Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Frambozen takken voeren

 
Profiel   

Hoihoi,
Onze framboos word wel erg groot, dus wil ik ze een beetje snoeien. Ik weet dat paarden de bladeren en takken mogen eten, dat het niet giftig is. Maar wij hebben wel gewoon de variant met stekels..

Krijgen ze daar geen problemen mee? We hebben er ook een veulen bij staan van 5 maand.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:03 



 
Profiel   

Ga je iets met stekels voeren aan een paard. :?

Waarom niet gewoon snoeien en met het tuinafval mee afvoeren?

Vraag me af of ze er aan eten….

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:23 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ga je iets met stekels voeren aan een paard. :?

Waarom niet gewoon snoeien en met het tuinafval mee afvoeren?

Vraag me af of ze er aan eten….



:')

Bij ons eten ze ook gewoon bramen met stekels en al.

Zitten er nog bladeren aan TS?
Dan zullen ze die er gewoon afknabbelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:36 



 
Profiel   

Ik geef standaard snoei frambozentakken aan mijn paard (en konijnen), mijn paard is er verzot op. Er zitten inderdaad kleine stekeltjes aan maar daar lijken ze echt niets om te geven, in 1 minuut is de berg op en verdwenen.
Distels zijn veel scherper en die staan paarden ook vrijwillig te snoeien op de wei.

Met een jong veulen met kleine veulentandjes zou ik het niet direct proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 11:08 



 
Profiel   

Zou ze er gewoon bijleggen. Maar absoluut niet geven aan een drachtig dier!!! Weet niet of er nu 1 drachtig is maar framboos kan ervoor zorgen dat ze verwerpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 11:28 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Zou ze er gewoon bijleggen. Maar absoluut niet geven aan een drachtig dier!!! Weet niet of er nu 1 drachtig is maar framboos kan ervoor zorgen dat ze verwerpen


Heb je daar een bron van?
Mensen drinken juist ook vaak frambozenblad thee in de zwangerschap.
Ik heb echt nog nooit gehoord dat dit een probleem zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 11:36 



 
Profiel   

https://www.paardendrogist.nl/kruiden-i ... n/framboos
De paardendrogist zegt toch iets anders. Al kan die natuurlijk ook onzin op de website hebben staan.
Ik lees overal dat het goed is in de laatste maanden van de dracht. Maar niemand die hard kan maken waarom het eerder niet zou mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 11:40 



 
Profiel   

Oei, lastig := Beide merrie's zijn drachtig.. De ene 101 dagen en de ander 172 dagen.

Nu twijfel ik niet alleen meer over de stekels, maar ook over wat het doet voor hun dracht.


Wil natuurlijk niet het risico nemen dat ze hun veulen verliezen alleen maar voor een beetje verrijking. Ze hebben ook berk en wilg.. Dus denk dat ze het daar mee moeten doen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 11:49 



 
Profiel   

Ik studeer kruidengeneeskunde en er word bij gebruik voor dieren voor gewaarschuwd omdat het krampend KAN werken op de baarmoeder. Het zegt niet dat ze per direct verwerpen maar de kans is aanwezig. Het is dus een waarschuwing.

Zo hadden wij een merrie met baarmoeder ontsteking. Handje frambozenblad bij haar voer en een half uur later pus vloeiing van hier tot Tokio (baarmoeder laten krampen om dat los te laten komen) . Het is wel heel goed om net voor het bevallen te geven ivm melkgift en de baarmoeder helpen met herstellen. En dus ook problemen als baarmoeder ontsteking te voorkomen. Dus je kan het ook laten drogen en bewaren voor net voor de bevalling, heb je er toch een doel voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 12:24 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
https://www.paardendrogist.nl/kruiden-i ... n/framboos
De paardendrogist zegt toch iets anders. Al kan die natuurlijk ook onzin op de website hebben staan.
Ik lees overal dat het goed is in de laatste maanden van de dracht. Maar niemand die hard kan maken waarom het eerder niet zou mogen.


Nee dat is precies wat ik dus bedoel. Daarvoor kan het dus door het samentrekkende zorgen voor verwerpen :). Ik had het in mijn eerste post even wat beter moeten verwoorden haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 12:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen