Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Werkzaamheid vloeibare supplementen na een tijd

 
Profiel   

Ik vraag mij wel is af. Ik zet mijn voer klaar in bakjes, want mijn paard staat op een pensionstal. Ik geef ook wel is vloeibare supplementen, maar ik vraag mij af als het dan zo'n hele nacht of dag in dat bakje zit werkt het dan nog net zo goed? Iemand hier verstand van?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 08:53 



 
Profiel   

Dat ligt eraan, wat voor supplementen zijn het, combineer je je verschillende supplementen in 1 bakje, wat is de temperatuur waar het bakje staat, is het bakje ook afgesloten met een deksel, etc.

Zelf zou ik denken dat als je je vloeibare supplementen op kamertemperatuur opslaat, het niet veel kwaad kan om deze bij dezelfde temperatuur in een bakje te hebben liggen. Moeten de supplementen in de koelkast, dan zou ik het bakje ook in de koelkast zetten. Als je verschillende supplementen combineert, is er in theorie bij bepaalde combinaties kans op een chemische reactie, maar dat is erg afhankelijk van wat je combineert en de kans daarop is niet zo groot. Wat wel iets is om rekening mee te houden, is dat de supplementen kunnen gaan reageren met zuurstof in de lucht (oxideren). Hoe snel dit gebeurt, verschilt ook per supplement. Dit is vrij simpel op te lossen door het eten in afgesloten een emmer klaar te zetten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:58 



 
Profiel   

Het grootste nadeel vind ik dat de vloeibare supplementen aan het bakje gaan kleven waardoor niet alles in de voerbak belandt. Ik geef supplementen dus zelf en gooi de vloeibare erover in de voerbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:02 



 
Profiel   

Ja, de bakjes zijn wel afgesloten en ik bewaar de supplementen ook op stal zelfde temperatuur als de bakjes. Meestal gebruik ik 1 supplement tegelijk dus misschien dat het dan inderdaad niet zoveel uitmaakt of het in een fles zit of in een bakje gemengd met voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:05 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Het grootste nadeel vind ik dat de vloeibare supplementen aan het bakje gaan kleven waardoor niet alles in de voerbak belandt. Ik geef supplementen dus zelf en gooi de vloeibare erover in de voerbak.


Daar heb je wel weer gelijk in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:05 



 
Profiel   

__Maartje schreef
Dat ligt eraan, wat voor supplementen zijn het, combineer je je verschillende supplementen in 1 bakje, wat is de temperatuur waar het bakje staat, is het bakje ook afgesloten met een deksel, etc.

Zelf zou ik denken dat als je je vloeibare supplementen op kamertemperatuur opslaat, het niet veel kwaad kan om deze bij dezelfde temperatuur in een bakje te hebben liggen. Moeten de supplementen in de koelkast, dan zou ik het bakje ook in de koelkast zetten. Als je verschillende supplementen combineert, is er in theorie bij bepaalde combinaties kans op een chemische reactie, maar dat is erg afhankelijk van wat je combineert en de kans daarop is niet zo groot. Wat wel iets is om rekening mee te houden, is dat de supplementen kunnen gaan reageren met zuurstof in de lucht (oxideren). Hoe snel dit gebeurt, verschilt ook per supplement. Dit is vrij simpel op te lossen door het eten in afgesloten een emmer klaar te zetten :)


Het gaat trouwens meestal om lijnzaadolie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:16 



 
Profiel   

Dan zie ik er geen probleem in hoor! Inderdaad kan de vloeistof op de bodem gaan plakken, als je eerst de brokken weekt (waardoor ze uitzetten en zo een laagje vormen) en dan de olie eroverheen gooit, zou dat misschien wat minder kunnen zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 21:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen