Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Knettergek op Pavo

 
Profiel   

Voor een van mijn paarden is Pavo (Ease & Excel) prima spul, hij reageert daar goed op. Maar ik heb paarden compleet uit hun stekker zien gaan van Care4life, en wel zo dat dat er bij mijn paarden nooit in komt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:28 



 
Profiel   

Herkenbaar. Mijn Haflingers werden ook heel spooky en nerveus van Care for Life en Nature's Best
Janouk was super bom proof en ZZ dressuur en Vaardigheid, maar met CfL werd ze echt onbestuurbaar.
Gebeld met de deskundige van Pavo en alle ingrediënten besproken. We konden niet vinden wat het zou zijn. Gestopt met Pavo en een paar dagen later was ze weer goed te sturen en niet zo nerveus. Later ook een keer met Natures best.

Dus herkenbaar geen idee waardoor, maar mijn Haflingers doen het er slecht op. Te gevaarlijk voor de koets

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:31 



 
Profiel   

Met kwpn, mini's of koudbloeden nooit geen last van gehad..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:35 



 
Profiel   

Kan idd heel goed. Ik heb het al vaak gehad dat paarden enorm kijkerig en knettergek werden van bijv gras (!) of een bepaalde brok, of van myten bodybuilder. Ik werd ook voor gek verklaard maar toen ik stopte met voeren van dat bepaalde iets, was het binnen 2 dagen weer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:37 



 
Profiel   

Die van mij draaide compleet door toen hij op Cavalor action pellet of fiber force stond. Werd door de stal gegeven, toch uiteindelijk maar op vitalbix brokjes gezet met Luzerne en met meer ruwvoer en toen werd hij weer helemaal kalm en nuchter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:51 



 
Profiel   

Mijn tinker merrie reageerde jaren terug ook op care4life in de zin van schrikachtig worden. Heter dan normaal en totaal niet meer haarzelf zijn.
Na voeren van ander voer werd ze weer zichzelf.

Hetzelfde bij een tinker van vriendin.
Meest bompriof paardje wat je kan bedenken maar die stond op care4life en sprong voor de auto's.
Werd ook weer zichzelf nadat ze hem ander voer ging geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:04 



 
Profiel   

XladyX schreef
Mijn vorige paard verloor zijn manen (incl voorpluk) bij pavo voeren. Hij schuurde zich erop rot, zelfs bij minder dan een kg per dag, zowel op de sportmuesli als op de C4L. Nu is dit al wel heel wat jaren geleden maar sindsdien koop ik geen pavo meer omdat ik het niet helemaal vertrouw. Op andere merken onder dezelfde omstandigheden (seizoen, stalling) had dit paard nergens last van trouwens.


Hier exact hetzelfde. Half jaar geleden heb ik mijn paard naar een andere stal verhuist en sindsdien heb ik pavo gevoerd (nature's best en pavo vital). Paard schuurde direct zijn manen en voorpluk weg, maar ik dacht in eerste instantie dat dat kwam doordat er op die nieuwe stal ook veel meer insecten waren. Had wel eens gelezen dat paarden jeuk kregen van pavo, maar dat leek mij een beetje broodje aap verhaal. Vreemde was wel dat de jeuk in het najaar niet beter werd. Vorige maand ben ik gewisseld van pavo naar vitalbix et voila, spontaan was de jeuk weg en binnen een week begonnen de haren weer te groeien. Toch opvallend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:11 



 
Profiel   

Mijn paard reageerde ook op de muesli van vitalbix, hij werd er zeer ril van. Deze vervangen door pavo ease & excell en daarmee niks aan het handje. Het zal wel wisselen per product en niet direct aan een heel merk liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:13 



 
Profiel   

Jaaaaaren geleden eens mijn paard pavo gevoerd. Gelijk dikke benen en mok. Heeft echt een tijd geduurd voor ik door had dat het het voer was. Heb nog een 4 jarige staan die dan weer eng gaat doen op luzerne en dan vooral de luzerne van havens. De gewone luzerne en de grasmix van hartog gaan dan wel weer goed.m

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:17 



 
Profiel   

Care for life...

Daar heb ik meerdere klanten voor terug gehad, niet in een positieve zin.

Niet alleen de hoge hoeveelheid Luzerne, maar ook de kruiden die er in zitten kunnen tegen werken.

Zo ging mijn vorige fries niet op metazoa. Was ook geen succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:21 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik begrijp het ook niet en omdat ik ermee in mijn hoofd blijf zitten en al heb gekeken op voervergelijk enz. Dus vandaar dit topic

Dus ik hoopte dat iemand het herkend.

Ze heeft overigens op de pavo vital, vitaminebrokje geen klachten.


Hier had ik juist een merrie die op de vital echt knetter gek werd. Van enorm braaf tot net als wat jij zegt niet te houden, alles horen en zien en echt continu schrikken. Zowel aan de hand als ohz.

Maar ik kan wel andere dingen van pavo voeren. Ik voer de sportmuesli bijvoorbeeld en daar geen last mee. Ook de slobber en het ligt bij haar dus ook niet aan de suiker of alles wat er mis mee is volgens sommige. Ik heb het 1 keer eerder gehad toen ze per ongeluk sportbrok ipv basisbrok kreeg op stal, maar minder heftig.

Waarom en waardoor? Geen idee, wel dat het gestopt is toen we stopten met voeren en weer begon toen we weer gingen voeren. Heel apart en lastig te verklaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:26 



 
Profiel   

Hier ook een paard gehad dat knettergek werd op Pavo Care4Life. Echt gevaarlijk gek, terwijl hij er maar net een kwart schep bij kreeg voor het lekker. Op 1.5kg Pavo Energycontrol bleef hij normaal (samen met andere dingen aangevuld), op 3kg Marstall Cornmuesli ook.

Pavo hoor je het inderdaad wat vaker van, ik schat dat zo'n 5% van de paarden er last van heeft. Ik kan mijn vinger er niet op leggen. Vital gaat veel vaker goed, Ease&Excel ook, maar die laatste is ook geen pavo-voer oorspronkelijk (Baileys, net als Speedibeet en fibrebeet). Het lijkt met de vernieuwde voersoorten sowieso vaker goed te gaan, van InShape had ik hem ook nog niet gehoord.

Wel dat paarden er op schuren, maar dat blijkt heel vaak toch een luzernereactie te zijn. Ook op andere voersoorten die vrij veel luzerne bevatten zie je deze dieren schuren, die doen het vaak beter op een luzernevrij voer (zoals marstall force. Metazoa en Vitalbix hebben een timothee variant, dat is ook een aandachtspunt).

Gezien 2 v.d. 4 huidige paarden niet tegen luzerne kunnen, voer ik geen Pavo meer (alleen Fibernuggets, maar dat is een pure grasbrok). Maar anders zouden die van mij op InShape belanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 20:41 



 
Profiel   

Die van mij had dezelfde reactie op care4life. Herinner me inderdaad ook het eerder genoemde topic. Blijkbaar zit er iets in wat niet helemaal lekker gaat bij sommige paarden.

Die van mij schrok zich steeds rot van alles terwijl het normaal gesproken een bombproof Lusitano is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 11:13 



 
Profiel   

Ik zou dit topic graag een schopje willen geven. Ik voer nu sinds een klein jaartje de greenbalance van equifyt maar ik vind hem sinds ik hem dat voer ook stuk kijkeriger. Nou is hij dat zowiso altijd wel beetje maar heb soms toch t idee dat dat door t voer komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 15:50 



 
Profiel   

Mijne wordt wel erg wakker van de condition met 1 schep per dag. Van de energycontrol had die het niet. In het werk geen problemen maar aan de losse teugel wat meer alert. Het is een super braaf cool paard maar hier wordt die toch wel scherp van op een onzinnige manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 07:56 



 
Profiel   

Tjsa, zo krijg ik vreselijke buikpijn van rauwe courgette. Ga daar maar eens op googelen, het bestaat niet. En toch is het zo.

Sommige combinaties werken gewoon niet. Weer wat geleerd. Ik eet geen rauwe courgette meer maar verwijt de courgette niks hoor......

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 08:52 



 
Profiel   

Tsja... sommige dieren reageren nou eenmaal anders op voedingstoffen dan hetgeen de norm voorschrijft...

Mij moet je ook niet meer dan 2 koppen koffie geven terwijl dat normaal perfect acceptabel lijkt... Ik stuiter dan als een soort van Duracel konijn met ADHD in het rond... terwijl mijn collega 24-7 aan een koffie-infuus ligt zodat er een constante verse aanvoer aan cafeïne zijn lijf in gaat... en daar zie je dan verder niks van :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 10:58 



 
Profiel   

En toch is het fijn om dan bevestiging te kunnen vinden dat meer paarden dan alleen de jouwe zo reageren op Pavo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:07 



 
Profiel   

Ik herken het niet. Ik voer hier alleen maar Pavo, verschillende producten (care4life heb ik idd nog niet gevoerd) en ze doen het er heel goed op.

Het enige waar ik niet helemaal zot van ben is Pavo Vital. Ik kies liever voor Metazoa op basis van esparcette.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:20 



 
Profiel   

Dit zijn toch superfijne topics idd.

Als jij net begonnen bent met pavo en je komt erachter dat je paard ineens schuurt. Ik ken de paniek als je paard ineens zijn manen af begint te schuren en weet nog hoe opgelucht ik was toen het slechts het voer was.

Pavo (vooral de c4l) staat hier al jaren om bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:25 



 
Profiel   

Hier staan er inmiddels 2 volledig op de pavo in-shape en eentje die na het werk steeds een schep krijgt. Ik herken geen jeukklachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:26 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Dit zijn toch superfijne topics idd.

Als jij net begonnen bent met pavo en je komt erachter dat je paard ineens schuurt. Ik ken de paniek als je paard ineens zijn manen af begint te schuren en weet nog hoe opgelucht ik was toen het slechts het voer was.

Pavo (vooral de c4l) staat hier al jaren om bekend.

Ben ik blij dat ik het nooit gevoerd heb.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:29 



 
Profiel   

Ik heb de care for life door de jaren heen aan verschillende paarden en een exceem pony gevoerd. Geen van allen ging schuren.

1 en 1 is niet altijd 2…

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 16:18 



 
Profiel   

Ik mijd PAVO, teveel heb ik er jeuk van zien krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 16:56 



 
Profiel   

Ik kan mijn koudbloed merrie zelfs gewoon de Sportsfit voeren zonder problemen. Enkel op de Cerevit deed ze het minder goed op.
Nu kreeg ze het enkel tijdens het zwaardere werk (spring/cross lessen/wedstrijden) zodat ze net wat extra had.
Normaliter enkel de Vital ( en nu gecombineerd met de LAC)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 17:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen