Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

sojabonenpellets

 
Profiel   

Beste leden,

Ik ben op zoek naar Sojabonenpellets maar ik heb al meerdere groothandels gevraagd helaas nog zonder het gewenste resultaat. Kan een van jullie mij hier misschien mee helpen?

In het Engels wordt het ook wel Soybean hulls pallets genoemd. Ik heb een tip van een Australische kennis gekregen en daar is het goed te verkrijgen. Zie link: https://discountanimalsupplies.com.au/p ... llrounder/
In de bijlage heb ik ook een foto toegevoegd.
Het gaat mij ook echt om de soja pellets en het mag uiteraard ook van een ander merk.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 09:01 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 09:02 



 
Profiel   

Hygain allrounder is géén sojahullenpellet. Het is een gewone basisbrok waar je 0.5 kg per 100kg lichaamsgewicht van moet geven.

De ingrediënten zijn als volgt: Cereal grains, Bran, Pollard, Vegetable Protein Meals, Legumes, Legume Hulls, Calcium Carbonate, Di Calcium Carbonate, Magnesium Oxide, Salt, Potassium Chloride and HYGAIN® Vitamin and Mineral Premix.

Oftewel: gemengd graan, zemelen, tarwegriesmeel, plantaardige eiwitmelen, peulvruchten (incl. luzerne en soja), peulvruchthullen, *aantal mineralen en premix zoals in iedere brok*

De analyse is 12% ruw eiwit, 5% ruw vet, 14% ruwe celstof. Hoeveel zetmeel en suiker erin zit wordt niet genoemd, maar waarschijnlijk dik boven de 30% gezien de samenstelling.

In Nederland is Pavo Condition waarschijnlijk een prima vergelijkbare brok, met wel iets meer ruw eiwit (13.5%), iets meer ruw vet (5.5%), meer ruwe celstof (16.5%) en waarschijnlijk veel minder zetmeel (13.5%) + suiker (7.5%; totaal dus 22%).

Ook hier moet je zo'n 0.5kg/100kg paard van voeren.

---

In het Nederlands heten soybean hull pellets = sojahullenpellets of sojahullenbrok. Sojaboonpellets bestaan uit de vollledige sojaboon of soms zelfs uit sojaschroot (omdat dit in het engels soybean meal genoemd wordt, wordt dit soms krom vertaalt naar sojameel en daarna tot sojabrok gevormd).

Wat ik zo heb kunnen vinden zijn geen pellets, maar wel sojahullen: https://www.horseadds.com/product/sojahullen/

Sojahullen zijn hoog in vezel, gemiddeld (vergelijkbaar als een sportbrok) in ruw eiwit en zeer laag in vet. Je kan het inzetten als onderdeel van een ruwvoervervanger.

Wil je extra eiwit voeren, dan heb je juist sojaschroot nodig, met bijna 50% ruw eiwit is dat een enorm geconcentreerd middel en het eiwit dat erin zit is ook zeer goed verteerbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 09:22 



 
Profiel   

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Hier kan ik wat mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 12:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen