Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

 
Profiel   

Eigenlijk gewoon een hersenspinsel, toen ik vandaag zag dat een simpele zak muesli van pavo binnen 3(!) weken 4 euro duurder geworden is…
Zijn jullie anders gaan voeren nu de prijzen de pan uitstijgen? Laten jullie bepaalde dingen die niet helemaal perse nodig zijn, bijvoorbeeld achterwege..
Overgestapt naar een ander merk?

Ik heb nog voer en hier is het nog niet aan de orde maar eerlijk gezegd schrok ik hier toch wel van.
Dieren moeten eten en ik zou dan zelf liever voor mijzelf ergens bezuinigen maar anderzijds zou ik misschien best naar een ander merk Oid kijken..

Jullie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 20:25 



 
Profiel   

Ik heb een hele pallet besteld ipv zak voor zak bij de welkoop. Delen met een paar anderen zodat het voor de houdbaarheid op is en scheelt bijna 5 euro per zak

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 20:26 



 
Profiel   

Ah ja als je met meer hetzelfde voert is dat wel handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 20:27 



 
Profiel   

Hier inderdaad het voer eens uitgerekend en waar nodig verminderd of deels overgegaan op goedkopere alternatieven. Het moet nog houdbaar zijn natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 20:32 



 
Profiel   

Ik overweeg het paard dat nog brokken krijgt, over te zetten naar Vitalbix. Dat lijkt kwa prijs (nog?) stabiel.
Verder voer ik lucerne en bietenpulp, die hebben (nog?) niet zoveel last van de graanprijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 21:19 



 
Profiel   

Nou ik vind de prijsstijging van Pavo ook niet normaal.... Heb nu nog zoals iedereen hier ingeslagen zover kan kwa datum. Maar ik denk inderdaad wel dat ik ga overstappen als het op is. Opzich is zo nu en dan van voer verwisselen ook niet zo gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 21:19 



 
Profiel   

Dees schreef
Ik overweeg het paard dat nog brokken krijgt, over te zetten naar Vitalbix. Dat lijkt kwa prijs (nog?) stabiel.
Verder voer ik lucerne en bietenpulp, die hebben (nog?) niet zoveel last van de graanprijzen.


Ook grasbrok is ( althans van pavo) duurder geworden.
Maar kan best dat het gewoon een “ pavo ding” is.
Hoorde vandaag ook dat
Lijnzaadolie euro’s omhoog gegaan was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 21:23 



 
Profiel   

Ik voer pavo vital, die is 6 euro duurder geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 21:25 



 
Profiel   

Ik voerde Gastro, is ook per zak 4 euro omhoog gegaan. Voerde in de zomer sowieso al een paar jaar iets anders. En nu wel de prijs mee laten wegen in mijn keuze. Ben voor subli gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 21:46 



 
Profiel   

Zie idd dat alle voer ongeveer 4-7 euro per zak omhoog gegaan zijn.. wat een bedragen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 21:52 



 
Profiel   

Ik voer nu pavo slobber, eerst voerde ik subli basismeuslie, maar ben slobber gaan voeren omdat paardlief dat erg lekker vind. Ik denk haast dat ik weer terug stap naar subli, paardlief heeft dan maar pech

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 21:56 



 
Profiel   

Muze schreef
Hoorde vandaag ook dat
Lijnzaadolie euro’s omhoog gegaan was.


Kan best dat lijnzaadolie een alternatief is voor zonnebloemolie. Dat zou een prijsstijging verklaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 22:06 



 
Profiel   

Nog geen aanpassing in voeding. Ik haal het in belgië en daar is het zo'n 2 euro omhoog gegaan. Net even gekeken naar pavo maar dat is flink duur. Paar weken geleden wel gekeken of het ook in NL omhoog is gegaan was toen was pavo niet zo duur als nu zie ik al wel.
Als het echt nog veel omhoog gaat ga ik zeker wel kijken naar andere merken, of minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 22:13 



 
Profiel   

De grondstoffen zijn momenteel enorm duur, maar ook het transport en energie etc. Dit wordt allemaal in de prijzen mee berekend. Het wisselt per merk/fabrikant hoe ze daarmee omgaan qua prijzen. Sommige bepalen de prijzen wekelijks of maandelijks. Dat heeft ook te maken met voorraden etc. Je wil als merk natuurlijk constant dezelfde kwaliteit blijven aanbieden en niet omwille van de prijs hier consessies in doen. Dat ga je merken aan de paarden en bij muesli is dit direct zichtbaar. Ik denk dat het lastig is om prijzen te vergelijken want alle merken zullen omhoog gaan, alleen dat gebeurd niet allemaal precies tegelijk. Je paard iedere week iets anders voeren is ook niet fijn. Ik blijf daarom hetzelfde voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 22:13 



 
Profiel   

Hier ook elke maand een hartverzakking bij de rekening... -O- Ik voer 120 kilo Cavalor Probreed, 40 kilo Cavalor Strucomix Original, 40 Kilo Cavalor Juniorix en 15 kilo Cavalor Start & go soft per maand....

Probreed; 18.75 per zak, 5 stuks per maand
Strucomix; 14.50 per zak, 2 stuks per maand
Juniorix; 18.95 per zak, 2 stuks per maand
Start & go soft; 22.95 per zak, 1 zak per maand
En dan nog een zak sojaschroot a 25,- en een zak haver a 13,-..

Dat is dus 223,- per maand.

Ik heb wel even overwogen om over te stappen naar goedkoper.. Maar ze doen het zo goed op dit voer en het verschil is uiteindelijk niet eens zoveel.. Zelfs een zak subli waar je vroeger nog geen 10,- voor betaalde, kost nu zo 15,-..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 22:16 



 
Profiel   

Ik heb gisteren voer gehaald. 5 zakken Masters senior slobber 1 zak Masters basis brok en 1 zak Masters merrie brok. Ik was 111,60 kwijt. Per zak ongeveer 15,95
De prijsstijging vond ik meevallen, vorige keer betaalde ik 15,60.
Mijn jongste paard krijgt alleen na het rijden brok en voornamelijk gras. Mijn oude paard krijgt veel slobber en merrie brok erbij en daarnaast ook gras. Ik stap niet over op een ander merk

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 22:23 



 
Profiel   

Toevallig woensdag voer gehaald, maar niet naar de prijs gekeken :+ overstappen zou geen optie zijn en met de stijgende grondstofprijzen vind ik het niet gek dat het voer duurder wordt. Ik meen me te herinneren uit het verleden dat prijzen ook weer zakken wanneer de situatie meer ontspant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 22:29 



 
Profiel   

Ik geloof dat ik morgen maar weer ga bestellen -O- vond het de laatste keer al duur maar ik heb zo'n vermoeden dat het er voorlopig niet beter op word...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 22:32 



 
Profiel   

Ik heb altijd Pavo Nature's Best, deze is met 4 euro gestegen bij de Welkoop.. :( Hij kost nu €19,75.. Dat is wel echt belachelijk duur moet ik zeggen! Vorige week hadden ze een aanbieding van 2 zakken voor €29,50, dat heb ik gedaan. Dus ik kan eerst weer een poosje vooruit, en maar hopen dat ze tegen die tijd weer een aanbieding hebben.. Eventueel kan ik nog net over de grens in Duitsland kijken bij Kiebitzmarkt of de musli daar goedkoper is, volgens mij hebben ze daar Havens. Maar ik merk wel dat mijn paard echt gek is op de Nature's Best, altijd als ik andere meeneem eet hij het wel maar ik heb het idee dat hij het minder lekker vindt. Ik geloof dat ik Havens nog niet geprobeerd heb, maar misschien laat ik het wel gewoon bij de Nature's Best omdat hij het lekker vindt. Ik zag dat de Subli slobber ook behoorlijk in prijs gestegen is. De gewone brok zit bij de stallingsprijs in, maar ik verwacht haast dat we aan het einde van het jaar dan weer bericht gaan krijgen dat de stalling duurder wordt. Kan haast niet anders..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 04:27 



 

Ik voer mijn ene pony Havens Gastro en mijn andere Vitalbix. Vitalbix is nog stabiel qua prijs maar Havens is flink omhoog gegaan. Niet alleen de brok maar ook de gras mix. Ik heb nu genoeg ingeslagen voor de rest van het jaar, hopelijk volgt er niet nog een prijsstijging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 04:55 



 
Profiel   

Ik voer pavo Sportsfit en de laatste keer betaalde ik nog de 'normale prijs' . Ik wisselde nog wel eens af met de pavo Inshape maar die laat ik nu liggen, dat word mij te duur. Dan kan ik beter een losse eiwitbron erbij geven.
Dat geld ook voor de Fibrenuggets, als deze zak leeg ik ga ik over op een huismerk Luzerne of grasbrok. Daar zit kwa kilo's ook veel meer in.
Op de sportsfit doet hij het goed en ik heb wel eens een ander alternatief geprobeerd maar dat was niks en bovendien speelt dan heel snel zijn HB weer op. Dus dat voer zal er wel blijven.
Verder teert mijn paard nog op een gekregen zak Equilin Balance. Ik denk dat ik daar nog zeker een jaar van kan voeren.

Ik heb het voordeel dat het een fjord is en eigenlijk toe kan met weinig. 1/2 kilo per dag is voldoende.
Het belangrijkste is je ruwvoer. We hebben nu een andere partij en daar zit veel meer in dus hoef ik minder kracht/ruwvoervervangers te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 06:11 



 
Profiel   

Naast brok ben ik vooral benieuwd hoeveel duurder het hooi gaat worden…en daarmee ook weer de stallingsprijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 06:38 



 
Profiel   

Subli senior priores is in een korte tijd ook een paar euro bijgekomen. Volgens mij anders 12.94 en nu 17.95.
En de subli basibrok ook een stuk duurder. De Tinker en de shet hebben eigenlijk geen brok nodig. Maar ja, beetje sneu als het oudje wat heeft en de andere niks.

Wat wel opvalt is dat de andere diervoeding niet zo snel stijgt als
Het krachtvoer voor paarden. Terwijl de grondstoffen veel overeenkomen.

Wat ik wel een serieus probleem vind, nu er veel boeren moeten verdwijnen. Zal het ruwvoer aanbod ook kleiner worden en daarom ook een stuk duurder

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 06:40 



 
Profiel   

ja dat word aankomende winter nog leuk met een oud paard wat veel slobber bij krijgt omdat ze hooi niet goed meer kauwt.
zo 5 zakken seniores priores per maand.
twee zakken fibernuggets, een zak luzernebrok
een zak bodybuilder.
ik hou de fibernuggets wel,die vezel is veel groffer dan een gewone grasbrok.
ik zit zo op een 160 euro aan voer er bij in de maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 06:59 



 
Profiel   

Veel andere diervoeding zat meer marge op. Maar mijn hondenvoer is ook met dik 30% gestegen, mijn legkorrel is van 13 naar 17 euro gegaan. De caviakorrel is gelukkig niet veel duurder geworden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 07:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen