Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:37

De navulling van pavo vital zou € 28,45 moeten zijn. Dat is de prijs die ik van pavo op de prijslijst heb. Met emmer 2 euro meer

Texas02

Berichten: 4605
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:58

Voor de mensen die in de buurt van de Duitse grens wonen: het kan best zijn dat sommige merken in Duitsland nog goedkoper zijn. Ik was vorige week bij de Kiebitzmarkt in Bunde (Ostfriesland) en daar was de Horsefood muesli goed betaalbaar. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij iets van 17 of 18 euro voor 20kg. Dat is dan de easy mix of die met appel. Ik heb niks meegenomen omdat ik nog een volle zak pavo heb staan, maar ik kom er vaak genoeg voor de benzine en kan het zo meenemen. Wellicht ook een idee voor mensen die in de buurt van Duitsland wonen!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:06

Thanks, goed om te weten!

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:16

Coentjuh schreef:
Even nieuwsgierig, zijn er alternatieven voor Seniores Priores? Toen de zakken 12 euro waren was het nog een beetje leuk. Maar nu -O- ... Ik moet het ook online bestellen dus zit ook met verzendkosten (wegens geen winkel in de buurt). De winkels hier verkopen alleen Cavalor, Equifyt, Agrobs, en misschien St Hippolyt maar die laatste weet ik niet zeker.


Ik heb nu een pallet van 25 zakken bij paardenvoer.nl besteld en wordt gratis bezorgd. Scheelde zo’n 90 euro in vergelijking met als ik de zakken los zou kopen. Met mijn ouwe dibbes gaat het er dan snel doorheen.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:57

Texas02 schreef:
Voor de mensen die in de buurt van de Duitse grens wonen: het kan best zijn dat sommige merken in Duitsland nog goedkoper zijn. Ik was vorige week bij de Kiebitzmarkt in Bunde (Ostfriesland) en daar was de Horsefood muesli goed betaalbaar. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij iets van 17 of 18 euro voor 20kg. Dat is dan de easy mix of die met appel. Ik heb niks meegenomen omdat ik nog een volle zak pavo heb staan, maar ik kom er vaak genoeg voor de benzine en kan het zo meenemen. Wellicht ook een idee voor mensen die in de buurt van Duitsland wonen!



Dat is de normale prijs voor de easy mix en de appelmuesli betaal je nu bij ons 18,30

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:10

Marit1995 schreef:
Coentjuh schreef:
Even nieuwsgierig, zijn er alternatieven voor Seniores Priores? Toen de zakken 12 euro waren was het nog een beetje leuk. Maar nu -O- ... Ik moet het ook online bestellen dus zit ook met verzendkosten (wegens geen winkel in de buurt). De winkels hier verkopen alleen Cavalor, Equifyt, Agrobs, en misschien St Hippolyt maar die laatste weet ik niet zeker.


Ik heb nu een pallet van 25 zakken bij paardenvoer.nl besteld en wordt gratis bezorgd. Scheelde zo’n 90 euro in vergelijking met als ik de zakken los zou kopen. Met mijn ouwe dibbes gaat het er dan snel doorheen.


Misschien een tip als ik in de toekomst meer nodig zou hebben, maar ik moet het ook op kunnen slaan en 25 zakken is nogal wat.

tamary schreef:
SP deed hier weinig, 50/50 grasbrok & bietenpulp wel. 1voerschep/100kg gewenst gewicht + water. Verder mineralenkorrel er bij en mogelijk afhankelijk van welke, wat er in je hooi zit en hoe paard er verder bij staat qua spieren wat sojaschroot.
Maar ik heb een fouragehandel waar die 3 dingen lokaal merk/geen merk zijn en eerder uit de veevoer kant komen dan waar paard op staat. Bestellen en dus een merk er op maakt het vaak een stuk duurder. Heeft je winkel dus ook de standaard koeienbrok liggen van de heus bv? Dat merk heeft ook pulp, laatste was 11 euro dacht ik.


Jij had het tegen mij toch :D Merci voor je berichtje maar nee ik ben er bang voor dat ik zoiets hier niet kan kopen in de buurt. De dichtbijzijnste Aveve winkel waar ze het misschien wel zouden hebben, zit ook op een uur rijden.

Texas02

Berichten: 4605
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:54

trustHim schreef:
Texas02 schreef:
Voor de mensen die in de buurt van de Duitse grens wonen: het kan best zijn dat sommige merken in Duitsland nog goedkoper zijn. Ik was vorige week bij de Kiebitzmarkt in Bunde (Ostfriesland) en daar was de Horsefood muesli goed betaalbaar. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij iets van 17 of 18 euro voor 20kg. Dat is dan de easy mix of die met appel. Ik heb niks meegenomen omdat ik nog een volle zak pavo heb staan, maar ik kom er vaak genoeg voor de benzine en kan het zo meenemen. Wellicht ook een idee voor mensen die in de buurt van Duitsland wonen!



Dat is de normale prijs voor de easy mix en de appelmuesli betaal je nu bij ons 18,30


Ik heb geen idee wat Horsefood normaal kost, hier moet ik er te ver voor rijden.. Dus ik heb het vergeleken met wat ik voor de Pavo betaal, en dan kom ik bij de Horsefood een stuk gunstiger uit.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:51

Horsefood ligt heel erg aan welke soort je neemt, zitten ook wel dure tussen, de duurste is momenteel 21,90 van horsefood voor 20 kg maar kan me nog herinneren dat die iets van 16,50 was

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:42

Mizora schreef:
Akkerbouwers mogen toch grotendeels wel door gaan? Het zijn de veehouders die moeten stoppen zover ik weet. Dus juist meer hooi beschikbaar, niet minder.

Graan is de afgelopen maanden gewoon kneiterduur geworden. Gunstig voor de Nederlandse akkerbouwers (de verbouwers, niet de veehouders), ongunstig voor consument.

https://www.nieuweoogst.nl/marktprijzen ... -nederland


Dat is een verkeerde conclusie; zonder veehouderij ook geen akkerbouw. En ook akkerbouwers worden vernietigd, net als tuinders en vissers. Doelstelling van "europa" is om minimaal 10% van de agrarische grond te vernietigen. Dus houd maar rekening met enorme prijsstijgingen > wat er nu gestegen is is nog een schijntje van wat komen gaat :D

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:56

madamX schreef:
Mizora schreef:
Akkerbouwers mogen toch grotendeels wel door gaan? Het zijn de veehouders die moeten stoppen zover ik weet. Dus juist meer hooi beschikbaar, niet minder.

Graan is de afgelopen maanden gewoon kneiterduur geworden. Gunstig voor de Nederlandse akkerbouwers (de verbouwers, niet de veehouders), ongunstig voor consument.

https://www.nieuweoogst.nl/marktprijzen ... -nederland


Dat is een verkeerde conclusie; zonder veehouderij ook geen akkerbouw. En ook akkerbouwers worden vernietigd, net als tuinders en vissers. Doelstelling van "europa" is om minimaal 10% van de agrarische grond te vernietigen. Dus houd maar rekening met enorme prijsstijgingen > wat er nu gestegen is is nog een schijntje van wat komen gaat :D


Inderdaad en akkerbouw heeft geen gras. Dus zal waarom zou er dan meer ruwvoer zijn?

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:44

Het is ook niet waar dat het gunstig is voor een akkerbouwer nu het graan voor de consument zo duur is. En meer ruwvoer is ook onzin, want wie gaat er dan het ruwvoer oogsten?
Als ik jullie minister president mag geloven is het allemaal met jullie afgesproken dat het zo duur wordt en jullie zijn het er allemaal mee eens, vandaar dat hij nog zo lang op zijn post zit. Heeft hij ook verteld dat er meerdere zaken nog veel duurder zullen worden? M.a.w. paarden houden onbetaalbaar wordt?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:56

Al het voedsel gaat een stuk duurder worden met afnemende opties qua kunstmest, "gewasbescherming" en uitputting van landbouwgronden samen met veranderende weerspatronen (minder neerslag) en zowel gewassen die daar niet op geselecteerd zijn als een grond die niet genoeg van de stortregens kan opnemen om te compenseren voor de periode van droogte (en dan werkt beregenen ook niet zo, iets met geen wateropname capaciteit en alles loopt er dus af naast te langzame aanvulling grondwater ivm alles via rivier de zee in).
Kan dat je meer ruwvoer krijgt als verbouwen andere gewassen dan gras niet rendabel meer is, maar er op gokken is niet verstandig.
Beter doe je je huiswerk, zorg zo goed mogelijk voor je weide als je zelf huurt/eigenaar bent en als je toegang hebt tot grond verbouw zoveel mogelijk je eigen voedsel.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:26

Als zoveel akkerland dreigt te verdwijnen, wat willen ze dan in de plaats maken?

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:30

Huizen... het gaat allemaal om het creeëren van meer woningen en infrastructuur.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:26

Ik weet niet hoe het in nederland is geregeld, maar in belgie was er sprake van een betonstop. Dus geen nieuwe woningen meer. Al weet ik er het fijne ook niet van, dat verandert elke x maanden.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:47

Poekkie schreef:
Als zoveel akkerland dreigt te verdwijnen, wat willen ze dan in de plaats maken?


Huizen, zonnepanelen en windmolens, industrie en wegen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:00

Ik maak me ook wel zorgen om het hooi. Nu nog genoeg aanbod, maar blijft het wel aantrekkelijk voor boeren om te hooien? Ze zullen keuzes moeten maken en de kosten blijven stijgen.

Hier wordt alles al vol gelegd met zonnepanelen, dus dat scheelt echt al heel veel hooi opbrengst.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:08

OleJon schreef:
Poekkie schreef:
Als zoveel akkerland dreigt te verdwijnen, wat willen ze dan in de plaats maken?


Huizen, zonnepanelen en windmolens, industrie en wegen


Bingo! jij gaat door naar de volgende ronde!
Nee, boeren verdwijnen, dus hooi ook. De paarden zullen van elektriciteit moeten leven. Net als de mensen.
Maar zoals ik al zei, de ruime meerderheid van de bevolking wil dit.
Ik in elk geval niet, ik lust geen elektriciteit.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:47

Als zou een meerderheid dit willen, dan nog is de minderheid een vrij grote groep mensen die wel problemen hebben om hun dieren te voeren. Ik kan er niks aan doen hoe andere mensen stemmen, maar ben er wel afhankelijk van.

DuoPenotti

Berichten: 29480
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:51

1 ha zonnepanelen. Opbrengst ongeveer 7000 per jaar.
Dat haal ik niet met hooi...
Schandalig dat land daarvoor gebruikt word maar wel makkelijk verdienen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:57

En best frustrerend omdat je in mijn ogen heel veel kwijt kan op bedrijven en gebouwen. Of zoals ik laatst zag je een overdekte parkeerplaats kan maken. Er zijn mogelijkheden om het landje pik te beperken of te voorkomen.

Maar goed, ik snap echt totaal niet waarom we zoveel grond moeten inleveren voor zonnepanelen. Het ziet er hier ook niet meer uit als je langs die weilanden vol panelen rijdt.

DuoPenotti

Berichten: 29480
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:05

Precies. Google maar eens parking lot solar.

Beton met dubbel nut.

Hier in de buurt is pas een hotel gebouwd met een gevel van zonnepanelen. Ziet er heel sjiek uit.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:01

Nederland gaat gewoon naar de verdoemenis

Prima als er ergens appartementen of kleine wijken worden gebouwd op stukken land waar niks mee gedaan wordt..

Laatst in al een wijk was een stuk grasveld waar niks mee gedaan wordt stond geen dieren op niks.. wat gaan ze er op bouwen 4 grote vrijstaande huizen die bijna niemand kan betalen.. bouw dan lekker 10 rijtjes huizen of een mooie appartement complex.. kunnen er meer mensen kwijt. En hou het betaalbaar

Woon tekort komt gwn omdat het te duur is. Ik woon ik een rijtjeshuis huis en zal prima vinden om in een appartement te wonen (zijn toch maar met 2) maar die zijn bijna nog duurder dan een rijtjes huis.. mijn schoonouders willen ook graag naar een nieuwbouw appartement (senior) maar dat is bijna net zo duur als hun grote huis waard is.. dat ze zoiets hebben dan zitten we hier nog prima…

Ook staan er vele grote kantoor panden leeg,, maak daar dan appartement van.. wees creatief ipv boeren uit kopen en dan daar op bouwen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:55

Het is geheel off topic, maar het beleid is waardeloos.

We zijn Nederland en volgens mij altijd trots geweest op onze koeien in de wei, de weilanden en akkerlanden.

Er staan inderdaad heel veel bedrijven, oa kantoorpanden leeg die als eerste verbouwd zouden kunnen.

En daarnaast staan er veel winkels leeg. Ik geloof met het vele online shoppen niet dat die nog vol komen. Dus centra meer centreren en de winkelpanden van buiten naar binnen ook tot woonhuis ombouwen. En niet eens zo moeilijk doen over vergunningen.

En er zijn mensen met grond die bijv een 2e huis voor ouders of kinderen willen bouwen. Wees wat makkelijker, want daar heeft vrijwel niemand last van. Het wordt nu wel links en rechts gedaan, maar mensen willen 2 aparte, officiele woningen.

Als ik zie hoeveel aardappelen bijvoorbeeld hier van het land komen en dat vanaf volgend jaar ook voorbij is, snap je gewoon niet dat ze de rekensom niet kunnen maken.

En natuurlijk hebben we hier de ruimte, dus logische weg. Maar ik weet heel veel mensen in mn oude stad, die echt niet met ons willen ruilen, die willen in de stad wonen.

DuoPenotti

Berichten: 29480
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:38

Er is dit half jaar al een stad van 200.000 mensen bij gekomen.
En dat is onmogelijk die te huisvesten. En al als men dan al wil bouwen dan in de stad maar de hoogte in. Stad is stad. Platteland platteland. En die blokkendozen daar mooi onder. Daar komt toch al geen licht binnen.