Florian Horsefood

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:43

Wij voeren ook 2 emmers per paard per dag maar doe een week mee, zit veel in een zak. Power Fit geeft wel lekker veel boddy. Je kan online onze korting code van 10 % gebruiken. Helpt toch weer. Groet Conny en Rina

quote="Chyennevd"]Hallo, ik heb een vraagje. Ben een beetje aan het rondkijken voor goed voer. Mijn merrie wil altijd slecht aankomen. Nu was ik ook op florian horsefood terecht gekomen. Hoeveel voeren jullie van de Basic Growth? Ik kwam ergens tegen dat je voor een gemiddeld paard 4kg moet voeren (2 volle emmers). Klopt dit? dat betekent namelijk dat je met een zak van 16 kilo maar 4 dagen doet. Dit is dan best wel prijzig. Ik zat er dan aan te denken om te combineren met de power fit muesli.[/quote]

Chyennevd

Berichten: 17
Geregistreerd: 05-11-14
Woonplaats: Lochem

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:45

Dankjulliewel voor jullie reactie, ik ga er eens verder in verdiepen.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:54

Ik heb even een stomme praktische vraag :+
Hoe bewaren jullie de zakken ruwvoermix? Ik dacht dat het zo geperst was dat de verdeling onder de zak overal gelijk was, blijft dat zo als je het in een voerton gooit? :+

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:11

Onze ervaring is top. Korrels blijven tussen de ruwvoer mix zitten. We hebben ook een 250 kg baal. Na 3 maanden pas op en niks zakt naar beneden

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:19

Maar ik neem aan dat je de baal niet omschudt in een ton. Werkt dat ook als je de zak omschudt in een ton?

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:48

Ja, wij hebben nu 2 smaken. De baal met Basic Growth en de ton met Fibre gras. Je kan ook uit de zak scheppen. Je hebt wel een echt grote ton nodig. Woon je in de buurt van Akersloot. Wij hebben een pick up point. Je bent van harte welkom om te komen kijken

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:18

Ik woon ver uit de richting :=
Ik voer nu uit de zak, dat vinden de muizen in stal ook heel fijn :+ dus vandaar dat ik een alternatief zoek. Ik heb 70L tonnen, daar past een zak wel in vermoed ik.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 17:18

Ik doe het vanuit de zak in een grote hoge ton (op marktplaats gekocht voor 20 euro) en er past precies 1 zak in 1 ton :D

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:40

Iemand de nieuwe fibre grass al getest?

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 00:29

Ja, fibre gras is ook een fijne ruwvoer mix., zonder lucerne en nog lager in de suikers

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:10

Ik voer nu sinds een week Florian omdat er eindelijk een pick-up plint in de buurt zit. Wilde het graag een keer proberen, dus die kant op gereden. Waar mijn paard normaal echt niet te porren is voor losse luzerne oid, is hij echt gek op de basic growth! Hij staat het gulzig op te eten (een bak duurt dan alsnog 20 min gelukkig :') ).

Ben heel benieuwd wat het voor hem gaat doen, maar tot nu toe heel enthousiast.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:32

Hier ook de fibre grass, de pony eet het met smaak!

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:55

De ViMi zit wel melasse in he? dat vind ik wel jammer, daarom blijf ik voor nu nog bij Pavo Vital. Ik voor wel de ruwvoermix FibreGrass. Super fijn product!

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 15:23

Klopt, eerlijke kleine letters op de zak van de ViMi balancer. De melasse is alleen nodig om er een brokje van te maken. Is de Pavo Vital in poeder vorm?

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 15:27

Snap ik wel indd. maar toch houdt het mij tegen dan. De Pavo Vital is zover ik weet wel melasse en graanvrij.

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:00

Gisteren naar een informatieavond geweest van Florian geweest.

Ben benieuwd of er nog nieuwe ervaringen zijn?

Hoor veel mensen die Basic Grow als basis geven, maar ben ook wel benieuwd naar de muesli 's als aanvulling.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:14

Ik gaf mijn vorige paard die flink in training stond de enigizer muesli bij. Liep M/Z springen en deed het daar erg goed op. Jonge paard krijgt nu de vimi plus vitamine korrel met een klein schepje power fit muesli en heeft daar ook een fijne werkbare energie op maar niet explosief.

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:10

Bedankt !

Capriootje schreef:
Ik gaf mijn vorige paard die flink in training stond de enigizer muesli bij. Liep M/Z springen en deed het daar erg goed op. Jonge paard krijgt nu de vimi plus vitamine korrel met een klein schepje power fit muesli en heeft daar ook een fijne werkbare energie op maar niet explosief.

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:54

Nog meer mensen hier last van?
Ik voerde al 5 jaar de slow impact (voorheen de huntermix) naar tevredenheid maar er zit de laatste tijd enorm veel “gruis tussen het voer. Ben er niet blij mee want mijn paard eet het niet meer op.
Ga Florian horsefood ook mailen hierover.

Afbeelding

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:08

Ik voer sinds kort de slow impact en nu bezig met mijn tweede zak. Ik herken dit gelukkig niet. Ik zou er inderdaad even een mailtje aan wagen.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:00

Ik heb een tijdje Florian geprobeerd voor mijn 2 haflingers, ik zal mijn ervaringen delen.

Voorop gesteld, ik heb uitgebreid contact gehad met iemand die daar werkt en die heeft mij voer advies gegeven.
Mijn jaarling werd geadviseerd om 160 gr per dag de Vimi brokjes te geven en 1kg basic pure.

Gevolg: jaarling at niet meer. Echt niet. Terwijl ze normaal alles eet. Ze werd nog bozer op het voer omdat ze dus een hele kleine hoeveelheid "brokjes" kreeg en in principe de basic pure erover heen. Frustratie dus. Vervolgens heb ik de basic pure en de vimi apart gevoerd, ging al beter en dan at ze de basic pure wel. Maar alsnog boos op het voer dus voor mijn jaarling werkte het niet.

Mijn andere haflinger, 16 jaar, 3x per week 2 uur rijden, mocht meer energie hebben maar heeft wel eczeem! Dat heb ik duidelijk besproken met diegene.
Voor haar kreeg ik uiteraard ook Vimi, maar lagere dosering, idem basic pure, en als extra moest ik High Impact geven. Ik was er al sceptisch over vanwege de hoeveelheid suiker etc. maar diegene zei dat ze meer haflingers dit voer geven en grote kans dat het mee zou vallen.
Helaas viel het niet mee, binnen een paar dagen had ze zo veel jeuk dat ze zelfs door de deken heen schuurde (normaal schuurt ze amper met deken op)
Dus direct gestopt en dit werd weer beter.
Zij is ondervoed geweest (voordat ze in mijn eigendom is gekomen) en at de basic pure dus wel netjes op. Maar dus met alles gestopt.

Nu zit ik dus nog met een ruime halve zak high impact, vimi brokjes en zat ik ook met 1,5 zak basic pure.
Inmiddels heb ik bij mijn jaarling de juiste verhouding voor nu gevonden, ze krijgt een handje vimi en vitalbix breed&grow. En een aparte emmer met een volle voerschep basic pure, zo komt het tenminste toch op en hoef ik het niet weg te gooien. Dit gaat goed zo maar over het algemeen kiest ze toch liever voor hooi dan voor de basic pure.

Mijn ervaring is dus niet zo positief over Florian, misschien past het niet bij mijn paarden, misschien had iets anders wel gepast. Ik weet het niet maar ik heb bij beiden nu de juiste verhoudingen gevonden waar ze het goed op doen, dus dat houd ik voor nu liever zo!

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:24

Ik denk dat er geen enkel voer is dat voor alle paarden geschikt is.
Het is mooi spul en mijn merries aten het prima, maar geven gewoon duidelijk de voorkeur aan een papje. Zeker met supplementen erbij. Dus ipb basic pure krijgen ze nu grasbrok wat geweekt is met vitalbix.

Wil misschien de basic pure en de grasbrok wel weer wat gaan mengen, maar eerst even zien hoe het zo blijft gaan.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:07

Alleen ervaring met de Basic pure.
De paarden aten het in het begin goed maar na een halve zak bleef er steeds meer in de bak liggen. Op een gegeven moment lag het er zelfs in de ochtend nog.
Restant in de voerton gemengd met de fibermix van Vitalbix. Dat eten ze graag en blijven ze ook eten.

rebel18
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-08-17
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:14

Wij zijn er 2 maand geleden mee begonnen. Mijn paard staat op de basic pure en vimi plus. Ik ben er zeer tevreden over, mijn paard komt heel snel en makkelijk aan maar nu met dit voer blijft hij eindelijk stabiel op gewicht. Hij krijgt ongeveer 200 gram vimi plus op een dag en een schep basic pure per keer.

Ons andere paard staat voor een deel op florian die krijgt alleen de basic pure en gewoon basisvorm van een ander merk. Hij stond eerst nog op de slow impact maar daar werd hij te heet van. Hij doet het gewoon goed op gewoon basisbrok dus daar blijven we mee door gaan, in combinatie met de basic pure.

Rvdkeventing
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-22

Re: Florian Horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:44

Sommige paarden vinden Basic Pure niet lekker vanwege de mint. Wij maken van de First Care muesli een slobber. Kan ook droog gevoerd worden. Dus nooit gedoe met aanmaken met water, zo klaar hoeft niet te weken