Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

 
Profiel   

Kan deze discussie in een ander topic?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-22 15:49 



 
Profiel   

Jeika schreef
Ik voer metazoa superfit broxxx, daar doe ik het langst mee. Ruim 4 maanden met een 20 kg zak (sobere c pony) is ook een paar euro duurder geworden trouwens.


Even goed opletten daar: Metazoa Fitright (was superfitt broxx) is nu 15 kilo geworden (dus 25% minder inhoud), maar wel prijs verhoogd. Kom omgerekend uit op een prijsstijging van zo'n 40%.

Ik was Metazoa gaan voeren omdat de Vitalbix zoveel duurder was geworden, maar ga nu maar weer terug geloof ik .......

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 17:38 



 
Profiel   

Devitootje schreef
Jeika schreef
Ik voer metazoa superfit broxxx, daar doe ik het langst mee. Ruim 4 maanden met een 20 kg zak (sobere c pony) is ook een paar euro duurder geworden trouwens.


Even goed opletten daar: Metazoa Fitright (was superfitt broxx) is nu 15 kilo geworden (dus 25% minder inhoud), maar wel prijs verhoogd. Kom omgerekend uit op een prijsstijging van zo'n 40%.

Ik was Metazoa gaan voeren omdat de Vitalbix zoveel duurder was geworden, maar ga nu maar weer terug geloof ik .......



Voerde al tijd al metazoa maar idd viel mij ook op..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 18:29 



 
Profiel   

Moet je metazoa sowieso niet meer gram voeren als dagelijks onderhoud dan pavo en marstall?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 18:30 



 
Profiel   

Devitootje schreef
Jeika schreef
Ik voer metazoa superfit broxxx, daar doe ik het langst mee. Ruim 4 maanden met een 20 kg zak (sobere c pony) is ook een paar euro duurder geworden trouwens.


Even goed opletten daar: Metazoa Fitright (was superfitt broxx) is nu 15 kilo geworden (dus 25% minder inhoud), maar wel prijs verhoogd. Kom omgerekend uit op een prijsstijging van zo'n 40%.

Ik was Metazoa gaan voeren omdat de Vitalbix zoveel duurder was geworden, maar ga nu maar weer terug geloof ik .......



Maar er moet wel gezegd worden dat sinds febr dat de prijs stijgingen begonnen. Metazoa als bijna enigste merk gelijk is gebleven in prijs.
Terwijl er veel merken tussen. De 2 - 5 euro de zak omhoog zijn gegaan.

Ik heb nog 24 zakken van 20 kg liggen die gaan gewoon nog voor 31,75 euro weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:14 



 
Profiel   

Jpgef heeft ook minder inhoud maar de prijs is bijna gelijk gebleven. Het is niet anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 07:35 



 
Profiel   

Ik heb volgens mij vrijwel niks in het assortiment wat niet duurder is geworden

Er lijkt nu wel wat meer rust in te komen, ik krijg niet meer wekelijks wijziging door van fabrikanten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 16:29 



 
Profiel   

Moeten we die zakken maar opkopen haha. Ben al op internet aan het zoeken of nog iemand de 20kg variant van de timothee superfit broxxx heeft. Wij hebben er twee pony’s op staan dus 20kg is veel handiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 22:41 



 
Profiel   

Gewoon nieuwsgierig…
Sommige prijzen zijn nog meer verhoogd per januari..
Ik vind het bij bepaalde producten of merken toch wel… veel….
Hebben jullie wat aangepast? Gewijzigd? Overgestapt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:10 



 
Profiel   

bij licht er aan wat voor product. Bijv balancers ga ik wel eens kijken of het goedkoper kan, alleen tot nu toe is daar ook alles behoorlijk gestegen dat het bijna niet zo veel uit maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:14 



 
Profiel   

Muze schreef
Gewoon nieuwsgierig…
Sommige prijzen zijn nog meer verhoogd per januari..
Ik vind het bij bepaalde producten of merken toch wel… veel….
Hebben jullie wat aangepast? Gewijzigd? Overgestapt?

Ik ben van pavo naar action gegaan scheelt een hele boel... die hadden nu ook een mueasli heel laag in suiker en zetmeel en energie. Betaal daar nu 16,95 voor 18kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:17 



 
Profiel   

Ik gebruikte eerst de ene keer pavo vital en de andere keer Marstall force.
Maar nu alleen nog maar marstall force, de Pavo is me echt te duur geworden.

69,95 voor 20 kilo vital
48,50 voor 20 kg force

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:20 



 
Profiel   

Ik heb er wel even naar gekeken, maar ben uiteindelijk hetzelfde blijven voeren. Merk het inderdaad vooral aan Pavo. Die zijn echt flink in prijs gestegen. De rest in van Agrobs en dat is ook wel wat duurder geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:24 



 
Profiel   

Ik ben van Agrobs Muesli naar Voermeesters kruiden & vezels gegaan.

Balancer heb ik nog voldoende op voorraad, maar bij een volgende bestelling ga ik prijzen van merken vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:25 



 
Profiel   

Boemel, bewuste keus? Van graanvrij terug naar graan?( niet dat ik anti granen ben ofZo.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:28 



 
Profiel   

Tsja is moeilijk omdat alles redelijk duur is.
Mijn rijpaarden heb ik op hetzelfde gehouden van pavo. Supplementen heb ik ook niet durven veranderen.
Voor de slobbers voor de oude paarden ben ik overgegaan van fibrebeet naar zupa en meer bietenpulp/zemelen ertussen.
Voor de shets ben ik momenteel zoekende, voorlopig lijkt het erop dat ik zal overstappen naar de muesli’s van d’hooghe.
En verder proberen over te schakelen naar een andere hooileverancier die goedkopere balen kan aanbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:54 



 
Profiel   

Muze schreef
Boemel, bewuste keus? Van graanvrij terug naar graan?( niet dat ik anti granen ben ofZo.)


Nee, het is qua graan geen bewuste keuze geweest. Ik heb wel goed gelet op laag suikergehalte.
Ik had ook het idee dat de Agrobs niet zo goed opgenomen werd. Er groeide namelijk wel heel veel plantjes uit de mest :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 11:59 



 
Profiel   

Ik voer Pavo en ik merk het ook heel erg. Mijn paarden doen het er wel goed op. Kwa financiën zou ik liever overstappen maar ik ben niet zo in het voer thuis om te kijken wat ik een goede vervanger vind.
Ik voer momenteel Pavo Podo Lac, Podo Grow en de Healthboost.

Misschien loont het om toch het een en ander uit te gaan zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 12:09 



 
Profiel   

Ik voer oerbalans bij. Doet die van mij het erg goed op. Helaas is die ruim 20% duurder geworden... Durf niet zo snel te wisselen maar baal wel dat het zo duur is geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 12:10 



 
Profiel   

elinedeau95 schreef
Ik voer oerbalans bij. Doet die van mij het erg goed op. Helaas is die ruim 20% duurder geworden... Durf niet zo snel te wisselen maar baal wel dat het zo duur is geworden.

Welkoop heeft hem nog voor de oude prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 12:29 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ik gebruikte eerst de ene keer pavo vital en de andere keer Marstall force.
Maar nu alleen nog maar marstall force, de Pavo is me echt te duur geworden.

69,95 voor 20 kilo vital
48,50 voor 20 kg force


Dat is best een verschil inderdaad. Wij voeren al jaren Vital, maar dan is Force toch wat goedkoper. Dacht dat je van de meeste andere balancers ook emer moest voeren, maar zie dat het bij Marstall Force niet het geval is. Ga het eens proberen, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 12:49 



 
Profiel   

Lavitabella schreef
Ik voer Pavo en ik merk het ook heel erg. Mijn paarden doen het er wel goed op. Kwa financiën zou ik liever overstappen maar ik ben niet zo in het voer thuis om te kijken wat ik een goede vervanger vind.
Ik voer momenteel Pavo Podo Lac, Podo Grow en de Healthboost.

Misschien loont het om toch het een en ander uit te gaan zoeken.


Wij voeren op dit moment jaarling/merriebrok van Horsefood, erg tevreden over. Havens had nog iets betere voedingswaardes, maar vond zelf de kleine veulenbrokjes vervelend omdat ik ze ook als voerbeloning wil kunnen gebruiken. Dus je zou nog eens naar die merken kunnen kijken, scheelt echt wel met Pavo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 12:51 



 
Profiel   

Thanks Eef_Bam. Ik zal me er is in gaan verdiepen !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 13:00 



 
Profiel   

Eef_Bam schreef
DuoPenotti schreef
Ik gebruikte eerst de ene keer pavo vital en de andere keer Marstall force.
Maar nu alleen nog maar marstall force, de Pavo is me echt te duur geworden.

69,95 voor 20 kilo vital
48,50 voor 20 kg force


Dat is best een verschil inderdaad. Wij voeren al jaren Vital, maar dan is Force toch wat goedkoper. Dacht dat je van de meeste andere balancers ook emer moest voeren, maar zie dat het bij Marstall Force niet het geval is. Ga het eens proberen, thanks!

Graag gedaan!
Je voert inderdaad die Force ook maar een beetje.
Ik haak ook af als ik 100 gram per 100 kg paard moet voeren oid.
want dat vind ik veel te veel voor mijn spekkies

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 13:10 



 
Profiel   

Mijn haflinger vindt de Marstal Force niet meer lekker.
Hij eet zijn portie voer (ca 350 gram muesli) echt met lange tanden op als ik er wat Marstal force doorheen heb gedaan.
Maar omdat hij dus maar zo weinig krachtvoer krijgt, heeftie nog wel iets extra's nodig.
Pavo Vital is geen optie meer, daar heeft hij het jaren goed op gedaan, maar vorig jaar deze tijd is hij meerdere keren ontploft, tot ik stopte met de Vital, toen had ik mijn brave pony weer terug.
Vertrouwen in de Vital is dus compleet weg, ben er 1x zo hard van af gelanceerd, dat ik bijna mijn rug brak.

Iemand nog een suggestie voor een balancer waar je idd niet al teveel van hoeft te voeren, zoals de Marstal Force of de Pavo Vital, maar die mijn normaal alles etende haflinger wel lekker vindt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 13:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen