Balancer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jizza17
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-10-13

Balancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 10:44

Voor mijn 18 jarige merrie ben ik op zoek naar een goede aanvulling op het onbeperkte hooi die ze krijgt. We doen lichte arbeid, en ze is gevoelig voor suikers en dik worden. Ik heb al het een en ander uitgezocht en twijfel nu zelf over de:

- Equilin Balancer;
- Vitalbix Daily Complete (Timotee)

Wat zijn jullie ervaringen?

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:06

Ik voer de Equilin Balancer nu 10 maanden en ben erg tevreden. 2x p/dag 45g ongeveer.
Paard is stabieler tussen de oren, heeft een mooie glans en herstelt altijd goed na werk.

Afbeelding

Van Vitalbix heb ik alleen ervaring met de mash, fibermix en muesli. Weliswaar minimaal maar ik vond haar scherper in de periode dat ze dat kreeg.

Ik voer er wel wat anders bij wat ik een beetje afwissel zodat ze meer te kauwen heeft. Dat zou je in beide gevallen wel nodig hebben denk ik, afhankelijk van de hoeveelheid Vitalbix dat je zou moeten geven.

Ik heb het op advies vrij langzaam opgebouwd (met een paar korrels beginnen) omdat ze vaak moeten wennen aan de smaak.

beegee
Berichten: 947
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:28

Ik voer mijn paard Pavo Vital. Ben er erg tevreden over.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:40

Mijn Knollie wordt snel dik (in Andalusiƫ hebben ze geen grazige Hollandse weiden, hier in Drenthe op het zand is het al beter).

Ik voer al jaren pavo vital.
Per dag 75 gram, (verdeeld over 2 porties) aangevuld met wat kruiden van de plaatselijke drogist.
(Rozenbottel, fenegriek, brandnetel, pepermuntblad, anijs, venkel, paardebloem, herderstasje.)

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:50

Equilin at mijn paard absoluut niet. Pavo ook niet. Vitalbix at ze na een zak niet meer. Ik voer nu afwisselend: Agrobs Naturmineral, Vitalbix en Metazoa. Want die van mij heeft graag afwisseling, anders stopt ze met het eten ervan.

Aangevuld met mineralen/brandnetel van HELTIE.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Balancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:05