Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Goede suiker- graanarme voeding gezocht

 
Profiel   

Ik zie door de bomen het bos
niet meer.
Enerzijds zijn er veel aanbieders, anderzijds hoe meer ik zoek en lees, hoe moeilijker ik het vind om iets geschiktst te vinden.
Er lijkt ‘altijd’ wel iets te zijn waardoor ik weer ga twijfelen:
- lees ik weer over scheve verhoudingen
- of dat er een bepaald ingrediënt in (te) hoge mate aanwezig is
- of dat er toch melasse in zit
- of dat er immens veel van gevoerd moet worden (soms zelfs meerdere kilo’s per dag)

Paard (kleintje, hij is 1.55, pony dus eigenlijk). is een matige eter, kieskeurig. Verricht gemiddeld arbeid qua training (dressuur M, springen L nivo).

Van Vitalbix en Metazoa wordt hij lastig; heet, schrikkerig, veel onrust. Dit terwijl het van zichzelf een vrij rustig paard is.
Die kunnen van het lijstje….

Wie denkt mee, of heeft ervaring met andere merken. Zowel positief als negatief.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:14 



 
Profiel   

Ik voer mijn paard ook suikerarm en graanvrij.
Hij krijgt Agrobs Alpengrun muesli, naast 24/7 grofstengelig hooi.


Laatst bijgewerkt door Matheno op 24-11-21 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:21 



 
Profiel   

Ik voer zelf als basis de OerBalans en dan als opvulling de SluesliMix, allebei van vitalstyle, laag in suiker en zetmeel én graanvrij als ik t goed heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:22 



 
Profiel   

ik heb via een FB-groep een lijst met alle graan- en melasse vrije aanvullende voeders.

Zelf voer ik Horsefood Graanvrij-mix met wat extra Hartog Digest

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:26 



 
Profiel   

Vitalbix of lucernebrok geven hier ook overal kabouters! pony's. Ze krijgen hier 1/2 grasbrok (ook voor wat extra eiwit), maatbekertje haver (moest nog op, maar helpt ook gebit netjes te houden) en een maatbeker pavo vital samen (D en welsh a). Verder hooi en 24/7 vrije beweging (soort PP), nu geen wei ivm nattigheid en schapen die prio hebben qua gras (die zijn echt ellendig veel werk op stal).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 11:40 



 

Ik voer de graanvrije lijn van Marstall. Mijn 17 jarige ruin krijgt sinds een maand of 2 de Senior Aktiv en doet het daar echt super op. Voorheen voerde ik de Faser Light en Gastro Muesli en daar was ik ook heel tevreden over maar sinds hij op de Senior Aktiv staat, is hij imo nog meer verbeterd ook al zou je bij zijn leeftijd niet direct aan die muesli denken.

In de avond krijgt hij een beetje bietenpulp met Marstall slobber maar dat is meer om supplementen doorheen te mengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:02 



 
Profiel   

Matheno schreef
Ik voer mijn paard ook suikerarm en graanvrij.
Hij krijgt Agrobs Alpengrun muesli, naast 24/7 grofstengelig hooi.


Hier was ik enthousiast over, al zou ik liever nog wat lager in suikers willen.
Waar ik hier tegenaan liep is dat je een behoorlijke hoeveelheid moet voeren;

VOEDERADVIES
Afhankelijk van uw paard en zijn energiebehoefte
• als enig krachtvoeder
100 tot 500 g per 100 kg lichaamsgewicht
• of ter aanvulling van het klassieke krachtvoeder
1 kg Agrobs AlpenGrün Muesli vervangt ongeveer 1 kg graan
100% melassevrij en granen/gluten vrij

Toch maakt deze muesli zeker nog kans gezien de goede reviews die ik lees.

Dank voor je reactie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:09 



 
Profiel   

Ik geef mijn paard ongeveer 5 scheppen van de Agrobs verdeeld over de dag, en daar doet hij het verder super op. Geen schrikkerig of heet gedrag, maar gewoon goed bewerkbaar en super in de vacht. Hij wordt er ook niet dik van, en is juist zijn 'gasbuik' kwijt geraakt sinds ik dit voer ben gaan geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:17 



 
Profiel   

Maddy_Paola schreef
Ik voer zelf als basis de OerBalans en dan als opvulling de SluesliMix, allebei van vitalstyle, laag in suiker en zetmeel én graanvrij als ik t goed heb

Volgens voervergelijk zit er melasse in. Dit mag hij echter niet hebben.

Dank voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:21 



 
Profiel   

Kijk eens naar hoveler voer. Pur lijn is graan en melasse vrij. Hier heeeel erg tevreden over. Paarden(grote sport paarden)zijn van 6 scheppen naar 2 scheppen per dag gegaan dus veel goedkoper eind van de maand en een compleet voer. Je kan contact met hun opnemen en geven je vrijblijven een advies. Denken goed met je mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:43 



 
Profiel   

callass schreef
Kijk eens naar hoveler voer. Pur lijn is graan en melasse vrij. Hier heeeel erg tevreden over. Paarden(grote sport paarden)zijn van 6 scheppen naar 2 scheppen per dag gegaan dus veel goedkoper eind van de maand en een compleet voer. Je kan contact met hun opnemen en geven je vrijblijven een advies. Denken goed met je mee.


Deze ga ik opzoeken. Dank voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 17:07 



 
Profiel   

Slueslimix is sowieso ook vrij van melasse, staat op hun site, oerbalans kan ik zo snel niet vinden maar dacht ook van wel, kan t natuurlijk aan ze vragen, maar voervergelijk.nl klopt niet helemaal wat hun betreft, zoals percentages suiker en zetmeel staat gewoon op de site en als onbekend op voervergelijk.nl, en op voervergelijk.nl staat ook dat er gmo in zitten terwijl er duidelijk staat dat het er vrij van is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 17:55 



 
Profiel   

De reactie die je paard geeft is vrij logisch: geen suiker/graan meer is net als ontsuikeren bij een mens. Vaak heb je dan ook veel meer energie en voel je je fitter. Dit zou na een paar weken beter moeten worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:01 



 
Profiel   

Wat zoek je dan vooral in de voeding? Zoek je een balancer of toch iets met meer volume zoals de alpengrün musli bijvoorbeeld?

Je hebt zo ook je paard gezond en fit, naturmineral (agrobs), oerbalans (vitalstyle), forageplus, pure trace, ...

Van purehorse heb je dan terug kruiden per seizoen. Op Facebook is er inderdaad een groep met een lijst met "zuivere voeding".

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:14 



 
Profiel   

Equifyt, liquihorse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:39 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door BoktVerlaten op 17-02-23 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:50 



 
Profiel   

De Friezen krijgen hier 1/2 schep Agrobs muesli. Eigenlijk lijkt dit niet op Muesli, het zijn meer gedroogde kruiden. Ze vinden het lekker en hebben wat te kauwen.

Voor de vitamine en mineralen krijgen ze Victorious Secret. 2 maatbekertjes per dag.

Paarden zijn vrolijk en fit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:25 



 
Profiel   

Hier laat ik
1x per 2 maand een voermeting doen door horse complete ( ook granen en suiker vrij)
Vorige x kwam de Equifit gold eruit ( werd ze toch wat te vol van )
En nu de höveler pur titan serie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:27 



 
Profiel   

WHorse schreef
Dieetmix van Subli, hoog gehalte vitamine, iets hoger in eiwit dan gemiddeld dus je hoeft niet perse belachelijk veel te geven. Suiker + zetmeel samen is ruim onder de 10%
Mijn paard krijgt 3x 400 gram per dag, quarter van 150 stokmaat


Dit vind ik ook een heel fijn voer en ook makkelijk verkrijgbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:36 



 
Profiel   

Ik voer Cavalor Fiber force aan mijn merrie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:14 



 
Profiel   

Horsefood graanvrij, super fijn product!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:16 



 
Profiel   

Ik voer horsefood de graanvrije muesli (nog een voordeel vind het ook niet zo duur)
En de fiber muesli van Marstall. Is ook een graanvrije lijn. Zit wel wat suiker in 6%. Maar is een natuurlijke suiker van de druif en niet bvb een siroop suiker ofzo
Mijn paard met een suiker en granen allergie doet het hier erg goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 22:58 



 
Profiel   

Equifit Pre Active en Green Power! Daar doen meerdere paarden het hier super op.

Die van mij, KWPN 1.61 en wordt Z2/Zz licht getraind. Krijgt minder dan de aanbevelen hoeveelheid, namelijk halve schep van beide en doet het top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:06 



 
Profiel   

Mijn pony's, waaronder mijn oudje staan op Marstall Faser Light en force, daarnaast krijgt hij een emmer hartog senior complete care en onbeperkt hooi. Hierop xoet hij het echt goed. Hij blijft rustig (eerder was hij s winters drammerig, vliegen, naar binnen draven,...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 06:08 



 
Profiel   

Toevallig ben ik zelf ook op zoek en (tot nu toe) dit overzicht gemaakt. Misschien heeft iemand er iets aan.

Graanvrij voer met een laag suiker/zetmeelgehalte
Prijzen zijn 'ongeveer' en per 20 kg

* Aveve Fibre Cubes € 12,30
* Aveve Light Mix Zero € 13,55
* Aveve Sport Mix Zero € 15,25
* Subli Dieetmix € 17
* Mijten Hippalgo Zero € 21,65
* Cavalor Fiberforce € 23
* Cavalor Fiberforce Gastro € 24,67
* Pavo Care4Life € 26,39
* Equifit Pre Active € 18,41
* Equifit Green Power €20,25
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen