Paard heeft tomaat op? Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Replica1233
Berichten: 57
Geregistreerd: 02-09-21

Paard heeft tomaat op? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 19:58

Hoi,

Mijn paard heeft vandaag een tomaat opgegeten(de vrucht), was niet de bedoeling. Nu lees ik op internet dat het giftig is voor paarden omdat het een nachtschade plant is. Maar sommige websites zeggen dan weer dat de plant giftig is maar de vrucht van de tomaat kan dan weer wel als hij maar goed rood is, en gelukkig was dat wel het geval. Nu zit ik echt met m'n handen in mijn haar. Wat is nou waar? Wat moet ik geloven? Zelfs in een oud topic van bokt zeggen meerdere mensen dat de vrucht geen kwaad kan maar is dit ook echt zo? En moet ik me zorgen maken? Heeft iemand advies?

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Paard heeft tomaat op? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:00

De rode rijpe tomaat zelf is niet giftig en eentje kan echt geen kwaad hoor.

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paard heeft tomaat op? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:04

Als je zo met je handen in je haar zit, haal er dan 1 uit. Pak je telefoon en overleg met je paardenarts.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Paard heeft tomaat op? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:11

Ik zou me dus echt niet zo druk maken over één rijpe tomaat hoor. Je merkt ook niks aan je paard? Niks aan de hand, gewoon even opgelucht ademhalen en die handen uit je haar halen :-). Je paard zal nog wel vaker iets vreemds naar binnen snaaien als hij de kans krijgt. Het zijn net kinderen ;-)

Replica1233
Berichten: 57
Geregistreerd: 02-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 20:13

chevax schreef:
Ik zou me dus echt niet zo druk maken over één rijpe tomaat hoor. Je merkt ook niks aan je paard? Niks aan de hand, gewoon even opgelucht ademhalen en die handen uit je haar halen :-). Je paard zal nog wel vaker iets vreemds naar binnen snaaien als hij de kans krijgt. Het zijn net kinderen ;-)



Hij is idd ook nog jong, nog maar 3, is nog een kleuter

Duran123
Berichten: 1075
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Paard heeft tomaat op? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:15

Tomaten giftig?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:16

Replica1233 schreef:
chevax schreef:
Ik zou me dus echt niet zo druk maken over één rijpe tomaat hoor. Je merkt ook niks aan je paard? Niks aan de hand, gewoon even opgelucht ademhalen en die handen uit je haar halen :-). Je paard zal nog wel vaker iets vreemds naar binnen snaaien als hij de kans krijgt. Het zijn net kinderen ;-)



Hij is idd ook nog jong, nog maar 3, is nog een kleuter


Je zult met je kleuter nog voor veel verrassingen komen te staan. Eén tomaat kan geen kwaad, twee ook niet. Ik denk zelfs wat meer ook nog niet. Als je paard nu structureel dagelijks tomaten eet, kun je eens polsen bij je dierenarts... Maar voor nu zou ik echt stoppen met me zorgen te maken, hoor. Komt allemaal wel goed met die kleuter van je :)

fjordjes

Berichten: 12027
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:17

Een rode rijpe tomaat kan echt geen kwaad, zolang hij maar geen groene tomaat en geen blad want dat is wel giftig. Maar een gewone rode niks mis mee.