Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Te veel kuil gekregen

 
Profiel   

Hoi,
Ik ben pasgeleden verhuisd naar een andere plek. En nu krijgt ze kwalitatief minder goede brok en hooi/kuil. Nu merk ik best veel aan mijn pony. Ze kreeg veel eiwitrijke kuil, maar omdat haar mest gewoon plas was, krijgt ze nu heel weinig kuil. Dit is hun oplossing. Ze is trouwens ook van een weiland naar een drassig paddock gegaan waar ze ook die kuil krijgt. Wat moet ik nu doen? Hebben jullie tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 22:31 



 
Profiel   

Zoeken naar een andere stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 22:33 



 
Profiel   

Vragen of je pony droog hooi mag, eventueel zelf aanschaffen. Bij waterdunne mest is het gevaar voor uitdroging groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 22:52 



 
Profiel   

Ook op een stal gestaan waar ze koeien kuil voerde. Het water droop er af. Paarden altijd aan de diarree. Toen verhuisd en de mest was vrij snel weer in orde door juiste voeding
Ik zou dus verhuizen , of ander eten halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 22:54 



 
Profiel   

Thanks. Ik ben al aan het kijken waar ik heen kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 23:09 



 
Profiel   

Zolang je nog niet kan verhuizen, zelf ruwvoer bijvoeren. Als je geen baaltjes kan opslaan, doe dan zakgoed zoals Hartog compact gras of Pavo daily plus. En dan een derde zak per dag bijvoeren (wel in een aantal dagen opbouwen, 1-2kg per dag verhogen), dat is zo'n 6kg. Zij geven daarnaast dan nog 2x een pluk kuil en dan heeft hij toch acceptabel hoeveelheid en kwaliteit ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 23:51 



 
Profiel   

Inderdaad verhuizen, goh, op een natte paddock met kuil.. Zou er snel wegwezen ts.
Kijk goed naar je nieuwe stal, maak voor jezelf een lijstje en neem niet zo snel genoegen met minder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 00:31 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor het advies!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 22:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen