Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:38

Marije_jiplover schreef:
Mijn haflinger vindt de Marstal Force niet meer lekker.
Hij eet zijn portie voer (ca 350 gram muesli) echt met lange tanden op als ik er wat Marstal force doorheen heb gedaan.
Maar omdat hij dus maar zo weinig krachtvoer krijgt, heeftie nog wel iets extra's nodig.
Pavo Vital is geen optie meer, daar heeft hij het jaren goed op gedaan, maar vorig jaar deze tijd is hij meerdere keren ontploft, tot ik stopte met de Vital, toen had ik mijn brave pony weer terug.
Vertrouwen in de Vital is dus compleet weg, ben er 1x zo hard van af gelanceerd, dat ik bijna mijn rug brak.

Iemand nog een suggestie voor een balancer waar je idd niet al teveel van hoeft te voeren, zoals de Marstal Force of de Pavo Vital, maar die mijn normaal alles etende haflinger wel lekker vindt?


De balancer van Agrobs.

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:44

Marije_jiplover schreef:
Mijn haflinger vindt de Marstal Force niet meer lekker.
Hij eet zijn portie voer (ca 350 gram muesli) echt met lange tanden op als ik er wat Marstal force doorheen heb gedaan.
Maar omdat hij dus maar zo weinig krachtvoer krijgt, heeftie nog wel iets extra's nodig.
Pavo Vital is geen optie meer, daar heeft hij het jaren goed op gedaan, maar vorig jaar deze tijd is hij meerdere keren ontploft, tot ik stopte met de Vital, toen had ik mijn brave pony weer terug.
Vertrouwen in de Vital is dus compleet weg, ben er 1x zo hard van af gelanceerd, dat ik bijna mijn rug brak.

Iemand nog een suggestie voor een balancer waar je idd niet al teveel van hoeft te voeren, zoals de Marstal Force of de Pavo Vital, maar die mijn normaal alles etende haflinger wel lekker vindt?


Florian Vimi-Plus?

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:45


Anoniem

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:55

Ik zag dat de Slueslimix ook weer in prijs is gestegen. Dat vind ik het echt niet meer waard.

Begin december heb ik mijn merrie overgezet op de hetzelfde voer als mijn andere paard en daar doet ze het super op. Ik heb in december voor een half jaar ingeslagen want ik verwacht dat er nog wel meer prijsstijgingen zullen volgen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 14:00

Ik voer nu ook de marstall force. Overigens niet dagelijks, maar om de dag ongeveer.
Kijken hoe dat gaat. Had een periode even geen balancer gegeven.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:53

Ik heb cavalor nutri balance voor mijn haflinger

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:10

boemel schreef:
Ik ben van Agrobs Muesli naar Voermeesters kruiden & vezels gegaan.

Balancer heb ik nog voldoende op voorraad, maar bij een volgende bestelling ga ik prijzen van merken vergelijken.


Die is best goed of fijn die vezels en kruiden.

Mijn merrie van 29 had luchtwegproblemen en kreeg ook andere kwaaltjes. Toen ik voer aan het vergelijken was om iets van muesli door wiesencobs en bietenpulp te doen las ik een stukje over die vezels en kruiden en meegenomen. Waar ik eerst sceptisch was over Voermeesters toen het zo goedkoop op de markt kwam jaren terug.

Ze heeft het daar zo goed op gedaan het laatste jaar. Durfde ook niks anders meer te geven. 1x las ik ook een stuk over Havens green vet, maar toen werd ze snel weer wat minder.
Ik heb er verder toen niet meer over nagedacht op die leeftijd en lekker en goed eten ging voor wat gezond of goed was, maar het verschil was echt verbazingwekkend groot.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:33

Lavitabella schreef:
Ik voer Pavo en ik merk het ook heel erg. Mijn paarden doen het er wel goed op. Kwa financiën zou ik liever overstappen maar ik ben niet zo in het voer thuis om te kijken wat ik een goede vervanger vind.
Ik voer momenteel Pavo Podo Lac, Podo Grow en de Healthboost.

Misschien loont het om toch het een en ander uit te gaan zoeken.


Kijk eens naar Action Quality breeding en de junior. ( breeding 20 kg 15,55 en de Junior 15,50 euro)

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:37

boemel schreef:
Marije_jiplover schreef:
Mijn haflinger vindt de Marstal Force niet meer lekker.
Hij eet zijn portie voer (ca 350 gram muesli) echt met lange tanden op als ik er wat Marstal force doorheen heb gedaan.
Maar omdat hij dus maar zo weinig krachtvoer krijgt, heeftie nog wel iets extra's nodig.
Pavo Vital is geen optie meer, daar heeft hij het jaren goed op gedaan, maar vorig jaar deze tijd is hij meerdere keren ontploft, tot ik stopte met de Vital, toen had ik mijn brave pony weer terug.
Vertrouwen in de Vital is dus compleet weg, ben er 1x zo hard van af gelanceerd, dat ik bijna mijn rug brak.

Iemand nog een suggestie voor een balancer waar je idd niet al teveel van hoeft te voeren, zoals de Marstal Force of de Pavo Vital, maar die mijn normaal alles etende haflinger wel lekker vindt?


De balancer van Agrobs.


De agrobs bestel je deze online of is het in een fouragezaak te koop?

Lavitabella

Berichten: 1709
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:52

baudyh schreef:
Lavitabella schreef:
Ik voer Pavo en ik merk het ook heel erg. Mijn paarden doen het er wel goed op. Kwa financiën zou ik liever overstappen maar ik ben niet zo in het voer thuis om te kijken wat ik een goede vervanger vind.
Ik voer momenteel Pavo Podo Lac, Podo Grow en de Healthboost.

Misschien loont het om toch het een en ander uit te gaan zoeken.


Kijk eens naar Action Quality breeding en de junior. ( breeding 20 kg 15,55 en de Junior 15,50 euro)


Thanks, ik ga eens kijken. Ik zag ook Masters voorbij komen maar die hebben geen verkooppunten in de buurt helaas. Geen idee wat die met voedingswaarde doet want ik dacht eerst , even checken of die ergens te koop is.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 23:01

Moet zeggen dat ik 25 euro of meer voor een zak ook erg veel vind. Hoewel ik ook wel wat duur voer heb maar daar geef ik maar een paar handjes van, doe er soms wel 2 maand of meer mee.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:58

Muze schreef:
Moet zeggen dat ik 25 euro of meer voor een zak ook erg veel vind. Hoewel ik ook wel wat duur voer heb maar daar geef ik maar een paar handjes van, doe er soms wel 2 maand of meer mee.


Je moet het tegenwoordig terug rekenen naar wat het per dag kost. Een zak van 40 euro kan wel goedkoper zijn in gebruik dan een zak van 20 euro.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 10:05

Ja, klopt. Ik heb een heel sober ras dus dat kan uit. Maar ik kan me voorstellen als je per dag een schep of 1,5/2( of meer) geeft, het allemaal flink aantikt.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:09

Tsja en dan is een schep nog niet eens zo veel voor een paard he :)

Hier gaat er voor de twee shetjes al 2x een schep muesli per dag in.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 10:24

Nee klopt. Zit natuurlijk verschil tussen een schep ruwvoermix ( weegt misschien eens 400 gram) als “ vulling voor bij de vitamine brokjes”, of een paard dat bijvoorbeeld 2 scheppen brok krijgt en soms nog een schep muesli na het rijden.

Lavitabella

Berichten: 1709
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:15

baudyh schreef:
Lavitabella schreef:
Ik voer Pavo en ik merk het ook heel erg. Mijn paarden doen het er wel goed op. Kwa financiën zou ik liever overstappen maar ik ben niet zo in het voer thuis om te kijken wat ik een goede vervanger vind.
Ik voer momenteel Pavo Podo Lac, Podo Grow en de Healthboost.

Misschien loont het om toch het een en ander uit te gaan zoeken.


Kijk eens naar Action Quality breeding en de junior. ( breeding 20 kg 15,55 en de Junior 15,50 euro)


Ik heb ze even vergeleken en inderdaad wel een interessante brok als vervanger ! Heb je hier zelf ervaring mee? Bij zowel drachtige merries als jaarlingen enz.? Of hoor je veel positieve feedback terug van je klanten ?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:20

Lavitabella schreef:
baudyh schreef:


Kijk eens naar Action Quality breeding en de junior. ( breeding 20 kg 15,55 en de Junior 15,50 euro)


Ik heb ze even vergeleken en inderdaad wel een interessante brok als vervanger ! Heb je hier zelf ervaring mee? Bij zowel drachtige merries als jaarlingen enz.? Of hoor je veel positieve feedback terug van je klanten ?


Mijn eigen merries staan er al jaren op. Qua prijs kwaliteit is het gewoon een goede brok. Ik verkoop het ook veel , veel tevreden klanten.
Het is ook makkelijk dat de veulens die bij de moeder lopen ook gewoon kunnen mee eten. Als ze afgespeend worden gaan ze over op de junior. Ook daar goede ervaringen mee

Lavitabella

Berichten: 1709
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Prijzen paardenvoer stijgen, gevolgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:33

Thanks! Helaas zit je ver uit de buurt om het voer te komen halen. Ik heb nu wel iemand gevonden die het ook heeft dus ik ga de overstap proberen te maken. Even kijken hoe mijn paarden het doen. De supplementen blijf ik wel even van Pavo geven.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:23

Ik voerde Cavalor, maar vind de prijzen echt veel te hoog geworden. Nu voer ik Havens Draversbrok. Daar blijkt mijn pony het ook nog eens veel beter op te doen, dus win-win.