Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Extra eiwitten mbt spieropbouw, zonder extra energie

 
Profiel   

Hoi bokkers,

Uiteraard heb ik al vele topics doorgespit, maar helaas nog niet tot een antwoord gekomen. :o

Ik ben opzoek naar een toevoeging betreft voer, voor een jonge 5 jarige haflinger die kort onder het zadel is. Ze is erg voorwaarts en actief van haar zelf en reageert snel op alle soorten krachtvoer/muesli in de vorm van te veel energie hebben.
Op dit moment krijgt ze zo goed als onbeperkt hooi (op voordroog reageert ze met dikke benen en dunne mest) en krijgt daarnaast 2 x daags een handje Cavelor Fiberforce om supplementen te kunnen mengen en de vitaminekorrel van Oerbalans. Echter merken we dat ze betreft bespiering wel wat mist en iets ernaast kan gebruiken. Ook in het algemeen mag ze wel iets ronder….. De eerste periode op voordroog stond ze er wel veel ronder/voller bij. Wat uiteraard rijker is aan eiwitten.

We trainen per week 3x ohz, 2x longeren en 2 dagen vrij. Ze staat van sochtends 09:00 tot 17:00 buiten.

Nu is het alleen zo dat ze echt niet meer energie hoeft te krijgen en drukker moet worden. Hebben jullie ideen of suggesties? :o


Laatst bijgewerkt door cecil op 07-11-21 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:18 



 
Profiel   

Subli atleet doet mijn paard het goed op zonder extra energie je voert ook maar weinig ( ben begonnen met 300 gram per dag en nu op 450 en daar doet ze het prima op)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:31 



 
Profiel   

Ik voerde mijn jonge merrie die toen ik haar kocht wel wat schraal was van haar veulen pavo podo grow bij. Binnen mum van tijd vulde ze mooi op en werd ze uiteraard met beweging een stuk gespierder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:31 



 
Profiel   

Mag ze luzerne? Dan zou je kunnen denken aan een luzernebrok. Myo protein flakes is ook interessant. Een grasbrok die je moet weken, maar mooi hoog in de eiwitten zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:45 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb een tijdje luzerne gevoerd van Julians Horsefood, alleen werd ze hier van mijn gevoel heter van…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:52 



 
Profiel   

Dat is niet handig dan. Lijnzaad is ook een fijne eiwitbron. Ook in brokvorm te krijgen en makkelijk te voeren.
Een fijne mash waar lijnzaad in zit is de Bergwiesen Mash van Marstall. En deze geeft geen extra energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:55 



 
Profiel   

Geef het tijd.
Kort ohz = altijd iets terugval in bespiering.

Beestje krijgt genoeg voer. Het komt goed met iets meer tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:59 



 
Profiel   

Ik geef sinds een tijdje sojaschroot aan mijn haflinger en daar wordt hij niet heter van, maar doet wel degelijk wat voor zijn bespiering.
Hij krijgt ook niet veel krachtvoer en onbeperkt ruwvoer, maar ons ruwvoer (van eigen land van de stal waar ik sta) bevat erg weinig eiwit en dat is de reden dat ik het bijvoer.

Ik kreeg die tip van Mizora hier op Bokt.

Vriendin van mij had met haar arabier ook nood aan extra eiwit in het voer en die voert het nu ook en dat gaat bij hem ook erg goed nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:03 



 
Profiel   

cecil schreef
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb een tijdje luzerne gevoerd van Julians Horsefood, alleen werd ze hier van mijn gevoel heter van…..

Mijn pony's gaan er ook (bos)kabouters van zoeken zien, die doen het wel erg goed op grasbrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:20 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik geef sinds een tijdje sojaschroot aan mijn haflinger en daar wordt hij niet heter van, maar doet wel degelijk wat voor zijn bespiering.
Hij krijgt ook niet veel krachtvoer en onbeperkt ruwvoer, maar ons ruwvoer (van eigen land van de stal waar ik sta) bevat erg weinig eiwit en dat is de reden dat ik het bijvoer.

Ik kreeg die tip van Mizora hier op Bokt.

Vriendin van mij had met haar arabier ook nood aan extra eiwit in het voer en die voert het nu ook en dat gaat bij hem ook erg goed nu.


Bedankt voor je tip! Van welk merk voer je dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:22 



 
Profiel   

tamary schreef
cecil schreef
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb een tijdje luzerne gevoerd van Julians Horsefood, alleen werd ze hier van mijn gevoel heter van…..

Mijn pony's gaan er ook (bos)kabouters van zoeken zien, die doen het wel erg goed op grasbrok.

Bedankt voor je tip! Gelukkig zit het dus niet tussen mijn oren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:23 



 
Profiel   

Ik voer deze sojaschroot en dan ongeveer 200 gram per dag.
https://www.grevers-winkel.nl/product/9 ... o%29-20kg/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:26 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Subli atleet doet mijn paard het goed op zonder extra energie je voert ook maar weinig ( ben begonnen met 300 gram per dag en nu op 450 en daar doet ze het prima op)

Voer ik hier ook. Erg fijn supplement voer en gemakkelijk voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:20 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:34 



 
Profiel   

Rijstolie of sojaschroot. Super resultaten mee qua algehele gezondheid, spieropbouw en vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:38 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik voer deze sojaschroot en dan ongeveer 200 gram per dag.
https://www.grevers-winkel.nl/product/9 ... o%29-20kg/


Ik ben (nog) niet bekend met sojaschroot maar voer je dit gewoon droog door het voer heen of?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:40 



 
Profiel   

https://nl.eggersmann.info/product/profi-aminoral/

Super spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:41 



 
Profiel   

meganvr schreef
Marije_jiplover schreef
Ik voer deze sojaschroot en dan ongeveer 200 gram per dag.
https://www.grevers-winkel.nl/product/9 ... o%29-20kg/


Ik ben (nog) niet bekend met sojaschroot maar voer je dit gewoon droog door het voer heen of?

Die van mij eet het idd prima droog door de muesli, hij vindt het erg lekker. Emmer wordt schoon gelikt.
Als ik flink met hem getraind heb krijgt hij een beetje geweekte bietenpulp met muesli en dan week ik de sojaschroot ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:46 



 
Profiel   

Ik voer bietenpulp. Ondanks dat ik een adhd'er heb staan, wordt ze hier niet drukker van.
En ze krijgt Bodybuilder van Mijten bij.
En afhankelijk van de conditie van mijn paard ook sojaschroot.

En onbeperkt hooi op stal met evt. nog een emmer lucerne bij.

(Let op dat een maag van een paard maar 2 kg per keer kan verwerken. Alles wat je meer voer kan je net zo goed in de goot gooien :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:57 



 
Profiel   

Ik voor mijn merrie na het rijden 100gr sojaschroot, gewoon droog. Vindt ze heel lekker en heeft er zeker spiermassa bij gekregen.
Mijn pony van 24 (met pensioen) werd wat schraal in de bovenlijn 2 maanden geleden. Met dagelijks 150gram sojaschroot trekt dat al mooi bij zonder verder te vervetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 21:59 



 
Profiel   

Ik voerde omdat er te weinig in het hooi zat, eiwitten bij in poeder vorm.

Erwten proteïne isolaat van Bulk.
Schep per dag door de vitamine korrels en dat wordt hier prima gegeten.

Voordeel is dat je niet allemaal zaken er bij voert.

Sojaschroot zou ik me goed over inlezen. Lees daar erg wisselende dingen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:05 



 
Profiel   

Je kunt ook van Horsefood Sport recovery bijvoeren. Toen mijn pony achter bleef in bespiering vorig jaar heb ik dit bijgevoerd op advies van Horsefood (waar ik toen voeradvies had opgevraagd). Bij mij heeft dit zeker geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 13:33 



 
Profiel   

Ik heb sojaschroot bij Grevers besteld. Morgen komt het als het goed is binnen dus ben benieuwd!

Ik kon alleen vrij weinig vinden over de hoeveelheid die ze mogen? T gaat om een kleine welsh A merrie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 17:39 



 
Profiel   

Ik voer mijn haflinger van ca 500 kg 200 gram sojaschroot per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 17:46 



 
Profiel   

Ik ben ook groot fan van bietenpulp. Een jaar geleden was mijn paard net niet te dun, maar ze moest ook niet dunner worden. Ik wilde haar een klein beetje laten aandikken en ben toen begonnen met Pavo Speedibeet bietenpulp. Dat vindt ze erg lekker en ze wordt er niet heet van. Ik geef haar maar een kwart van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid, omdat ze ernaast 2 kilo biks per dag krijgt en onbeperkt hooi. Wel meng ik er diverse voedingssupplementen doorheen, omdat we vrij intensief rijden en ik haar op die manier wil ondersteunen. Luzerne ben ik terughoudend mee, omdat bij te veel niet-verteerbare eiwitten een paard koliek kan krijgen. In plaats daarvan geef ik pure aminozuren als voedingssupplement voor de spieropbouw (en magnesiumcitraat voor spierherstel na inspanning). Dan krijgt ze alleen de nuttige stof uit de eiwitten binnen en niet al het andere. Dat is wel prijzig spul (50 euro voor 1,5 kilo). Ze is nu keurig op gewicht en mooi bespierd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen