Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jaarling in de winter op de wei

 
Profiel   

Dag iedereen,

Mijn jaarling komt straks bij mij aan huis te staan en zal dan 24/7 op de wei komen. Hij komt bij mijn haflinger en twee shetjes te staan. Er is een schuil stalletje aanwezig. Wat denken jullie dat handig is qua voeding? Ik wil hem graag wat bij voeren qua brokken of iets dergelijks maar welk voer is goed? Mijn haflinger krijgt gewoon een klein beetje basis brok. Maar ik heb het idee dat dat basis brok voor hem niet voedzaam genoeg zal zijn.

Wie kan mij helpen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 10:18 



 
Profiel   

Dit is een beetje weinig info :)
Wat voor ras is het? Hoe groot ongeveer? Hoe wordt hij nu gestald en wat krijgt hij te eten?

Verder is kijken heel belangrijk, sommige hebben wat meer of minder nodig dus als je ziet dat ze invallen of juist te dik worden, dan moet je daar op reageren.
Maar hier krijgen de jonkies (warmbloed paarden) meestal iets van speciale jonge paarden brok, of gewoon basisbrok. Laatst eentje die wat meer nodig had en toen tijdelijk overgestapt op merriebrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 10:24 



 
Profiel   

Het is een barockpinto en hij is 1.40 denk ik ongeveer. Hij krijgt nu ook alleen gras en dat gaat prima. Natuurlijk was dat de zomer. Ik ga hem zeker goed in de gaten houden en kijken wat hij nodig heeft. Maar ik dacht misschien heeft iemand tips heeft qua goede voeding voor een jaarling

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 10:50 



 
Profiel   

Er is genoeg voer te koop voor jonge groeiende paarden. Ik voer zelf Vitalbix Breed & Grow aan mijn jaarling painthorse. Je kunt ook kijken naar een vitaminebrokje. Let er op dat het gras nu niet heel voedzaam meer is en je wellicht hooi moet gaan bijvoeren als het niet genoeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:00 



 
Profiel   

Oh super! Ik ga even kijken. Hooi krijgt hij inderdaad ook van bijgevoerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:09 



 
Profiel   

mijne lopen ook 24/7 buiten met schuilstal. Ze krijgen onbeperkt droog voordroog bij en Aveve Grow mix, 1 kg/paard/dag.
En een vitamine/mineralenblok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:11 



 
Profiel   

Op zn minst een vitaminebrokje erbij, ook nu, is niet verkeerd denk ik.

Als hij straks van het gras af is, zou ik ook eens beginnen met iets van een halve schep brok. Welk type maakt denk ik niet super veel uit in het begin, is toch even afwachten hoe hij het er precies op gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:20 



 
Profiel   

Goed ruwvoer en zorgen dat hij alle vitaminen en mineralen binnen krijgt is belangrijk, bij jonge paarden in de groei oppassen dat je niet te hard voert. Dat is niet goed voor de groei van het bewegingsapparaat, beter iets te schraal houden dan te vet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 14:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen