Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met pavo slobbermash

 
Profiel   

Hoi hoi,
Ik heb een paardje van 21 jaar en op dit moment geef ik hem pavo fibrebeet, gemengd met nutrimash van vitalbix als extraatje.
Ik was van plan om dit af te wisselen met pavo slobbermash, maar wat zijn jullie ervaringen mee? De mijne is kieskeurig, maar ik wil het wel proberen. Voor- en nadelen? Alles mag gestuurd worden! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:55 



 
Profiel   

Mijn paarden eten het goed.
Ik geef mijn vriend op leeftijd ook 18+ muesli van Pavo. Dat eet hij ook goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:06 



 
Profiel   

Tijn8 schreef
Mijn paarden eten het goed.
Ik geef mijn vriend op leeftijd ook 18+ muesli van Pavo. Dat eet hij ook goed



Mijn paardje krijgt op stalling al krachtvoer, dus ik denk niet dat ik dit erij ga doen. Is eigenlijk puur als extraatje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:09 



 
Profiel   

Mijn paard heeft zich eens losgebroken toen ik de slobber van pavo stond te maken <<)

Dus nu maak ik het ook niet meer wanneer hij op de poetsplaats staat, maar haal ik hem als het klaar is

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:30 



 
Profiel   

Galoppig schreef
Mijn paard heeft zich eens losgebroken toen ik de slobber van pavo stond te maken <<)

Dus nu maak ik het ook niet meer wanneer hij op de poetsplaats staat, maar haal ik hem als het klaar is


HAHAHAHAH omdat hij zo'n goesting had in de slobber?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:32 



 
Profiel   

mystery3434 schreef
Galoppig schreef
Mijn paard heeft zich eens losgebroken toen ik de slobber van pavo stond te maken <<)

Dus nu maak ik het ook niet meer wanneer hij op de poetsplaats staat, maar haal ik hem als het klaar is


HAHAHAHAH omdat hij zo'n goesting had in de slobber?


Jep :') rip splinter nieuw halstertouw

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:34 



 
Profiel   

Slobbermash hebben ze ook in kleinere zakken van 6kg, misschien kan je het zo eerst proberen.
Die van mij (ook kieskeurig) vond het in ieder geval reuze lekker, ik gaf het echter als extraatje bij de fibrebeet om het wat lekkerder te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:37 



 
Profiel   

HAHAHAHAH omdat hij zo'n goesting had in de slobber?[/quote]

Jep :') rip splinter nieuw halstertouw[/quote]


Oh nee :o
maar wel een goed teken! Ben al blij dat er al 2 mensen goed ervaringen hebben met slobbermash van pavo _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:38 



 
Profiel   

LunarEclipse schreef
Slobbermash hebben ze ook in kleinere zakken van 6kg, misschien kan je het zo eerst proberen.
Die van mij (ook kieskeurig) vond het in ieder geval reuze lekker, ik gaf het echter als extraatje bij de fibrebeet om het wat lekkerder te maken.


Ja, is ook een optie! Was ook aan het denken om evt een kleinere zak te kopen. Dan kan ik gelukkig eventjes naar de EJ rijden :)
Ik mix nu de fibrebeet van pavo met de nutrimash van vitalbix. Miss kan ik wel om en om doen, dus ene dag die combinatie en de andere dag slobbermas met nutrimash ofzo. Maar dat kan ik dan nog wel zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:40 



 
Profiel   

Ik ken er nog geen een die het laat staan. Is alleen niet zo'n gezonde slobber. Vol met graan,suiker en zetmeel.

Wil je een gezonde slobber, zou ik kijken naar slueslimix of nutrimash.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:56 



 
Profiel   

Ik ken hem niet Maar ben zelf heel tevreden over degene die je al voert. De nutrimash.


Heb het net even opgezocht maar alleen de prijs is een voordeel. Kwa ingrediënten zou ik het gewoon bij de nutrimash houden. Dat lijkt me een stuk gezonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:37 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik ken er nog geen een die het laat staan. Is alleen niet zo'n gezonde slobber. Vol met graan,suiker en zetmeel.

Wil je een gezonde slobber, zou ik kijken naar slueslimix of nutrimash.



Ik wel.. de mijn blieft het niet…

Ik heb zo’n kleine zak gekocht en vind de slobber er ook niet lekker uitzien
Zwelt nauwelijks en er zit heel veel kruimelig spul bij.
Ik gaf het als vochtige extraatje na een flinke rit.. maar daar ben ik maar meer gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:58 



 
Profiel   

Mijn ruinen krijgen het ook en de bak word tot het laatste restje uitgelikt.Ze krijgen Pavo 18+ en daar maak ik slobber van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:03 



 
Profiel   

Die van ons (27 & 17 jaar) lusten het ook graag. Zeker midden in de winter en dan met warm water, staat de oude man echt ervan te genieten ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:08 



 
Profiel   

Mijn ruin eet echt de slobber van Pavo niet, voor die van Havens doet ie een moord..... echt smaakverschil van onze dieren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:30 



 
Profiel   

Ik maak vaak eerst slobber klaar in een emmer ga dan trainen. Na het trainen laat ik haar los en de loopt rechtstreeks naar de emmer. Ze weet precies dat in de emmer haar slobber zit haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 14:40 



 
Profiel   

Zou het niet als enige krachtvoer zegmaar geven maar ze vinden het heeeeeerlijk als extra. Ik geef mijn oudje van 26 nu Subli senior, had eerst altijd pavo 18+ maar daar werd hij gewoon niet dikker van en bleef hij niet mee op gewicht. Dus terug naar de bietenpulp en in de winter krijgt hij dan vaak slobber erbij gewoon voor extra.

Mn jonkie breekt de tent er voor af, die is er dol op
Het zit alleen wel bomvol suiker, zetmeel etc. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 15:03 



 
Profiel   

Ik voer de cavalor fibre beet &mash, is slobber met pulp in 1 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 15:06 



 
Profiel   

Ik gebruik slobbermash voor paarden die moeilijk eten of supplementen binnen moeten krijgen, ik ben nog nooit een paard tegen gekomen die het niet lekker vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 15:12 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Laura_ schreef
Ik ken er nog geen een die het laat staan. Is alleen niet zo'n gezonde slobber. Vol met graan,suiker en zetmeel.

Wil je een gezonde slobber, zou ik kijken naar slueslimix of nutrimash.



Ik wel.. de mijn blieft het niet…

Ik heb zo’n kleine zak gekocht en vind de slobber er ook niet lekker uitzien
Zwelt nauwelijks en er zit heel veel kruimelig spul bij.
Ik gaf het als vochtige extraatje na een flinke rit.. maar daar ben ik maar meer gestopt.


Gebruikte je koud of warm/heet water?
Het zwelt inderdaad niet zo erg maar dat kruimelige spul is volgens mij het gebroken lijnzaad wat de slobber juist een beetje bindt/plakkerig/slobberig maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 16:12 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
SjonnieZ schreef
Ik wel.. de mijn blieft het niet…

Ik heb zo’n kleine zak gekocht en vind de slobber er ook niet lekker uitzien
Zwelt nauwelijks en er zit heel veel kruimelig spul bij.
Ik gaf het als vochtige extraatje na een flinke rit.. maar daar ben ik maar meer gestopt.


Gebruikte je koud of warm/heet water?
Het zwelt inderdaad niet zo erg maar dat kruimelige spul is volgens mij het gebroken lijnzaad wat de slobber juist een beetje bindt/plakkerig/slobberig maakt.


Warm water en het staat meer dan een 2 uur

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 23:26 



 

Ik geef het inmiddels meer dan 10 jaar en altijd héél gelukkige paarden *\o/* nog nooit één gehad die het niet lekker vond.

Voornamelijk als beloning na het rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 23:38 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Warm water en het staat meer dan een 2 uur


Weet ook niet of het heel fijn is als iets twee uur staat.

Beter een keer maken met warm water en na 15 minuten meteen voeren, of juist met gekookt water zodat het lijnzaad slijmerig wordt en zodra het afgekoeld is voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 00:03 



 
Profiel   

Ik geef de Mash alleen als ze een kuur tegen zand krijgt. Maar merk wel dat ik het niet 7 dagen achter elkaar moet geven. Ze lijkt dat toch wat gevoelig op haar buik te worden. Dus meestal 2 dagen slobber, dag zandkuur droog door de lucerne en dan weer slobber.
Ze vind het wel echt lekker.

Paard van een oud stal genoot krijgt standaard iedere dag. Tijd terug een keer niet gegeven en hij stond met flinke krampen. Eerst dacht iedereen, toeval. Maar later nog een keer geprobeerd en hij stond weer met flinke krampen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:55 



 
Profiel   

Hannanas schreef
SjonnieZ schreef
Warm water en het staat meer dan een 2 uur


Weet ook niet of het heel fijn is als iets twee uur staat.

Beter een keer maken met warm water en na 15 minuten meteen voeren, of juist met gekookt water zodat het lijnzaad slijmerig wordt en zodra het afgekoeld is voeren.


Als het echt warm/heet water is zou het na 15 minuten echt geweld zijn en dat gebeurd niet..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen