Nieuw! Pavo Ricebran

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natasja71

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 15:02

@plutolover, nee, spierverlies is echt door de HB gekomen en het feit dat ze nu minder spekjes heeft maakt haar ook wat minder rond.... verder echt geen verdenking op PPID, ik sta in heel goed contact met de DA en die heeft het daar echt niet over gehad verder.... dat ze HB werd was echt een hele nare samenloop van omstandigheden (jammer dat die dan mij weer troffen, maar goed).

Ik geef mevrouw nu sinds 2 weken de Rice Bran, eerst heel voorzichtig begonnen met 150gr per dag, en ondertussen zitten we op zo'n 300gr per dag. Volgens de voorschiften kun je voor 600kg paard gemiddeld werk zo'n 500gr per dag voeren en bij zwaar werk tot 750gr.
We trainen M1/M2 niveau, dus gemiddeld lijkt mij prima.

Tot nu toe ervaar ik dat ze zeker meer uithoudingsvermogen heeft, werklustiger, maar zonder heet/ontploffingsgevaar. ik ben nog een beetje aan het klooien wat de goeie hoeveelheid is....
Over terugkomen van bespiering kan ik na 2 weken nog niks zeggen natuurlijk, maar ik ben hier al heel erg blij mee.
Ze zit goed in haar vel (glans is ook beter) en kijkt weer beter uit haar ogen....

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Nieuw! Pavo Ricebran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 15:03

wat fijn dat de ricebran een postief effect lijkt te hebben.

Natasja71

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:38

Ik wilde even een update geven.
Ondertussen ben ik gestopt met het geven van de RiceBran, omdat het best snel bederft in de voerton.
Ik denk dat dat komt omdat er veel olie/vet in zit wat sneller oxideert/bederft. Ik durfde het nog wel te geven tot het op was, maar er is geen nieuwe zak gekomen.

Hier in de omgeving was het ook lastig te verkrijgen en ik laat een zak voer liever niet met de pakketpost bezorgen.

Hipidepipi
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:32

Hier de pavo weight lift geprobeerd,binnen een week goed bij gekomen.
Maar er werdt mij ook muesli hypalgo plus geadviseerd,teveel van het goede dus dikke benen..lastig net einschuB gehad door de mok,dus haar weerstand liet het afweten .Ik voerde toen de quatro van hypalgo..dus nu in dubio.
Alleen de weightlift en luzerne.Of hypalgo plus met luzerne.Heb maar even een voeradvies gevraagd.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Nieuw! Pavo Ricebran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 11:12

Ik heb de hippalgo body builder geprobeerd voor mijn paard ivm te weinig spieren maar had niet het gevoel dat dat iets deed.

overzee2

Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:21

Poekkie schreef:
Ik heb de hippalgo body builder geprobeerd voor mijn paard ivm te weinig spieren maar had niet het gevoel dat dat iets deed.



Ik juist geweldige resultaten met body builder met verschillende paarden om ze na rust weer op te bouwen in bespiering. Zo zie je maar wat voor het ene paard werkt, werkt voor het andere paard minder.

Ik neig nu naar het proberen van Ricebran aangezien ik die in de buurt makkelijker kan kopen. Bodybuilder kan ik alleen kopen via pets place webwinkel en is vaak niet beschikbaar.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:43

Ik ben ermee gestart voor mijn pony en merkte echt binnen enkele dagen qua energie enorm positief verschil.
Ze liep nu 30 min volle bak les alsof t niks was. Terwijl ze anders eerder al dacht van ik kan niet meer :+

Helaas hebben we nu een blessure en ga ik het de komende maanden niet nodig hebben.

Iemand die het evt voor een kleiner bedrag dan de nieuwprijs wil proberen?
Ik heb nog zo’n 18,5-19 kg.
Liefst ophalen in Utrecht.