Krachtvoer vs mineralesteen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wonderlands

Berichten: 9
Geregistreerd: 29-07-21

Krachtvoer vs mineralesteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 11:40

Hey!

Ik heb een simpel vraagje. Ik heb het al in Google gezocht, maar geen antwoord te bespeuren. Of misschien ligt het aan mijn zeer slechte woordkeuzes :')
Dus de vraag: bevat liksteen alles dat krachtvoer ook kan bevatten? Want ik zoek naar een gezondere (suikerarme) oplossing voor m'n paardje.

Zouden jullie kunnen helpen?

Groetjes!

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Krachtvoer vs mineralesteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:41

Nee

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Krachtvoer vs mineralesteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:52

Je hebt mineralenlikstenen, maar deze bevatten zover ik weet alsnog een groot deel zout en zijn dus ook niet gezond.

Je kan beter een vitaminebrokje geven, er zijn tegenwoordig erg veel soorten en buiten dat ze amper suiker en zetmeel bevatten hoef je ook nog eens maar weinig te voeren.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:06

Ik heb verschillende uitgeprobeerd en zweer bij de mineralen emmers van equifirst. Waar bij andere merken mijn pony's jeuk kregen doen ze het hier goed op. Met z'n vieren heb ik ongeveer 3 a 4 emmers per jaar nodig. Ze lopen voor de kar en onder t zadel en staan 24/7 buiten.
Ze krijgen dus geen krachtvoer bij. Ook de pony niet die dekt en minstens 50 km per week in het bos loopt voor de kar

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:33

Hier krijgen ze Pavo vital en verschillende likstenen. Hebben ze voor de zekerheid alles binnen.