Frequentie artrose supplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Frequentie artrose supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 10:42

Hoi allen!


Ik zou graag wat meer informatie vergaren over de ervaringen met betreft het voeren van supplementen voor artrose. Denk aan Glucosamine+chondroïtinesulfaat, duivelsklauw, msm, hyaluronzuur...


Nergens vind ik informatie over de frequentie van het voeren; ideaal gezien is dat natuurlijk dagelijks, maar wat als dat niet in de mogelijkheden zit?

Vergooi je dan je geld, of zijn er mensen die op regelmatige basis het minder vaak geven en wél resultaat zien en voelen?

Ik zou graag horen wat jullie ervaringen zijn!

Hoe vaak geef je het, en pas je ook de dosering aan (3 x per week dubbele dosis bijvoorbeeld)?

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:24

Dubbele dosis is niet nodig, dat wordt weer afgescheiden door de nieren. Ik zou bij elk supplement altijd eerst de opbouwfase aanhouden zoals aangegeven op de verpakking. Zodra er dan een spiegel opgebouwd is (kan varieren van 2 weken tot 3 maanden) kan het minder kwaad als je eens een dag overslaat. Dan behoud je het beste resultaat.

Ik denk overigens wel dat zelfs onregelmatig bijvoeren van supplementen baat kan hebben bij dieren die het nodig hebben.

Duivelsklauw werkt overigens pijnstillend en kan bij lang gebruiken maagproblemen veroorzaken, dus met name duivelsklauw is belangrijk dat er een stopperiode in zit.

Mijn paarden krijgen 6x per week glucosamine/msn (op zondag zijn we niet welkom op stal) en mijn oudje krijgt ook duivelsklauw maar elke 3 maanden stop ik voor 3 weken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:37

Bij sommige supplementen staat juist dat je kan beginnen met een hoge dosis de eerste week en daarna naar onderhoudsdosis overgaan.

Ik gebruik al jaren supplementen voor artrose bij paarden. Het meest tevreden ben ik van vloeibare supplementen, daar merk ik echt resultaat mee zeker in de winter bij mijn oudste paard.
Ik geef nu Devils Relief van Naf.
(niet gebruiken als je wedstrijden rijdt ivm positief testen op doping)

Toch heb ik soms te laat weer besteld en stond ik dus een week zonder supplementen. Ik denk echter dat het zeker niet slecht is, iets met het lichaam bij herstarten van supplement weer een stimulatieprikkel geven.