Waar kan ik hooi in Zuid Frankrijk kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveLys86
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-22

Waar kan ik hooi in Zuid Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 13:10

Goedemiddag allemaal *\o/*

Eind juni gaan wij emigreren naar Zuid Spanje met onze beestenboel.
Nu heb ik gehoord op stal dat het mogelijk is een vrachtwagen hooi uit Zuid Frankrijk naar de Andalusië te laten komen. Omdat het hooi in Spanje behoorlijk schaars is en ze dit ook niet echt gewend zijn.
Weet iemand een bedrijf die transport doet naar Spanje ? En wat het ongeveer kost?
Alvast bedankt

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Waar kan ik hooi in Zuid Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 13:31

Ik denk dat je vest gewoon zelf op zoek gaat naar het hooi wat je wil en dan een transportbedrijf in je buurt contacteren met de vraag of ze dit doen.

Hoeveel het kost zal vooral afhankelijk zijn van de afstand. 200 km zal een andere prijs zijn dan 1000km en ook het transportbedrijf zelf, eentje die speciaal naar daar moet rijden om het hooi op te halen, zal heel wat meer kosten dan eentje die de andere helft van de rit +/- een andere opdracht kan afwerken.

Qua transport zit je makkelijk aan 500+ euro voor een dag iemand met trekker op pad te laten gaan voor je.

LoveLys86
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-22

Re: Waar kan ik hooi in Zuid Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 10:42

Ja dat ga ik maar doen. Weet iemand toevallig nog een bedrijf waar ze goed hooi verkopen dat ze onbeperkt kunnen eten in Frankrijk?

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Waar kan ik hooi in Zuid Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:46

Zoek eens een stalling, fokkerij of manage op in zuid frankrijk en mail hun met waar hun hun hooi vandaan halen. Heb je ook snel je antwoord vermoed ik :)

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Waar kan ik hooi in Zuid Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 11:05

Eerlijk denk ik niet dat die zomaar zullen zeggen waar hun hun hooi halen…. Goed hooi vinden is een hele zoektocht, als je die zoektocht zelf onderneemt en waarschijnlijk meermaals slecht hooi kocht alvoor een goeie leverancier te vinden, dan ga je echt niet aan de eerste beste, onbekende mailer, je leverancier doorgeven.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 11:23

LoveLys86 schreef:
En wat het ongeveer kost?

Dat hangt heel erg af van de timing en je connecties.

Vraag een willekeurig transportbedrijf wat het kost om op een bepaalde dag een vracht te rijden en het kost de hoofdprijs.

Vraag het een transporteur die dit vaker doet en je krijgt waarschijnlijk een beter aanbod.

Zit je in de transportwereld, komt de dag niet zo nauw en heeft iemand een vrachtwagen die anders leeg terug naar Zuid-Spanje moet rijden dan kun je wel eens een veel scherper aanbod krijgen.

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Waar kan ik hooi in Zuid Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:01

Als voorbeeldje, ik zit (redelijk) zuid in Frankrijk, ik betaal 100 euro per ton hooi, maar dit is bijna mijn buurman, hij houdt een voorraad zodat ik hele jaar rond door kan. Calculeert dan ook zelf weer voor de maanden die volgen na het hooien.
De rest verkoopt hij of aan kleine particulieren en deels aan een fouragehandelaar.
Het is dus wel zo dat hij nu hooi op voorraad heeft, maar dat is allemaal al gereserveerd. En dat is regelmatig hier in de regio.

LoveLys86
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-22

Re: Waar kan ik hooi in Zuid Frankrijk kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 19:41

Ja hoor al dat het een zoektocht gaat worden