Iemand ervaring met de brok voermeesters rust en herstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Iemand ervaring met de brok voermeesters rust en herstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 13:18

Ik heb mijn paard nu op advies van een voedingsdeskundige al een tijdje op rust en herstel.
Mijn paard is 22 jaar en vind hem nu al een tijdje vrij heftig met rijden. Ik rijd hem 3 a 4 x in de week. Je zou zeggen Rust en herstel kan dan geen kwaad. Heeft iemand ervaring met deze brok?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:32

Niet iedere brok zit "vol suiker en zetmeel", dat is bangmakerij. Voor verreweg de meeste paarden is het juist verstandig om een uitgebalanceerde paardenbrok te voeren. Juist voor paarden van baasjes die het zogenaamd beter weten dan de gericht hoogopgeleide mensen van laboratoria van de betere paardenvoerproducenten ;)

Ik heb geen ervaring met Voermeesters Rust en Herstel maar wel met Voermeesters Sport Torso. Die brok voer ik aan mijn senior die makkelijk te mager wordt en het verhoogde eiwit-percentage werkt voor hem heel goed. Senior is overigens niet drukker dan op andere brok.

Ik vind de Voermeesters brok kwalitatief erg goed, het is makkelijk verkrijgbaar (Boerenbond / Welkoop) en de prijs vind ik passend. De grotere brokkorrels zijn soms wat lastig te scheppen. De brok is makkelijk te kauwen voor het paard.

Muze
Berichten: 5265
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:33

Nee niet iedere brok. Maar deze wel.
En t scheelt dat productenten van oa een Vitalbix, equilin, totaal geen kennis hebben uiteraard.

Edit: excuses. Deze brok idd niet.
Maargoed, bovenstaande aanvallende reactie is ook nogal triest.
Laatst bijgewerkt door Muze op 26-11-21 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:35

Suikers en zetmeel vallen bij deze brok nog wel mee zie ik. Bij elkaar nog geen 11%. Ik heb wel erger gezien :=
EWpa valt ook nog wel mee. Niet het type voer waarvan je een energie explosie verwacht.
Tenzij het een paard is dat er gevoelig op is en alle energie uit een brok haalt dat er in zit, dan is dit geen passend voer.

Waarom heb je dit advies gekregen TS? En hoeveel voer je er per dag van?
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 26-11-21 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:35

muze heb je wel even gekeken maar wat er in die brok zit dan?
zetmeel 4,4 en suiker 6,5% dus dat valt best helemaal mee.
hier staat dat wel

https://www.voermeesters.nl/bestanden/V ... folder.pdf


ik vind zelf de producten van voermeesters best heel goed.
ben alleen niet zo van de brokken,vind muesli fijner voeren.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:36

Muze schreef:
Nee niet iedere brok. Maar deze wel.
En t scheelt dat productenten van oa een Vitalbix, equilin, totaal geen kennis hebben uiteraard.
+

Je polariseert graag, lees ik :D

Voor jouw informatie: mijn andere paard krijgt Vitalbix - maar eet véél liever van het handje Voermeesters dat hij erbij krijgt voor de lekker :')

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-21 08:31

Muze schreef:
Waarom voer je deze brok, waarom werd deze getipt door een voer deskundige?
Ik ken de brok niet maar zou sowieso niet echt een brok vol suiker en zetmeel aanraden aan een dier dat vrij “ heftig is” ( überhaupt niet maar dat terzijde..)


Ik ben dit gaan voeren omdat mijn paard nogal lui was ook wat slofte met zijn benen en soms struikelde en vroeg me af of hij voor zijn leeftijd wel de juiste vitaminen en mineralen binnen krijgt.
Ik rijd hem 3 a 4 x in de week. En heb de voedingsdeskundige door gegeven wat hij op een dag krijgt. Hij kreeg de gewone basis brok van subli. Maar volgens haar kreeg hij niet de juiste vitaminen en mineralen die hij nodig heeft op zijn leeftijd. Vandaar we op deze brok van voermeesters zijn gekomen.