Florian Horsefood

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 23:24

Heb vandaag de powerfit gehaald ben heel benieuwd :j

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:39

Wij voeren Florian Horsefood ongeveer een jaar. Super tevreden. Onze paarden zijn nu 5,6 en 9 jaar. We rijden eventing. Dressuur, springen en cross. Voer sluit aan bij ieder paard. De basis is de Basis Growth. Oerbrok en Muesli voor de aanvulling. Muscle power voor extra spieropbouw... Blije paarden vol vermogen

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:24

Heb je de Basis Growth of de Total Plus al eens geprobeerd, smaakt iets anders. Klopt dat paarden het niet meteen lekker vinden, zit haast geen suiker in. Daar moeten ze aan wennen.

Groeten Conny

[/b]
MaNdiii schreef:
Ik voer de basic pure en de first care .

De basic pure maar een handje anders word het helaas niet opgegeten.
De firstcare een halve schep verdeeld over 2 voerbeurten.

Ondanks dat mijn paard het niet altijd even lekker vind doet ze het er wel goed op.

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:41

Heeft er iemand ervaring met de balancer vimi plus? Wordt dat makkelijk gegeten?

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:30

Ja hoor, gewoon klein brokje. Ruikt goed. Los uit het handje of door de muesli of het ruwvoet

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:43

Sil1985 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de balancer vimi plus? Wordt dat makkelijk gegeten?


Mijn paarden eten het makkelijk. Het nadeel is dat je er heel veel van moet geven om aan de dagelijkse behoefte te komen. Het is daarom redelijk duur om te geven.

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:59

Niet heel veel anders dan andere balancers. Voor de D pony uitgereken. 1 emmer van 14 kg. Ongeveer 112 dagen

quote="steefvicky"]
Sil1985 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de balancer vimi plus? Wordt dat makkelijk gegeten?


Mijn paarden eten het makkelijk. Het nadeel is dat je er heel veel van moet geven om aan de dagelijkse behoefte te komen. Het is daarom redelijk duur om te geven.[/quote]

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:08

Op mijn zak staat 75 g voor elke 100 kg lichaamsgewicht, terwijl bijvoorbeeld oerbalans maar 80 g is voor een heel paard.

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:15

Dan zou ik de helpdesk van Florian Horsefood bellen. Helpen je super en kunnen indien nodig extra info inwinnen bij hun dieren arts.
085-0604129



quote="steefvicky"]Op mijn zak staat 75 g voor elke 100 kg lichaamsgewicht, terwijl bijvoorbeeld oerbalans maar 80 g is voor een heel paard.[/quote]

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:37

Bedankt voor jullie reacties.
Meende dat ik op de site las dat je 20-25 gr per 100 kilo moet geven.
Dus dan valt het toch mee met wat je dan moet voeren?

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:25

Ik kom even binnen vallen :)

steefvicky schreef:
Op mijn zak staat 75 g voor elke 100 kg lichaamsgewicht, terwijl bijvoorbeeld oerbalans maar 80 g is voor een heel paard.


Het kan zeker zijn dat dit erop staat, dan heb je nog de oudere versie van de Vimi plus! De vernieuwde versie die in de emmers (en inmiddels navulzakken) verkocht wordt, is veel geconcentreerder en hoef je inderdaad nog maar 20-25 gram per 100 kg lichaamsgewicht van te geven per dag :D

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:57

Robin_Rikkie schreef:
Ik kom even binnen vallen :)

steefvicky schreef:
Op mijn zak staat 75 g voor elke 100 kg lichaamsgewicht, terwijl bijvoorbeeld oerbalans maar 80 g is voor een heel paard.


Het kan zeker zijn dat dit erop staat, dan heb je nog de oudere versie van de Vimi plus! De vernieuwde versie die in de emmers (en inmiddels navulzakken) verkocht wordt, is veel geconcentreerder en hoef je inderdaad nog maar 20-25 gram per 100 kg lichaamsgewicht van te geven per dag :D


Vandaar haha! Ik ben inmiddels overgestapt naar oerbalans, maar dat eten ze niet.. nu ben ik wel benieuwd of die geconcentreerde versie van de vimi wel hetzelfde smaakt als de oude variant, want dan kan ik wel weer terug naar florian!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:58

Ik ervaar er zelf geen verschil tussen maar ik heb geen kieskeurige eters dus ik zou het niet zeker kunnen zeggen maar het valt zeker te proberen!

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:37

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met de vimi plus. Twijfel om deze te gaan voeren aan mijn jonkies (2 en 3 jaar) icm de basic growth. Heb hele goede ervaringen met de basic growth en power muesli voor mijn vorige paard.

De 2 jarige staat nu nog op de pavo podo grow biks maar heb niet het idee dat dit nog passend is voor hem dus kijk toch even verder om die reden.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:46

Ik heb de ruwvoer mixen 1 ronde gevoerd. 10 balen gekocht voor 3 paarden en poosje geprobeerd. Vind het ontiegelijk stinken naar plastic, paarden aten het met lange tanden. Hier ook beklag over gedaan maar geen duidelijk antwoord. Duurde ook een half jaar, moest er zelf om vragen, voordat ik een rekening kreeg. Fout in systeem volgens hun. Maar vind dit eerlijk gezegd heel erg vervelend. Ik ben er dus niet heel erg fan van terwijl ik het concept heel erg goed vind!

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:59

Ik ben weer terug op mijn oude voer, paard viel er helaas van terug qua spiermassa en dat is alles wat je niet wilt…

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 00:12

Capriootje schreef:
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met de vimi plus. Twijfel om deze te gaan voeren aan mijn jonkies (2 en 3 jaar) icm de basic growth. Heb hele goede ervaringen met de basic growth en power muesli voor mijn vorige paard.

De 2 jarige staat nu nog op de pavo podo grow biks maar heb niet het idee dat dit nog passend is voor hem dus kijk toch even verder om die reden.


Ik heb het mijn 3 jarige gevoerd, de vimi-plus met growth. Moet wel zeggen dat mijn 3 jarige haflinger echt al 'af' was voor zijn leeftijd maar ik ben er altijd heel tevreden over geweest! At het goed, zag er prima uit verder. Voldoende energie ook. Helaas voor studie verhuisd naar België en het is hier moeilijk verkrijgbaar... Dichtbijzijnde winkel is 40 minuten verderop... Dus daarom over gegaan op ander voer

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 00:16

SteffiiY schreef:
Hoi allemaal!

Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die Florian Horsefood voeren? Ik ben er deze week mee begonnen en paard eet het goed. Het ziet en ruikt ook goed! :D Ben benieuwd of er al bokkers ervaring hebben met dit voer.

Ik heb de high impact brok voor mijn ietwat ‘liever lui dan moe’ merrie die ook nog kieskeurig is. Ik combineer wel met equifyt maar de high impact vindt ze heerlijk en heeft duidelijk een positieve invloed op haar.

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:55

Wij voeren 3 paarden met Florian Horsefood. Super tevreden. Brok of muesli in combi met het ruwvoer werkt super. Hoef niet zo veel te geven. Veel beter voor het paarden darmen stelsel. Wij zijn zo enthousiast dat we ambassadeur zijn geworden. Op Facebook kan je het effect op onze paarden zien. @Rvdk.eventing. Groet conny


quote="Ayasha"]
SteffiiY schreef:
Hoi allemaal!

Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die Florian Horsefood voeren? Ik ben er deze week mee begonnen en paard eet het goed. Het ziet en ruikt ook goed! :D Ben benieuwd of er al bokkers ervaring hebben met dit voer.

Ik heb de high impact brok voor mijn ietwat ‘liever lui dan moe’ merrie die ook nog kieskeurig is. Ik combineer wel met equifyt maar de high impact vindt ze heerlijk en heeft duidelijk een positieve invloed op haar.[/quote]

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:34

Oei, dat is niet de bedoeling. Het voer is super gezond, niet veel van alles maar dit is niet de bedoeling. Wat gaf je dan

quote="Jonnekee"]Ik ben weer terug op mijn oude voer, paard viel er helaas van terug qua spiermassa en dat is alles wat je niet wilt…[/quote]

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:40

Rvdkeventing schreef:
Oei, dat is niet de bedoeling. Het voer is super gezond, niet veel van alles maar dit is niet de bedoeling. Wat gaf je dan

quote="Jonnekee"]Ik ben weer terug op mijn oude voer, paard viel er helaas van terug qua spiermassa en dat is alles wat je niet wilt…
[/quote]


De powerplus en de Basic Growth, de Basic Growth zat in bak in z’n stal zodat hij de hele dag kon pakken als tie wou

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:27

Jonnekee schreef:
Rvdkeventing schreef:
Oei, dat is niet de bedoeling. Het voer is super gezond, niet veel van alles maar dit is niet de bedoeling. Wat gaf je dan

quote="Jonnekee"]Ik ben weer terug op mijn oude voer, paard viel er helaas van terug qua spiermassa en dat is alles wat je niet wilt…



De powerplus en de Basic Growth, de Basic Growth zat in bak in z’n stal zodat hij de hele dag kon pakken als tie wou[/quote]

Je kan de brok proberen, High Impact. Je kan ook Florian Horsefood bellen. Geven fijn advies. Vragen of Hilde Vrancken (de dierenarts) met je meedenkt

Chyennevd

Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-14
Woonplaats: Lochem

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:44

Hallo, ik heb een vraagje. Ben een beetje aan het rondkijken voor goed voer. Mijn merrie wil altijd slecht aankomen. Nu was ik ook op florian horsefood terecht gekomen. Hoeveel voeren jullie van de Basic Growth? Ik kwam ergens tegen dat je voor een gemiddeld paard 4kg moet voeren (2 volle emmers). Klopt dit? dat betekent namelijk dat je met een zak van 16 kilo maar 4 dagen doet. Dit is dan best wel prijzig. Ik zat er dan aan te denken om te combineren met de power fit muesli.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:02

Chyennevd schreef:
Hallo, ik heb een vraagje. Ben een beetje aan het rondkijken voor goed voer. Mijn merrie wil altijd slecht aankomen. Nu was ik ook op florian horsefood terecht gekomen. Hoeveel voeren jullie van de Basic Growth? Ik kwam ergens tegen dat je voor een gemiddeld paard 4kg moet voeren (2 volle emmers). Klopt dit? dat betekent namelijk dat je met een zak van 16 kilo maar 4 dagen doet. Dit is dan best wel prijzig. Ik zat er dan aan te denken om te combineren met de power fit muesli.


Dit klopt inderdaad... Ik gaf mijn 3 jarige haflinger ook 2 emmers per dag op advies van Jacco nadat hij op bezoek was geweest op stal

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:23

Ik gaf iets minder dan aangeraden maar wel omdat paard al op onbeperkt ruwvoer stond. Voor hem ging dit goed. Heb nu een proefpakket besteld voor m’n jonkie en ga even kijken met hoeveel ik begin bij hem. Of even overleggen met een adviseur, ze helpen altijd goed vind ik!