Kurkuma voeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 15:29

Hallo wie voert er ook kurkuma

Ik maak zelf een papje met kurkuma en olie voor merderedagen in een potje en schep het er dan uit maar... elke x zit er ook wel wat op mijn handen en kleur ik weer oranje..

Wie voert dit ook in combi met olie en heeft de ideale methode om niet oranje uit te slaan :D

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 18:30

Mmm niemand die het voert?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:34

Waarom voer je het? Het wordt nauwelijks opgenomen door het lichaam en teveel kan ook schadelijk zijn.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:02

snorkel1986 schreef:
Mmm niemand die het voert?

Ik voer het samen met zwarte peper en lijnzaadolie, weet eerlijk gezegd niet of het effect heeft gehad. Ik geeft het voor algemene ondersteuning van zijn immuunsysteem en spijsvertering. Het oranje is helaas niet weg te krijgen :') ik schep het op met een schepje en roer met een plastic stok maar mijn paard zijn neus en alles wat hij aanraakt (mijn kleren) zijn helaas gedoemd.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:53

Ik heb regelmatig golden paste gevoerd (kurkuma met kokosolie en zwarte peper).
Ik had wel het idee dat het wat deed (paard had CPL, en kurkuma schijnt goed te zijn voor de lever, huid en spijsvertering, en werkt ontstekingsremmend). Voor een betere opname is het wel belangrijk dat je er zwarte peper bij doet schijnbaar.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 21:29

Heb idd van pit en pit met peper en olie voeg ik toe.
Mijn gedachte is ontsteking remmend
Heb ook het idee dat het werkt ze draaft meer uit haar zelf en tijdens werk ook ruimer

( ze heeft iets atrose in rechts voor)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:40

Ik voer het door Artitec van Cavalor te voeren, daar zit het geconcentreerd in. :)

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 21:53

droversrun schreef:
Ik voer het door Artitec van Cavalor te voeren, daar zit het geconcentreerd in. :)


Dat spul is behoorlijk aan de prijs :')

Daar wacht ik nog effe mee

Anoniem

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:57

Ik heb het gevoerd, met boswelia, zwarte bessenblad en groenlipmossel, gewoon als poeder over het voer. Bij mijn paard maakte het geen verschil of ik het nu wel of niet voerde, dus ben er mee gestopt.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:05

Je kunt het uit je kleren krijgen door weken in soda...

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:08

Ik deed een schepje over wat muesli, heel klein beetje water zodat het niet stoft en dan lijnzaadolie. Geen idee of het in die combinatie nog goed werkt... mijn pot is van het weekend op gegaan. Denk niet dat ik een nieuwe haal, want twijfel aan het effect.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:10

droversrun schreef:
Ik voer het door Artitec van Cavalor te voeren, daar zit het geconcentreerd in. :)


Dit geef ik ook en het been van mijn merrie met artrose is enorm verbeterd doordat het uit meerdere bestanddelen bestaat en goed uitgebalanceerd is.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:10

Ik voer het sinds kort en ik gooi 1 schepje door slobber en brokjes heen. Ik heb idd ook een variant met zwarte peper en doe twee pompjes olie erbij. Als ik gewoon het schepje gebruik heb ik geen last van oranje ergens

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 22:37

Ik meng het thuis al met de olie anders zo veel potjes in de voerton :')
Ze krijgt ook.magnesium .. En 2 soorten brokjes

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 01:24

Die van mij krijgen het ook, ik maak hun eten klaar in 'oude' snoep emmertjes die stalgenoot steeds overhoudt. Ik heb een laagje krachtvoer/balancer, genoeg om de bodem te vullen, daaroverheen hun supplementen waaronder kurkuma en losse peper, daarbovenop komt een deel pulp en daarop weer ruwvoermix van Florian.
Dit alles gooi ik in hun voerbak, even roeren en klaar. Nergens last van :D

Edit. Ik heb losse zakken kurkuma, deze giet ik over in een grote kruidenpot die ze Makro ed verkopen. Ik houd de pot schuin zodat er altijd poeder gelijk bij de opening zit en haal het dan met een klein schepje eruit.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Kurkuma voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 06:28

Ik voer de curcuma met zwarte peper van pharmahorse nu een half jaar en heb er een hele andere pony door. Hij is veel actiever en speelt meer. Ik doe het gewoon over zijn brok met 10 ml lijnzaadolie. Hij likt de voerbak helemaal schoon. Dat zegt mij genoeg

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 17:23

snorkel1986 schreef:
droversrun schreef:
Ik voer het door Artitec van Cavalor te voeren, daar zit het geconcentreerd in. :)


Dat spul is behoorlijk aan de prijs :')

Daar wacht ik nog effe mee


Haha ja dat klopt, heel duur. Je hebt nu ook van een ander merk kurkuma geconcentreerd maar dat is in verhouding duurder want hier zit ook nog glucosamine, MSM, hydraronzuur en nog wat dingen. Maar als ze het er goed op doen dan vind ik het wel waard :)

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:16

snorkel1986 schreef:
Ik meng het thuis al met de olie anders zo veel potjes in de voerton :')
Ze krijgt ook.magnesium .. En 2 soorten brokjes


Haha ik heb nu drie potten met supplementen, twee soorten voer en lijnzaadolie :') Ik heb er al aan gedacht om de supplementen te mengen in de juiste verhouding, maar dat is toch meer werk dan apart als die potjes :')

StellaPRE

Berichten: 121
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 11:30

ik voer sinds een jaar kurkuma met zwarte peper (dat is nodig voor de opname) aan mijn schimmel tegen melanomen. 2 schepjes bestel ik bij Horseflex, ik mix dit door zijn slobber (mash en mix van cavalor) waar ik ook nog andere supplementen door doe.