Ervaringen met NAF haylage balancer bij mestwater

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Ervaringen met NAF haylage balancer bij mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:57

Wat is de oorzaak van watermest?

Zomaar wat geven helpt niet als je de oorzaak niet weet. Of de oorzaak niet aanpakt.

Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:18

Ragdollcat schreef:
Wat is de oorzaak van watermest?

Zomaar wat geven helpt niet als je de oorzaak niet weet. Of de oorzaak niet aanpakt.


Zand uitgesloten, wormen uitgesloten, gebit uitgesloten, geen buikpijn/klinisch beeld en gedrag in training zijn goed.
Mijn merrie kan vanwege bronchitis niet op hooi, dan neemt het hoesten in rap tempo toe.
De overige 10 paarden op stal reageren goed op dit voordroog, mijn merrie eet het ook met veel smaak maar blijft dus wisselende mest houden. Nou komt de DA volgende week langs en ga ik dit uiteraard ook overleggen maar dit in de tussentijd proberen kon (ook volgens DA) geen kwaad.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2428
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Ervaringen met NAF haylage balancer bij mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:31

Hier ook goede ervaringen ermee, geef het met wat bietenpulp aan de Shetlander. Ik vind dat je best veel moeten geven trouwens

Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 20:33

Wildgirl schreef:
Ragdollcat schreef:
Wat is de oorzaak van watermest?

Zomaar wat geven helpt niet als je de oorzaak niet weet. Of de oorzaak niet aanpakt.


Zand uitgesloten, wormen uitgesloten, gebit uitgesloten, geen buikpijn/klinisch beeld en gedrag in training zijn goed.
Mijn merrie kan vanwege bronchitis niet op hooi, dan neemt het hoesten in rap tempo toe.
De overige 10 paarden op stal reageren goed op dit voordroog, mijn merrie eet het ook met veel smaak maar blijft dus wisselende mest houden. Nou komt de DA volgende week langs en ga ik dit uiteraard ook overleggen maar dit in de tussentijd proberen kon (ook volgens DA) geen kwaad.


Balen dat het niet werkt :( zou het niet nog langer tijd nodig hebben om te werken?

Hier gaat het ineens stuk beter, miss toch even wennen aan omslag gras naar voerdroog. En zijn nu luzerne en vit brok gaan voeren ivm biks. Maar luzerne maar een paard handen dus kan me ook niet voorstellen dat dat het verschil maakt.
Hopelijk weet de DA een oplossing voor je paard!