Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Knettergek op Pavo

 
Profiel   

En dan niet in positieve zin.

Ik ben heel erg benieuwd of iemand het herkent.

Ik heb een enorm braaf dier, bomproof, geen vluchter. Kan wel eens schrikken maar dat is eigenlijk nooit zo heftig en spanning vloeit snel af.

Ik heb vorig jaar zomer pavo inshape & care4life geprobeerd, vanwege overgewicht icm graasmasker. Pony werd knettergek in haar hoofd, schrikt van alles. Ook aan de hand, dendert dan echt door je heen terwijl ze enorm beleefd is.

Uit nood; feestdagen, afstand naar winkel enz even gauw ipv equifyt muesli, de pavo natures best meegenomen.

Ze wordt echt een soort feniks. :+
Schrikkerig, over de zeik, kan echt na een schrikreactie de ontspanning niet meer vinden. Ontploffingsgevaar, maar ook daar is ze te beleefd voor.

Ze heeft 0,0 problemen met elk andere soort voer. Horsefood, cavalor sportbrok level 1, equifyt, subli blijft ze even makkelijk en tam.

Met pavo lijkt ze gewoon te stoppen met nadenken/overzien van de situatie.

Kan iemand dit verklaren? :Y)


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:05 



 
Profiel   

Wat gek. Ik voer de in shape aan 2 paarden hier en met niemand problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:09 



 
Profiel   

Heel bijzonder.. Er zit ook niks raars in en ook niet iets wat in alle soorten zit. Ik voer alles van pavo op dit moment inshape, natures best en condition en geen problemen niemand niet hier... Is het niet gewoon toeval?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:11 



 
Profiel   

Ik heb een hete draver op PAVO Nature's Best staan en die is daar echt fantastisch op. Stuk rustiger geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:13 



 
Profiel   

Het is qua energie heel gek dat ze op de care4life gekker is dan op bv de cavalor sport :+
Daar zit echt veel meer in qua energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:13 



 
Profiel   

Ik begrijp het ook niet en omdat ik ermee in mijn hoofd blijf zitten en al heb gekeken op voervergelijk enz. Dus vandaar dit topic

Dus ik hoopte dat iemand het herkend.

Ze heeft overigens op de pavo vital, vitaminebrokje geen klachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:13 



 
Profiel   

Ik heb het wel met een merrie die ik reed gehad dat toen de natures best werd aangevuld met spelt dat die opeens uit der panty ging. Dus op ander voer gezet en toen was het klaar.

Maar de merrie die ik nu heb staat, sinds kort, gedeeltelijk op de care4life en merk daar geen rare dingen aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:31 



 
Profiel   

Sommige paarden reageren zo op (veel) Luzerne. Dat zit in care4life. Geen idee of dat in het andere voer zit dat je geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:33 



 
Profiel   

Ja, mijn Shetlander werd echt gevaarlijk op care4life. Die was altijd super mak voor de kar tot ze dit voer kreeg, die stijgerde zo hoog dat ze bijna achterover klapte. En dan kreeg ze maar 2x per dag een handje (omdat de andere paarden ook wat kregen). Mijn nieuwe pony staat nu op pavo natures best. Ik kan wel eens kijken wat het doet als ik die verander, hij is sinds de verhuizing wel wat veranderd maar dat wijtte ik eigenlijk aan de verhuizing, nieuwe eigenaar etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:15 



 
Profiel   

Yep, vriendin van me had een fjord die ook op Pavo koekoek werd. Ik meende ook op de c4l

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:33 



 
Profiel   

Alle drie mijn Groningers worden knetter van pavo en van vitalbix. Tweede dag dat ik het voer zijn ze ril en schrikkerig. Stop ik ermee dan heb ik na va 2 weken weer m’n gewone paarden terug. Hoor het van meer mensen. Als mensen zeggen dat hun paard knetter is sinds kort dan vraag ik ook altijd naar pavo of vitalbix. En vaak staan ze daar dan ook net op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:37 



 
Profiel   

Dat is wel heel kort door de bocht MyChoice. Een paard kan niet lezen he die weet niet het pavo is. Het paard reageert dan op een bestandsdeel in het voer. Bijvoorbeeld bepaalde kruiden of lucerne. Stop je die in een cavalor bijvoorbeeld dan zullen ze net zo reageren.

C4l zitten kruiden in waar wel vaker een paard ril van wordt. Net als lucerne kan ook niet elk paard tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:39 



 
Profiel   

Sinds ik een paard gehad heb dat enkel van PAVO stijf werd en dikke benen kreeg geef ik dat merk nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:40 



 
Profiel   

Hier helaas hetzelfde. Ik heb 7 paarden en 6 zijn bomproof. Omdat ik helaas net te laat was met bestellen heb ik ff snel een zak pavo gehaald en 5 van de 7 gaan over de zeik. Ben nu weer een week gestopt met voeren en gelukkig worden ze weer rustiger... zelfs ondanks het vuurwerk

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:48 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard op pavo vital staan en ik heb het idee dat ie juist rustiger is....Ik weet niet of het aan het voer ligt, maar in deze tijd was het soms pittig hem te rijden,,een bom was het, nu is ie de rust zelve

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:50 



 
Profiel   

Als ik al eens en x een schep pavo slobber leen ipv de havens die hij normaal krijgt, merk ik al verschil.
Dat is Harry ook op alles aan het reageren, terwijl hij normaal redelijk braaf is.

Dus ik geef liever geen pavo. Iedereen op stal verklaard me voor gek, maar ik merk echt het verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:50 



 
Profiel   

Maar dan noem je wat de slobber. Die zit bomvol suikers en zetmeel :+ dat is totaal niet vergelijkbaar. Daarop wordt mijn paard ook gek. Maar op het voer met weinig suiker niet. Wat ik zeg mensen roepen nu ja wordt gek op pavo zonder uberhaupt te noemen welk voer. Dan weet je ook niet waar ze gek op worden. Het is niet zo iemand in de fabriek er wat magisch over heen poedert :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:52 



 
Profiel   

Bij een van mijn paarden ligt dat niet aan Pavo, maar aan de hoeveelheid luzerne. Klein beetje gaat. Als ik teveel voer, wordt ie heet. Merk maakt niet uit. Ik gebruik naar alle tevredenheid Pavo18plus en bietenpulp en in kleine hoeveelheden Pavo fibrebeet

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:54 



 
Profiel   

Mijn vorige paard verloor zijn manen (incl voorpluk) bij pavo voeren. Hij schuurde zich erop rot, zelfs bij minder dan een kg per dag, zowel op de sportmuesli als op de C4L. Nu is dit al wel heel wat jaren geleden maar sindsdien koop ik geen pavo meer omdat ik het niet helemaal vertrouw. Op andere merken onder dezelfde omstandigheden (seizoen, stalling) had dit paard nergens last van trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:55 



 
Profiel   

Bedankt tot zo ver voor alle reacties. Gelukkig ben ik niet de enige met het probleem. Wellicht is het de spelt, of is het iets anders. Het schijnt havervrij te zijn. Dus qua haver zal het niet zijn.

Ik snap dat met een kilo sportbrok in een pony het altijd over de zeik kan gaan.

Maar dit is echt een uiterste. Ze komt niet eens normaal de bak rond. Terwijl ze nooit schrikkerig is, ook niet op ander terrein. Gaat vaak mee.

Ik stop per vandaag met voeren en heb een nieuwe zak equifyt besteld. Benieuwd of ik dus komende week verschil merk zonder.

Lucerne is het overigens niet. Dat kan ik probleemloos zelfs los bijvoeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:56 



 
Profiel   

ik geef het wel ben dik tevreden over meerdere producten van pavo.

maar volgends mij was het omdat het door bepaalde kruiden kwam dat sommige paarden op dit voer erg schrikkerig werden?
volgens mij zijn er vroeger ook wel topics over geweest.
kijk anders even met de zoekfunctie.

edit
[VS] Care4life Recente ervaringen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:58 



 
Profiel   

Haver heeft ten ontechte een slechte naam. Van gerst worden paarden vaak veel heter.

Geen idee hoe dat bij pavo is maar sommige merken schrijven groot havervrij op de zak terwijl het wel vol zit met gerst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:02 



 
Profiel   

Spenk schreef
Dat is wel heel kort door de bocht MyChoice. Een paard kan niet lezen he die weet niet het pavo is. Het paard reageert dan op een bestandsdeel in het voer. Bijvoorbeeld bepaalde kruiden of lucerne. Stop je die in een cavalor bijvoorbeeld dan zullen ze net zo reageren.

C4l zitten kruiden in waar wel vaker een paard ril van wordt. Net als lucerne kan ook niet elk paard tegen.


Ja, dus kennelijk voegt pavo iets toe waar veel paarden op reageren. Van vitalbix weet ik inmiddels de toevoeging waarop mijn paarden reageren.

Toevoeging: ik heb heel veel soorten van pavo geprobeerd. Dus het is niet gebaseerd op 1 soort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:07 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Ik heb mijn paard op pavo vital staan en ik heb het idee dat ie juist rustiger is....Ik weet niet of het aan het voer ligt, maar in deze tijd was het soms pittig hem te rijden,,een bom was het, nu is ie de rust zelve


Dit is het enige van pavo waarop mijn paarden ook gewoon zichzelf bleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:09 



 
Profiel   

Ik heb wel vaker gehoord dat sommige paarden van Pavo heel heet worden. Daarom probeer ik zelf Pavo een beetje te vermijden.
Ik merk zelf dat mijn paard van (basis)brok heet en schrikkerig wordt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen