Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:41

Jorex schreef:
Ayasha schreef:
hier equifyt en die blijft voorlopig stabiel van prijs. Als vitalbix dat ook doet vraag ik me af of het niet vooral de goedkopere merken zijn die duurder worden nu.

De pre active is al 2 euro duurder geworden, was 17,95 nu 19,95. Net als de seniores priores van subli ook 2 euro duurder is geworden, maar die was ook altijd relatief goedkoop met 15,25. Ik vind het zelf nog wel meevallen qua prijsstijging.

Dat is precies degene die ik niet geef. _O- Heb net even vergeleken, de soorten die ik geef zijn nog dezelfde prijs als voorheen.

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:42

superpony schreef:
Overigens scheelt het voor hondenvoer ook wel erg waar je het koopt.

Mijn moeder heeft een hondje overgenomen. Die stond op een brokje en die wilde ik voor haar bestellen. Bij de een 12 euro voor 3kg en bij de ander 19 euro voor 3kg en verder exact hetzelfde. Bij eerste is verzenden zelfs nog goedkoper.


Inderdaad, en voor wie voer bij de dierenarts haalt. Loont het om het voer online op te zoeken. Ben je meestal een stuk goedkoper uit op Zooplus of zo

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:48

Ayasha schreef:
hier equifyt en die blijft voorlopig stabiel van prijs. Als vitalbix dat ook doet vraag ik me af of het niet vooral de goedkopere merken zijn die duurder worden nu.


Ik denk dat dit komt door de hoeveelheid granen die in het voer verwerkt zitten. En dat zit idd volop in de goedkopere merken en (vrijwel) niet in Vitalbix (equifit ken ik niet)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:48

Ja, dat was al even zo. Heb dieet voer aan een kat moeten geven en scheelde echt veel al 3jr terug.

SP heb ik in 2015 voor de shet gekocht toen zijn tanden eruit moesten. Toen was een zak SP maar 10 euro bij de welkoop. Heb volgens mij ergens in 2016/2017 nog eens een zak gekocht en was het ook nog 10 euro. Begin 2021 nog eens, maar weet ik het eigenlijk niet. Ik meen iets van 12?

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:50

Ik heb nu 19.30 betaald voor de nature's best
Vitalbix was wel een stuk duurder geworden

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:51

Hier is SP dus al jaren stabiel 15,25 bij de Welkoop. En nu dus 17,95, wat ook nog prima te doen is zo. Ik heb gelukkig maar shetjes dus dat scheelt. Het gaat nu alleen relatief vlug want mijn ene krijgt er een halve kilo droog van nog per dag totdat ik zijn ribben niet meer zie, dan pas ga ik afbouwen.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:56

Ik zag inderdaad dat de Pavo Performance €5 per zak omhoog is naar de €22 %) Twijfelde al om over te stappen omdat paard het niet heel lekker vindt, dus dat ga ik maar doen dan. Niet dat het veel uitmaakt, want ander voer wat ik dan zou overwegen gaat ook over de €20 per zak.

Blij dat ik maar één paard op krachtvoer heb. De vitaminebrok was maar €2 per zak van 25 kg gestegen dus dat valt nog mee.


Naast het graan is ook de soja flink in prijs gestegen vanwege mislukte oogsten, dus dat drijft de prijs ook op.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:59

Ik heb normaal altijd pavo 18+, zag dat die nu ook al boven de 20€ per zak zijn. Normaal rond de 16-18 € volgens mij.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:13

De sportsfit dus ook ruim 5 euro omhoog op die site. -O-
Er is ook bijna geen krachtvoer meer onder de 20 euro.
De C4L kost nu bijna 30 euro!!

Ik ben heel benieuwd hoelang dit goed gaat in de maatschappij en dan heb ik het niet alleen over ons paardenhouders maar gewoon de doorsnee burger.
Daarnaast verwacht ook binnen een half jaar dat de paardenmarkt ineen klapt, simpel omdat veel mensen het dan niet meer kunnen betalen.

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:21

AaronYve schreef:
Ik heb nu 19.30 betaald voor de nature's best
Vitalbix was wel een stuk duurder geworden


Tip! Bij de EJ is de hele maand juni de vitalbix nog in de aanbieding!

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:27

Cowgirl schreef:
De sportsfit dus ook ruim 5 euro omhoog op die site. -O-
Er is ook bijna geen krachtvoer meer onder de 20 euro.
De C4L kost nu bijna 30 euro!!

Ik ben heel benieuwd hoelang dit goed gaat in de maatschappij en dan heb ik het niet alleen over ons paardenhouders maar gewoon de doorsnee burger.
Daarnaast verwacht ook binnen een half jaar dat de paardenmarkt ineen klapt, simpel omdat veel mensen het dan niet meer kunnen betalen.

Ja, ik zie het sowieso niet zonnig in.

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:32

Cowgirl schreef:
De sportsfit dus ook ruim 5 euro omhoog op die site. -O-
Er is ook bijna geen krachtvoer meer onder de 20 euro.
De C4L kost nu bijna 30 euro!!

Ik ben heel benieuwd hoelang dit goed gaat in de maatschappij en dan heb ik het niet alleen over ons paardenhouders maar gewoon de doorsnee burger.
Daarnaast verwacht ook binnen een half jaar dat de paardenmarkt ineen klapt, simpel omdat veel mensen het dan niet meer kunnen betalen.



Met dit er dan nog bij, zal niet lang duren dan heeft dit ook gevolgen in Nederland, dan word het straks onmogelijk om nog een paard te houden.

[VN] Raf Steegmans: Gevolgen stikstofakkoord voor paardenliefhebbers

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:48

Dees schreef:
Ayasha schreef:
hier equifyt en die blijft voorlopig stabiel van prijs. Als vitalbix dat ook doet vraag ik me af of het niet vooral de goedkopere merken zijn die duurder worden nu.


Ik denk dat dit komt door de hoeveelheid granen die in het voer verwerkt zitten. En dat zit idd volop in de goedkopere merken en (vrijwel) niet in Vitalbix (equifit ken ik niet)

Equifyt heeft een aardig gamma graanvrij voer. Waarschijnlijk daarom dat ik er weinig van merk,

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:31

De Hartog digest was laatst al binnen een maand 2 euro omhoog.
Dus ben nu maar over op Lucerne en grasbrok.
Het gaat om een handje bij de vitamine brokjes. Equilin is nog niet omhoog.

Dat ik mijn 1e pony kocht hebben we voor de hengsten keuring een zak Pavo Gold (toen de top sport brok) gekocht, toen een standaard zak nog 25 kilo was, voor 12,50 in GULDENS! Dat was echt extreem duur voer en hebben we toen alleen voor de hengsten keuring gedaan :') .

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 17:50

Graanvrij voer is ook gewoon duurder geworden..
Equifyt dan kennelijk nog niet maar agrobs en marstall stijgen ook.
Wel minder vlot dan oa pavo die dus gewoon binnen drie weken 4 euro stijgt..

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:19

Ik voer Cavalor fiber force vorig jaar betaalde 14,35 en nu was het begin dit jaar 18,89 en zag dat het nu 19,89 kost bij de boerenbond/petplace hier in het dorp, hier in het dorp bij de fauna megastore betaalde ik vorig jaar 13,35 voor een zak en begin dit jaar 16,95, benieuwd of de prijs daar ook weer omhoog is gegaan maar deze winkel is goedkoper dat de boerenbond dus ik haal het daar.

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:19

Maaike_Ma schreef:
AaronYve schreef:
Ik heb nu 19.30 betaald voor de nature's best
Vitalbix was wel een stuk duurder geworden


Tip! Bij de EJ is de hele maand juni de vitalbix nog in de aanbieding!


Pavo vital bedoel je denk ik? :+ Die is nu idd te koop bij EJ met 20% korting. 20 EU voor een navulzak van 8 kg.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:36

Het voer is niet normaal duur geworden. Ik gebruik al jaren bietenpulp van de welkoop voor schapen, dit is altijd al goedkoper als de paarden variant. Helaas is deze ook duurder geworden, gelukkig niet zo idioot als de paarden variant. Daarna meng ik het thuis met seniores priores zodat ik voor een redelijke prijs aardig volume voer kan voeren. Ben benieuwd hoelang mensen al die verhogingen gaan volhouden

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:11

tirzasarah10 schreef:
Het voer is niet normaal duur geworden. Ik gebruik al jaren bietenpulp van de welkoop voor schapen, dit is altijd al goedkoper als de paarden variant. Helaas is deze ook duurder geworden, gelukkig niet zo idioot als de paarden variant. Daarna meng ik het thuis met seniores priores zodat ik voor een redelijke prijs aardig volume voer kan voeren. Ben benieuwd hoelang mensen al die verhogingen gaan volhouden


Dat zal verschillen per categorie ik hoor en lees verhalen die schrijnend zijn. Geen warme maaltijd bijvoorbeeld of rekeningen niet kunnen betalen.

Maar vanmiddag in naburig dorp terassen zaten vol.
Toen ik van de week naar werk reed. Mensen die te snel rijden.

Of de woonwinkel hier in de buurt smoordruk. En altijd druk daar lijkt mij dat je niet elk jaar een nieuw bed of kast hoeft.

Dan denk ik. Dan valt het kennelijk toch ook wel weer mee. Zijn ook genoeg mensen die niet logisch met geld om gaan. Bijvoorbeeld klagen dat energie duur is en met zulk mooi weer de was in de droger. Ipv buiten
Mijn collega zei ook op werk was veel meer geld kwijt aan boodschappen, maar de kinderen kregen elke chips. Tja.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:11

Ik vraag mij af gaan die prijzen ooit nog wat zakken ?
Ik ben vandaag ook nog gauw voer gaan kopen. Pavo performance 21.95 euro. Gelukkig kom ik met 1xzak 2 maand toe. Dit is ook de regen dat ik dit voer. Het is zo volledig dat je maar weinig hoeft te geven.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 20:16

Maar dan voer je wel bijzonder weinig als je er twee maand mee doet?

Ik vraag me ook af of de prijzen gaan zakken.
Kan het me niet voorstellen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:20

Ga er maar vanuit dat de prijzen nog meer gaan stijgen... helemaal met de nieuwe plannen van het kabinet mbt de agrarische sector zien ik geen toekomst in lagere prijzen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:33

Prijzen zakken zelden tot nooit die stijgen alleen maar. Ik zie de benzine ook echt niet meer onder de 2 euro komen. Belangrijkste is dat je salaris ook mee stijgt zodat je niet in de oliebol komt.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:44

Het is een logisch gevolg de grondstoffen zijn duurder, maar de verpakkingskosten ook door de hoge energieprijzen en daarnaast moeten de zakken voer ook vervoerd worden en we weten allemaal hoe duur brandstof is momenteel.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:33

Alle merken zijn gestegen met gemiddeld 35% of meer. Pavo heeft het in 1x gedaan. Horsefood, masters, voermeesters, subli hebben of per maand of per week wijziging aangebracht.

Voor veel paarden zou ik zeggen dat je in krachtvoer kunt minderen maar wel vitamine mineralen aanvullen. Zelf gebruik in daar invicta strong horse plus voor en wil eigenlijk niet anders meer

Ik hoop dat de prijzen wel weer wat terug zakken, ben er wel klaar mee om steeds alles te wijzigen en mijn klanten daarmee niet blij te zien. Helaas stijgt onze inkoop net zo hard en bij een enkele zelfs harder dan de verkoopprijs