Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

HELP! Welk stress verlagend supplement voor scheren

 
Profiel   

Vervelend zeg.

Handje de gek wel tijdig gegeven en laten inwerken? En evt watten in de oren ipv netje op?
Doe je zelf scheren of een ander? Hoeveel herrie maat het apparaat? Vermoed je zelf stress door het aanraken met het apparaat of ook het geluid ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:08 



 
Profiel   

Praam al geprobeerd? Niet mijn favoriete middel, maar bij mijn rilligere verzorgpaard heeft dat goed geholpen toen we de benen in moesten smeren met redelijk bijtend spul van de veearts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:13 



 
Profiel   

VWestra schreef
Vervelend zeg.

Handje de gek wel tijdig gegeven en laten inwerken? En evt watten in de oren ipv netje op?
Doe je zelf scheren of een ander? Hoeveel herrie maat het apparaat? Vermoed je zelf stress door het aanraken met het apparaat of ook het geluid ?


Ja, alles lang genoeg laten inwerken, hij was ook echt suf.

We weten helaas niet wat het probleem is. Mijn apparaat maakt veel geluid, dus die hebben we al aan de kant gelegd en met een hondentondeuse verder geprobeerd toen hij weer relax was. Dink maakt nagenoeg geen geluid, trilt niet maar zijn reactie was hetzelfde. Dus eens een borstel gepakt om te kijken of hij gewoon fel was op aanraking op dat moment, maar daar kwam dus 0 reactie op.

We hebben een geluiddempend oornetje gebruikt, en watten erin.

Voor nu laten wij het zo, over een paar weken gaan we alles rustig op ons gemak oefenen met een kleine tondeuse om er toch achter te komen waarop hij reageerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 01:14 



 
Profiel   

Als je een tondeuse wil aankopen kan ik de heiniger opal aanraden. Een sterk draadloos machientje wat net tussen tondeuse en scheermachine in valt. Hier kunnen grote messen op maar maakt bijna geen geluid en ik scheer er een volledig paard mee op 1,5 uur dus werkt even snel als een gewoon scheermachien

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:53 



 
Profiel   

Er zijn scheermachines die amper geluid maken.

Veel ( goedkopere of oudere) scheermachines maken veel geluid en trillen ook enorm.
Een betere nieuwere scheelt echt enorm. Ik heb het zelf ook gezien bij een paard die helemaal uit zijn dak ging bij het ene apparaat en toen we een ander pakten was hij prima te scheren.

Heiniger Opal of saphir met grote koppen of aesculap bodum zijn voorbeelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:37 



 
Profiel   

Ik plande het scheren altijd samen met het tandartsbezoek (door de dierenarts), scheelt weer een keer sederen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:51 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Er zijn scheermachines die amper geluid maken.

Veel ( goedkopere of oudere) scheermachines maken veel geluid en trillen ook enorm.
Een betere nieuwere scheelt echt enorm. Ik heb het zelf ook gezien bij een paard die helemaal uit zijn dak ging bij het ene apparaat en toen we een ander pakten was hij prima te scheren.

Heiniger Opal of saphir met grote koppen of aesculap bodum zijn voorbeelden.


Klopt, vandaar dat ik met mijn apparaat niet meer verder gegaan ben.

We zijn verder gegaan met in tril/geluidsloze tondeuse en daar reageerde hij net zo op.

Dus ik ga zelf een tondeuse kopen en vanuit daar alles opbouwen en als dat goed gaat wil ik idd een nieuw scheerapparaat kopen. Vind deze net te duur om de "gok" te nemen. Vandaar dat ik met een tondeuse wil beginnen en vanuit daar opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:41 



 
Profiel   

Wees ook gul met het olieën van je machine, gaat alles stukken makkelijker van.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen