan worden is beter op lang termijn zodat je pony niks te kort komt.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:30