Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voeding/Supplement voor gespanen paard

 
Profiel   

Hoi!

Vanaf juni is het dan eindelijk zo ver. Na anderhalf jaar bijrijder te mogen zijn, mag ik mij vanaf juni eigenaar noemen van dit geweldige paard. En dat betekent ook dat ik alles op mijn manier mag gaan doen. Het betreft een klein kwpn paard met een bloedlijn v voice. Heerlijk braaf paard. Maar een enorme streskip. Snel gespannen en er hoeft maar een handdoekje te vallen en hij staat al te snuiven en te snurken ernaar kan er altijd wel erg hard om lachen want ik denk dat het ook wel in zijn karakter zit. Met rijden is dit ook, erg kijkerig en vooral op t begin veel energie en gespannen.

Hij heeft de afgelopen jaren altijd op pavo natures best gestaan. In de zomer 1 volle schep (1 kilo)? en in de winter 2 scheppen met ook nog eens peen. Ik heb dat altijd al teveel gevonden . Daarom wil ik hem ander voer gaan geven en zit dan ook te kijken voor de graanvrije en luzerne vrije GreenBalance van Equifyt. Maar wellicht zijn er ook nog andere goede opties.

Daarnaast toch zou ik willen kijken of ik hem kan ondersteunen zodat de spanning wat minder wordt. Hij krijgt sinds 2 weken magnesiumchelaat en glucose supporter van horseflex bij. Ik merk nog niet zoveel verschil, alhoewel zijn manenkam wel minder hard lijkt te worden Heeft er iemand hier ook ervaring met De stressmix van horseflex of paardendrogist?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 14:08 



 
Profiel   

Hier de ervaring op 2x een halfje basis brok en ze ontploft.. heeft ze het voer echt nodig of krijgt ze het gewoon...

Ik ben na vitamine korrel gegaan en subli atleet en wat geweekte bieten Pulp en fiber beet ( grasbrok) en ze loopt fijner als ooit. Train ik wat zwaarder of rij ik meer gaat er 100 gram meer subli in en een handje basis..

Paard loopt 3 x per week een fanatiek uur dressuur en op momend een mooie crosstraining in de week en wisselend nog x longeren ( ligt aan hoeveel tijd ik heb ivm werk kids enz) energie zat en ruim _O- bij vlees en spier genoeg vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 14:27 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Hier de ervaring op 2x een halfje basis brok en ze ontploft.. heeft ze het voer echt nodig of krijgt ze het gewoon...

Ik ben na vitamine korrel gegaan en subli atleet en wat geweekte bieten Pulp en fiber beet ( grasbrok) en ze loopt fijner als ooit. Train ik wat zwaarder of rij ik meer gaat er 100 gram meer subli in en een handje basis..

Paard loopt 3 x per week een fanatiek uur dressuur en op momend een mooie crosstraining in de week en wisselend nog x longeren ( ligt aan hoeveel tijd ik heb ivm werk kids enz) energie zat en ruim _O- bij vlees en spier genoeg vind ik


Nee hij is heel energiek van zichzelf. Hij staat 24/7 op de wei deze zomer dus wil er ook niet teveel in proppen. Want hij staat er al redelijk volletjes bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 18:59 



 
Profiel   

Dan zou ik rustig na vitamine korrel gaan en van daar uit weer beter verder kijken wat je mist.. bv eiwitvoor spier opbouw.. of energie tekort... of vezel of niks.... zeker nu je weide seizoen er aankomt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 19:35 



 
Profiel   

Op zich is dat een heel nette muesli. Als je muesli wilt blijven geven dan een prima keuze. En een schep is 700gr, ook niet heel veel.

Maar waarom zou je muesli willen geven?
Als ze op ruwvoer goed op gewicht blijft zou ik me beperken tot een vitaminekorrel. Van pavo is er de vital en die is prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 22:00 



 
Profiel   

troi schreef
Op zich is dat een heel nette muesli. Als je muesli wilt blijven geven dan een prima keuze. En een schep is 700gr, ook niet heel veel.

Maar waarom zou je muesli willen geven?
Als ze op ruwvoer goed op gewicht blijft zou ik me beperken tot een vitaminekorrel. Van pavo is er de vital en die is prima.

Ik vind persoonlijk dat er in pavo waaronder de naturesbest veel te veel suiker/zetmeel/melasse/granen in zitten

1 pavo voerschep is 1 kilo

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 22:21 



 
Profiel   

Hoe kom je aan deze misinformatie?

De natures best zit op 4% suiker en 15% zetmeel dat valt in de categorie laag zeker voor zulke basis muesli.

Een volle pavo schem is ongeveer 800 grams dus geen 1 kilo.

Spanning ga je er niet met voer of poedertjes uitkrijgen dat is ook een stukje karakter :)

Waar je naar zou kunnen kijken is het nieuwe voer van Hartog de comfort. Dit is een ruwvoermix met vitaminekorrel dus helemaal volledig.

Het is melasse, luzerne en graanvrij en bevat 10% suiker en 1% zetmeel. Is heel mooi voer en je paard heeft daardoor wel een volle voerbak omdat het veel volume is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 22:29 



 
Profiel   

michelle933 schreef
troi schreef
Op zich is dat een heel nette muesli. Als je muesli wilt blijven geven dan een prima keuze. En een schep is 700gr, ook niet heel veel.

Maar waarom zou je muesli willen geven?
Als ze op ruwvoer goed op gewicht blijft zou ik me beperken tot een vitaminekorrel. Van pavo is er de vital en die is prima.

Ik vind persoonlijk dat er in pavo waaronder de naturesbest veel te veel suiker/zetmeel/melasse/granen in zitten

1 pavo voerschep is 1 kilo


1 kilo bix ja. Muesli is lichter bij hetzelfde volume.

Alles is relatief natuurlijk. Volledig voer dat zonder graan is, is in feite ruwvoer met een vitaminekorrel. Ik vind dat bedriegerij. Als je het gras/ hooi / luzerne etc los geeft en de vitaminekorrel ook betaal je echt wat anders dan de kiloprijzen van dergelijke voeders. Slimme marketing niks meer.

Maar ik geef ook aan dat paarden tegenwoordig vaak geen muesli (en eigelijk geen granen) nodig hebben. Werken niet meer zo hard als vroeger en krijgen meer hooi en gras. Dan is een los vitaminebrokje prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 22:37 



 
Profiel   

Spenk schreef
Hoe kom je aan deze misinformatie?

De natures best zit op 4% suiker en 15% zetmeel dat valt in de categorie laag zeker voor zulke basis muesli.

Een volle pavo schem is ongeveer 800 grams dus geen 1 kilo.

Spanning ga je er niet met voer of poedertjes uitkrijgen dat is ook een stukje karakter :)

Waar je naar zou kunnen kijken is het nieuwe voer van Hartog de comfort. Dit is een ruwvoermix met vitaminekorrel dus helemaal volledig.

Het is melasse, luzerne en graanvrij en bevat 10% suiker en 1% zetmeel. Is heel mooi voer en je paard heeft daardoor wel een volle voerbak omdat het veel volume is.


Daar zat ik al naar te kijken.

Maar Zetmeel wordt in de darmen omgezet in suiker. Natures best bevat met suiker en zetmeel samen 19% suiker en dat tel ik de melasse granen luzerne waar paarden ook rillerig van kunnen worden niet eens mee.

De green balance bevat suiker en zetmeel samen 14% en is verder melasse, luzerne graanvrij. Bevat kruiden en een balanzer

Melasse is ook suiker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 23:36 



 
Profiel   

Mijn paard werd op de green balance knetter ril en niet meer te rijden zonder tig keer ontploffen :D dus tja het zegt niet alles ligt aan je paard. Kruiden is vaak een trigger om ril om te worden. Dat is ook het geval met Pavo care 4 life bijvoorbeeld daar worden sommige paarden ook heel ril op.

Maar hij zal altijd kijkerig blijven met rijden dat is verder zijn karakter... Maar vooral op voer met kruiden gaat het meestal mis.

Ik voer naar tevredenheid Hartog comfort in combinatie met pavo condition brok.


Laatst bijgewerkt door Spenk op 08-05-22 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 23:40 



 
Profiel   

Spenk schreef
Hoe kom je aan deze misinformatie?

De natures best zit op 4% suiker en 15% zetmeel dat valt in de categorie laag zeker voor zulke basis muesli.

Een volle pavo schem is ongeveer 800 grams dus geen 1 kilo.

Spanning ga je er niet met voer of poedertjes uitkrijgen dat is ook een stukje karakter :)

Waar je naar zou kunnen kijken is het nieuwe voer van Hartog de comfort. Dit is een ruwvoermix met vitaminekorrel dus helemaal volledig.

Het is melasse, luzerne en graanvrij en bevat 10% suiker en 1% zetmeel. Is heel mooi voer en je paard heeft daardoor wel een volle voerbak omdat het veel volume is.


En spanning of rillerig gedrag kan je er zeker wel uit krijgen is mijn ervaring in het verleden. Luzerne en melasse vrij gaan voeren toen en was al met 1/2 weken al stukken minder. Ook mest werd beter. Stond toen eerst op care4life toen overstap naar naturesbest en toen uiteindelijk over gestapt op vitalbix. Wereld van verschil. Helaas wordt vitalbix niet goed gegeten hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-22 23:42 



 
Profiel   

Ik voer Cavalor Pianissimo aan de paarden die snel rillerig zijn maar wel aanvullende voeding nodig hebben. Als dat niet afdoende is krijgen ze NAF Magic bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 13:28 



 
Profiel   

Princesj schreef
Ik voer Cavalor Pianissimo aan de paarden die snel rillerig zijn maar wel aanvullende voeding nodig hebben. Als dat niet afdoende is krijgen ze NAF Magic bij.


Hier ook goede ervaring met Cavalor Pianissimo bij een rillige pony.

Je zou ook kunnen kijken naar een vitamine brokje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 15:36 



 
Profiel   

Mijn 3 jarige rilkip krijgt enkel de vitalbix daily complete met de vitalbix fiber-mix. Die krijgt hier bovenop nog de Pavo Nerv Control en dit haalt bij hem wel echt de scherpe randjes er vanaf. Zelfs zonder de volledige dosering. Hij zit echt veel fijner in zijn vel en in zijn hoofd met Nerv Control.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 16:30 



 
Profiel   

Ik up hem even omhoog.

Voer nu anderhalve maand magnesium bij in conbinatie met de greenbalance. Merk dat hij in zijn bespiering wel wat losser is, en niet meer zo strak is. (ook vanwege zijn spanning).

Maar zou graag ook in zijn koppetje wat meer rust willen. Zit nu te kijken voor de magnesium relax combi van horseflex. Cobinatie van Passiebloem , L-Tryptofaan en magnesium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 10:59 



 
Profiel   

Ik ken de overige supplementen niet maar ik heb wel goede ervaringen met infocus. Dat heeft hier echt voor meer rust gezorgd

https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... ents-600~g
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 11:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen