Wat voor voer en hoeveel voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Wat voor voer en hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 19:50

Hoi allemaal,
Alvast bedankt voor het lezen. Even wat informatie vooraf. Ik ben in half jaar tijd 2 keer van stal verhuist. De eerste keer vanwege een onvriendelijke eigenaar en nu vanwege het voer.
Door het voer wat mijn quarter horse nu krijgt, krijgt ze waarschijnlijk diaree.
Wat krijgt ze nu dan? Een soort brok (geen idee welke) en voordroog (die erg nat is).
Dadelijk krijgt ze een stuk drogere voordroog, maar voor de rest mag ik het zelf bepalen en aanschaffen. Ik moet bakjes klaarzetten wat zij dan geven.
Ik rij western met haar 2 dagen in de week, 2 dagen buiten rijden (verschillend qua duur) en nog een dag kijken wat ik met haar doe.
Wat zouden jullie adviseren om haar te geven? Ze krijgt nu van mij al: havens natural balance.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat voor voer en hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:05

Is ze mager of vet? Is ze pssm1-getest? Hoeveel havens natural balance krijgt ze nu?

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wat voor voer en hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 20:23

Ze is niet te mager. Eerder of op gewicht of net iets te dik. Ze krijgt nu een halve schep van een verschepen per keer dat ik met haar rij

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wat voor voer en hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:26

Een vitamine brok en dan eerst kijken wat er gebeurd er zijn genoeg paarden die daar meer als zat aan hebben zou eerst afwachen

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:39

Grote kans dat het aan de natte voordroog ligt. Daar gaan veel paarden van aan de dunne.

Verder, ik zou beginnen met een vitaminebrok en aanvullen als je tekorten opmerkt. Bijv eiwitten als de bespiering achterblijft of vet als het dier invalt. Veel dieren doen het goed op alleen een vitaminebrokje.

Overigens is natural balance ook een fijn voer. Daar kan je ook prima opblijven

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat voor voer en hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:51


Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wat voor voer en hoeveel voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 22:19

Super voor jullie antwoorden!