Tip medicijnen toedienen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilmamarjon
Berichten: 40
Geregistreerd: 27-05-19
Woonplaats: Peize

Tip medicijnen toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 15:15

Mijn paard moet 2x daags een poeder door haar voer. Zodra het voer anders ruikt of er anders uit ziet, laat ze het staan en houdt ze het bij hooi.
Ik ben tijden bezig geweest met het dagelijks uithollen van stukjes winterwortel. Met de appelboor rondje er uit halen, medicijnen er in en zijkanten weer dichtstoppen. Vaak liet ze die nog uit haar mond weer in het stro vallen zodra ze merkte dat er iets in zat.
Nu kreeg ik als tip: boterham met appelstroop en daar het poeder op. Dat werkt super! Boterham dubbelslaan en in stukken uit de hand opvoeren.
Andere tip die ik nog niet geprobeerd heb: mengen met appelmoes. Dan lege wormspuit daarmee vullen en achter in de mond spuiten.
Aangezien onze merrie vast niet de enige lastige eter is, geef ik hierbij de tips door. Die boterham met appelstroop had ik graag een jaar eerder geweten. Het had me veel werk bespaard.

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tip medicijnen toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:21

Bij mijn vorige paard werkte alle trucjes niet met iets er tussen doen.
Ik heb eens in de blender wortel en appels gedaan en dan de medicijnen er in, nope.
Geen boterham met appelstroop, geen uitgeholde appel.
Hij kon goed een hap nemen en dan alles uittuffen en me aankijken als de heks die hem vergiftigd.

bij hem was inderdaad het grove geschut, achter in de mond spuiten en hoofd even omhoog houden.
Erg onhandig, heb nu alles eters staan, zo fijn!

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Tip medicijnen toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:38

Ik deed bij mijn paard het poeder roeren door een klodder appelmoes en dat vervolgens mijn een spuit (grote opening) in haar mond spuiten

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Tip medicijnen toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 06:17

Bij mijn paard deed ik eerst appelmoes in de spuit, dan het poeder opgelost in water en dan weer appelmoes. Dit was de enige manier hoe we 2x daags vieze medicatie binnen konden krijgen.