Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Drinkwater analyse paard

 

Hi!

Na een bezoekje van mijn dierenarts-osteopaat ben ik benieuwd wie het drinkwater van zijn/haar paard wel eens heeft laten analyseren, en zo ja: waar? Wat kwam er uit? Wat kon je hieraan doen?

Mijn paarden krijgen grondwater, dus geen leidingwater.

Ik ben benieuwd! Ik heb er natuurlijk nooit over nagedacht dat hun lever niet per definitie beter is dan mijn lever, dus dat wanneer zij water drinken dat ik niet zou drinken, ik daar wel wat van mag vinden.. :D

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-21 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 19:12 



 
Profiel   

Onze paarden krijgen kraanwater, dus ik zie niet in waarom ik dat zou laten analyseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 19:16 



 

Mijn paarden krijgen dus geen kraanwater, vandaar de vraag. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 19:21 



 
Profiel   

Ik heb het de eerste keer, nadat wij het puntstuk hebben laten slaan, gedaan. Is ondertussen jaren geleden. Het is bij de Gezondheidsdienst voor Dieren gebeurd. Denk dat het via de dierenarts wel opgestuurd kan worden en anders even een belletje naar Deventer. Onze buurjongen heeft het toen namelijk voor ons meegenomen. Daarna nooit meer gedaan. Was benieuwd of er geen biologische vervuiling of bijvoorbeeld teveel nitraat in zou zitten. Hebben toen volgens mij aangeven dat het water onderzocht moest worden of het geschikt voor paarden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 19:36 



 

Ik heb intussen de eerste resultaten van het onderzoek terug gekregen. Echter valt het beneden de richtlijnen volgens internet, maar kreeg ik een opmerking vanuit het bedrijf dat de waarden wel te hoog waren. Ik wacht nog even op het volledige rapport, maar als ik het vergelijk met wat ik op internet zie in tabellen is het gewoon goed.. iemand die hier verstand van heeft en wil meekijken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:20 



 
Profiel   

Kun je als het volledige rapport er is dat fotograferen en plaatsen. Ongetwijfeld dat iemand het weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:32 



 

Dat zou kunnen, maar ik wil mijn stal niet in een slecht daglicht zetten mocht het water niet goed zijn. Ze zijn super welwillend en ben alleen maar heel tevreden dus hou het liever in pb. Wil het na goedkeuring natuurlijk wel delen om kennis te delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:48 



 
Profiel   

pimaude schreef
Ik heb intussen de eerste resultaten van het onderzoek terug gekregen. Echter valt het beneden de richtlijnen volgens internet, maar kreeg ik een opmerking vanuit het bedrijf dat de waarden wel te hoog waren. Ik wacht nog even op het volledige rapport, maar als ik het vergelijk met wat ik op internet zie in tabellen is het gewoon goed.. iemand die hier verstand van heeft en wil meekijken ?


Soms zijn richtlijnen vanuit twee laboratoria verschillend, vanwege bv. verschillen in analyseapparatuur en protocollen waardoor referenties andere waardes geven. Je ziet het ook wel eens met humane laboratoria, dat je de onderlinge resultaten niet kan vergelijken. :) misschien hier ook het geval? Bij welke instantie heb je analyses laten doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 22:26 



 

Dat is goed om te weten! De analyse ligt bij eurofins !

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 23:18 



 
Profiel   

Ah dat is wel een goed bedrijf! Ik wil altijd wel even meekijken ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 18:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen