Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Maand met een baal kuil?

 
Profiel   

marleen_usar schreef
Hier een paard, een shet en 2 geiten die doen 1 week met een baal.


Hoop niet dat het een 400kg baal is zoals TS aangeeft, dan geef je erg veel..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:52 



 
Profiel   

Ik voer een midi baal , denk rond 100 kilo, is namelijk als hooi geperst, in de4/ 5dagen met 3 paarden. Dus +- 7 kilo per paard per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:53 



 
Profiel   

Dan zal ik midi balen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 22:59 



 
Profiel   

Ik doe met 2 kwpn jaarlingen, 2 mini's en twee paarden 7 à 8 dagen met een grote zware baal. Ze hebben nagenoeg onbeperkt, twee keer per dag gaat het draadje een paar uurtjes dicht en hebben ze takken en nog een restje gras te eten. Wij voeren het zo, ideaal, echt weinig werk, gelukkig zijn ze totaal niet kieskeurig en eten ze het ook zonder problemen als het natgeregend is:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 10:00 



 
Profiel   

Mijn 4 welsh Atjes voer ik 26 dagen met zo'n grote baal van november tot maart,als de temperatuur buiten warmer word gaat het broeien en ga ik over op 100kg skippys.verder lopen ze 5 tot 6 uur op de wei .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 10:30 



 
Profiel   

Ik voer een 400 kg pak in 5-6 dagen op aan 6 paarden en dan hebben ze ook altijd nog (wat) gras bij.
Met 3 IJslanders, ook al voer je zuinig, moet zo'n pak toch echt wel op zijn met 14 dagen. En dat kan 's winters prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 10:34 



 
Profiel   

Wij deden vorig jaar tot 3 weken met een XL baal (nog een slag groter dan een grote, ronde baal) met 2 paarden die overdag in de wei liepen. Was het niet heel koud, dan gooiden we de baal los in een stal om broei te voorkomen.
Nu met 2 veulens erbij (en enkel op de paddock) is de baal met een ruime week op, dus nu gaat het hard zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 10:41 



 
Profiel   

Hier deed ik het er 3 weken over. Maar de laatste jaren ging het opeens niet meer goed bij hoge luchtvochtigheid. Dan sloeg toch ineens de schimmel erin. Daarom toch maar weer over gegaan op hooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 15:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen