Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw! Pavo Ricebran

 
Profiel   

Zijn hier nog wat recente ervaringen mee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 13:25 



 
Profiel   

Ik ben er na de proefzakjes uiteindelijk niet mee verder gegaan.
Opvallend is wel, maar geen idee of dat gewoon een fase is vanuit de training. Blijft een jong dier.
Dat ze op de ricebran veel actiever was dan ze nu is.

Ze krijgt nu de pavo topsport. Daar trekt ze qua spier en vulling enorm mooi van bij. Maar geeft er geen energie.

Wie weet bestel ik toch een zak zodra deze op is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-22 15:38 



 
Profiel   

Nog steeds in dubio om het te bestellen en voeren.

Zijn er inmiddels al meer ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 15:34 



 
Profiel   

Ben ik ook wel benieuwd naar…

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 18:10 



 
Profiel   

Na lang twijfelen vandaag besloten om een zak te halen om te proberen, was deze niet op voorraad _O- ze hebben het besteld en ik kan het vrijdag ophalen. Ik hou jullie op de hoogte *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:52 



 
Profiel   

Ik heb RiceBran gegeven aan mijn merrie na keiwersnede en veulen na OCD operatie (beide kregen al een tijd onbeperkt ruwvoer). Beide lastig weer op gewicht te krijgen. 1 zak RiceBran opgegeven, verdeeld over de 2 en ik kreeg blije paarden in de plaats die duidelijk in gewicht waren toegenomen. Heel tevreden van. Zou het meteen opnieuw kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:58 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd mijne hoeft niet perse aan te komen maar mag wel wat meer energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:54 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Ik heb RiceBran gegeven aan mijn merrie na keiwersnede en veulen na OCD operatie (beide kregen al een tijd onbeperkt ruwvoer). Beide lastig weer op gewicht te krijgen. 1 zak RiceBran opgegeven, verdeeld over de 2 en ik kreeg blije paarden in de plaats die duidelijk in gewicht waren toegenomen. Heel tevreden van. Zou het meteen opnieuw kopen.


Grappig om te lezen, die van mij blijft juist super mooi op gewicht sinds ik het voer :j
511kg toen ik ermee startte en gisteren woog hij 508kg (haflinger)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:57 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Laurievc schreef
Ik heb RiceBran gegeven aan mijn merrie na keiwersnede en veulen na OCD operatie (beide kregen al een tijd onbeperkt ruwvoer). Beide lastig weer op gewicht te krijgen. 1 zak RiceBran opgegeven, verdeeld over de 2 en ik kreeg blije paarden in de plaats die duidelijk in gewicht waren toegenomen. Heel tevreden van. Zou het meteen opnieuw kopen.


Grappig om te lezen, die van mij blijft juist super mooi op gewicht sinds ik het voer :j
511kg toen ik ermee startte en gisteren woog hij 508kg (haflinger)


Die van mij hoeft ook niet bij te komen, puur meer energie. Merkte jij verschil qua energie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:02 



 
Profiel   

ConnemaraP: ja absoluut!! :)) mijn haflinger is/was erg flegmatiek, eerste kwartiertje kon ik hem altijd wel fijn rijden maar daarna was zijn energie op en werd het echt een trapzak...(hij stond ook 24/7 buiten in een kudde waar veel energie heenging)
Toen begonnen met Ricebran (100 gram per dag) en toen werd die tijd echt aanzienlijk verlengd :j Toen kon ik zeker wel een half uurtje normaal rijden en hield hij juist dat fijne langer vast, werd ook niet heter maar hield het gewoon echt langer vol.
In het begin kon ik ook echt geen conditie met hem opbouwen omdat hij dus na een kwartier gewoon echt in een trapzak veranderde. Dus mede door de ricebran heeft hij nu ook een veel betere conditie omdat hij het steeds langer en langer volhoudt. Ik kan nu probleemloos 3 kwartier rijden en heb ik helemaal geen "trapzak" meer!
Ik geef nu ongeveer 100-200 gram per dag en met een les of wedstrijd in zicht verhoog ik dat tijdelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:17 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
ConnemaraP: ja absoluut!! :)) mijn haflinger is/was erg flegmatiek, eerste kwartiertje kon ik hem altijd wel fijn rijden maar daarna was zijn energie op en werd het echt een trapzak...(hij stond ook 24/7 buiten in een kudde waar veel energie heenging)
Toen begonnen met Ricebran (100 gram per dag) en toen werd die tijd echt aanzienlijk verlengd :j Toen kon ik zeker wel een half uurtje normaal rijden en hield hij juist dat fijne langer vast, werd ook niet heter maar hield het gewoon echt langer vol.
In het begin kon ik ook echt geen conditie met hem opbouwen omdat hij dus na een kwartier gewoon echt in een trapzak veranderde. Dus mede door de ricebran heeft hij nu ook een veel betere conditie omdat hij het steeds langer en langer volhoudt. Ik kan nu probleemloos 3 kwartier rijden en heb ik helemaal geen "trapzak" meer!
Ik geef nu ongeveer 100-200 gram per dag en met een les of wedstrijd in zicht verhoog ik dat tijdelijk.


Fijn om te horen, ik ben benieuwd hoe die van mij het gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:27 



 
Profiel   

Even een update, ik ben de ricebran nu een paar weken aan het voeren en merk zeker dat ze er meer energie van krijgt. Ze is lekker voorwaarts zonder heet of schrikkerig ervan te worden. Haar algehele indruk is een stuk wakkerder op een prettige manier. Hier is het dus een succes, door de kleine hoeveelheid die je maar geeft maak ik me niet druk om het hoge zetmeel gehalte. Voor wie dus twijfelt, ik ben er zeer positief over :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:49 



 
Profiel   

Voeders Lannoo heeft dit ook al jaren, maar met zeer laag zetmeel (5.7%) en suikergehalte (6.3%):

https://www.lannoo-martens.com/nl/producten/muscle-plus

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:57 



 
Profiel   

Hoeveel voer je er dan van?

Ik ben voor mijn jongste wat op zoek… zou best wel wat heter mogen staan (niet schrikkeriger, die knop zit er helaas al genoeg op). Momenteel krijgt die pavo inshape + schepje bodybuilder van mijten + vit E, electrolyten en biotine na het werk. Hij werk 3-4x per week een uur dressuur of buitenrit en is een KWPN van 8 met een heel gevoelige maag.
Juist omdat hij al zo gevoelig is op de maag lijkt ricebran me interessant maar de prijs schrikt wel af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 11:58 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Hoeveel voer je er dan van?

Ik ben voor mijn jongste wat op zoek… zou best wel wat heter mogen staan (niet schrikkeriger, die knop zit er helaas al genoeg op). Momenteel krijgt die pavo inshape + schepje bodybuilder van mijten + vit E, electrolyten en biotine na het werk. Hij werk 3-4x per week een uur dressuur of buitenrit en is een KWPN van 8 met een heel gevoelige maag.
Juist omdat hij al zo gevoelig is op de maag lijkt ricebran me interessant maar de prijs schrikt wel af.


Ik vind de prijs mee vallen, je geeft namelijk best weinig ervan en dan doe je er ook lang mee.

Hier is niet dat je paard kilo’s nodig heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:38 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Hoeveel voer je er dan van?

Ik ben voor mijn jongste wat op zoek… zou best wel wat heter mogen staan (niet schrikkeriger, die knop zit er helaas al genoeg op). Momenteel krijgt die pavo inshape + schepje bodybuilder van mijten + vit E, electrolyten en biotine na het werk. Hij werk 3-4x per week een uur dressuur of buitenrit en is een KWPN van 8 met een heel gevoelige maag.
Juist omdat hij al zo gevoelig is op de maag lijkt ricebran me interessant maar de prijs schrikt wel af.


Ik voer ongeveer 200 gram per dag, op dagen dat ze vrij heeft krijgt ze 100 gram per dag, ik geef het ongeveer 6 weken nu en zit nu ongeveer op de helft van de zak. De prijs valt dus heel erg mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:49 



 
Profiel   

Diortje_vds schreef
Voeders Lannoo heeft dit ook al jaren, maar met zeer laag zetmeel (5.7%) en suikergehalte (6.3%):

https://www.lannoo-martens.com/nl/producten/muscle-plus


Dit ziet er inderdaad ook heel goed uit, je moet hier alleen veel meer van voeren zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 12:52 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Hoeveel voer je er dan van?

Ik ben voor mijn jongste wat op zoek… zou best wel wat heter mogen staan (niet schrikkeriger, die knop zit er helaas al genoeg op). Momenteel krijgt die pavo inshape + schepje bodybuilder van mijten + vit E, electrolyten en biotine na het werk. Hij werk 3-4x per week een uur dressuur of buitenrit en is een KWPN van 8 met een heel gevoelige maag.
Juist omdat hij al zo gevoelig is op de maag lijkt ricebran me interessant maar de prijs schrikt wel af.


Prijs valt idd zoals eerder hier al genoemd mega erg mee! Ik voer het sinds oktober geloof ik en heb laatst pas mijn 2e zak opengemaakt. Ik voer er wisselende hoeveelheden van, voor wedstrijden 300 gram, bij rust niks en als "onderhoud" zit ik tussen de 100 en 200 gram.
Mijn haflinger komt er geen kilo van aan maar heeft wel extra energie dus ik ben ook nog altijd heel tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 17:50 



 
Profiel   

En zouden jullie dat dan voeren als extra bij wat ik al geef of ter vervanging van bvb de bodybuilder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 18:29 



 
Profiel   

poekkie,maar jij geeft toch al de bodybuilder van mijten?
daar zit ook rijstvoermeel in,dus zou je ook daar meer van kunnen geven?
hoeveel geef je daar nu van dan, weet je wel wat er in dat voer zit?

de ricebran is alleen maar rijstvoermeel
en de bodybuilder is wat meer:
https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-bo ... 20295%2015

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 19:22 



 
Profiel   

Ik geef de aanbevolen hoeveelheid - 300/400g ongeveer. En had het vorig jaar helemaal uitgekiend wat er in zat maar mis soms toch echt wat energie in dat paard. Hij is helemaal gezond en blinkt mooi, dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 00:55 



 
Profiel   

maar ik zou dan dus niet overstappen op de ricebran,dat voegt niks toe aan wat je nu voert.
je kent het merk hippalgo /mijten dus al.
kijk anders ook eens naar optiform er bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 06:50 



 
Profiel   

Ik heb een zak in de gang staan om aan mijn merrie te geven. Begin dit jaar is ze hoefbevangen geraakt, gelukkig met minimale schade, ik was er op tijd bij.
Daarna op dieet, minder (rijk) hooi deed het hem hier. Nu aan het puzzelen wat ze dan wel mag.

Ondertussen ben ik weer aan het trainen met haar en zitten we wel weer richting M niveau, maar ik merkte dat ze wat pit miste. In overleg met DA besloten dit te gaan proberen. Het is langzaam vrijkomende energie, door vooral de rijst-zetmelen (dat werkt in het lichaam anders als zetmeel uit granen) en er zit en hoog % olie in, dat ook langzaam energie afgeeft.
ook meer eiwitten dan dat ze nu krijgt zullen haar daarbij hopelijk helpen, ze krijgt nu namelijk alleen een pavo-koek per dag en een heel klein beetje vital-bix om wat langer te knagen tijdens voertijd.
Om de vitalbix op te hogen zou ik best veel per dag moeten geven en dat is ook best kostbaar.

Ze is nu wel echt tam, voorheen was ze wel pittiger. Dat wil ik graag weer terug, zonder het gevaar voor haar (maar zoals gezegd, bij haar zat het gevaar vooral in het te rijke hooi, heb nu ander hooi en beperkte gift per dag, nog steeds wel voldoende voor haar gewicht hoor, maar niet meer onbeperkt)

Zodra het minder warm is en ze weer aan het werk gaat (ik trek het nu zelf ook echt niet in die hitte in combinatie met opvliegers ;) ga ik dit voeren. Zolang ze goed in het werk staat geen probleem zei de DA. Dan zou ik er zelfs nog fibre-beet bij mogen geven voor extra eiwit.

Ze hoeft dus niet aan te komen, maar wel wat meer energie, ze kijkt nu ook minder wakker uit haar ogen, zo ken ik haar niet. (ze is wel super lief overigens hoor) en haar bespiering is ook wel beter geweest. (maar hé, ik ben blij dat ze oké is, dit wil ik echt nooit meer meemaken, vandaar dat ik heel voorzichtig ben)
Zodra ik meer ervaringen heb zal ik ze hier laten weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 08:07 



 
Profiel   

Een vriendin van mij, met een haflinger met pssm1, voert dit nu bij en is hier heel erg content mee. Daar waar de haflinger met 20 minuten wel 'op' was, houdt ze het nu zeker een half uur goed vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 09:33 



 
Profiel   

Natasja71 schreef
Ik heb een zak in de gang staan om aan mijn merrie te geven. Begin dit jaar is ze hoefbevangen geraakt, gelukkig met minimale schade, ik was er op tijd bij.
Daarna op dieet, minder (rijk) hooi deed het hem hier. Nu aan het puzzelen wat ze dan wel mag.

Ondertussen ben ik weer aan het trainen met haar en zitten we wel weer richting M niveau, maar ik merkte dat ze wat pit miste. In overleg met DA besloten dit te gaan proberen. Het is langzaam vrijkomende energie, door vooral de rijst-zetmelen (dat werkt in het lichaam anders als zetmeel uit granen) en er zit en hoog % olie in, dat ook langzaam energie afgeeft.

ook meer eiwitten dan dat ze nu krijgt zullen haar daarbij hopelijk helpen, ze krijgt nu namelijk alleen een pavo-koek per dag en een heel klein beetje vital-bix om wat langer te knagen tijdens voertijd.
Om de vitalbix op te hogen zou ik best veel per dag moeten geven en dat is ook best kostbaar.

Ze is nu wel echt tam, voorheen was ze wel pittiger. Dat wil ik graag weer terug, zonder het gevaar voor haar (maar zoals gezegd, bij haar zat het gevaar vooral in het te rijke hooi, heb nu ander hooi en beperkte gift per dag, nog steeds wel voldoende voor haar gewicht hoor, maar niet meer onbeperkt)

Zodra het minder warm is en ze weer aan het werk gaat (ik trek het nu zelf ook echt niet in die hitte in combinatie met opvliegers ;) ga ik dit voeren. Zolang ze goed in het werk staat geen probleem zei de DA. Dan zou ik er zelfs nog fibre-beet bij mogen geven voor extra eiwit.

Ze hoeft dus niet aan te komen, maar wel wat meer energie, ze kijkt nu ook minder wakker uit haar ogen, zo ken ik haar niet. (ze is wel super lief overigens hoor) en haar bespiering is ook wel beter geweest. (maar hé, ik ben blij dat ze oké is, dit wil ik echt nooit meer meemaken, vandaar dat ik heel voorzichtig ben)
Zodra ik meer ervaringen heb zal ik ze hier laten weten.



Is de bespiering kwijt geraakt door herstel van hb?
Ik vind je symptomen bij ppid passen. Is ze daar wel eens op getest?

- hb
- minder bespiering
- minder energie
- tam (of komt dat door warmte)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen