Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw! Pavo Ricebran

 
Profiel   

Ik zag zojuist dat Pavo een nieuw voer (topping) heeft ontwikkeld. als ik naar de omschrijving kijk dan lijkt het me het ideale voer voor meer langzaam vrijkomende energie, citaat van hun site:

"Pavo RiceBran is een natuurlijke, geconcentreerde energiebron die een hoog gehalte aan langzaam vrijkomende energie bevat. De energie komt over een langere periode beschikbaar voor het lichaam, waardoor je paard niet heet of te fris wordt, maar wel genoeg energie heeft om (duur)prestaties te verrichten."

Als ik echter naar het suiker en zetmeelgehalte kijk, suiker is prima mar zetmeel is maar liefst 30% dat vind ik dit wel heel erg hoog en zou ik eerder denken aan snelle energie. Ze geven zelf aan "Zetmeel afkomstig van granen is op een andere manier aan elkaar gekoppeld dan zetmeel afkomstig van rijstzemelen." Het zetmeel uit Pavo RiceBran is daarom een goed verteerbare en waardevolle bron van energie voor je paard. '

Wie weet hier meer van en wat vinden jullie van het voer? Ze hebben trouwens nog een aantal nieuwe producten die er ook erg interessant uit zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 11:37 



 
Profiel   

Ik weet in zijn algemeenheid dat er verschil zit in complexiteit van koolhydraten en daarmee snelheid waarmee het afbreekt en dus beschikbaar komt. Maar of dat bij dit voer ook zo is dat dit 'tragere' khd zijn dan bij zetmeel van granen zou ik niet weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 17:08 



 
Profiel   

ja ik heb er ook al even naar gekeken.
zou voor mijn oudere merrie een mooi voer kunnen zijn om ze wat beter op gewicht te houden.
maar voor een zak met alleen maar rijstvoermeel bijna 35 euro te betalen vind ik echt teveel geld.
dan blijf ik toch liever bij mij oude bijvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 10:44 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd naar meer meningen/ ervaringen met dit voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 12:07 



 
Profiel   

Doet mij erg denken aan de Hippalgo Bodybuilder.
Het zetmeel + suiker in de Bodybuilder is ook 25% maar mijn merrie met ppid en de PRE doen het eigenlijk heel goed op een handje per dag bij hun voer zonder granen.

Hippalgo is trouwens meer dan 10 euro per zak goedkoper zag ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 12:13 



 
Profiel   

Ik ben geen Pavo fan (vorig paard deed het er echt niet goed op), maar de Ricebran ziet er wel interessant uit.

Het prijsverschil met de Hippalgo Body builder zit volgens mij in het feit dat de hippalgo ook andere grondstoffen toevoegt en niet volledig graanvrij is, wat voor sommigen toch een belangrijk punt is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 15:42 



 
Profiel   

Ik zag vorige week de zakken bij m'n voerhandel liggen.
Vind het wel erg interessant maar vind het zetmeel gehalte erg hoog. Het zijn wel grote zakken dus vind die €35 wel gepast. Want volgens mij ga je er wel erg lang mee doen. Maar ik twijfel nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 15:44 



 
Profiel   

petitparis schreef
Ik ben geen Pavo fan (vorig paard deed het er echt niet goed op), maar de Ricebran ziet er wel interessant uit.

Het prijsverschil met de Hippalgo Body builder zit volgens mij in het feit dat de hippalgo ook andere grondstoffen toevoegt en niet volledig graanvrij is, wat voor sommigen toch een belangrijk punt is


Dat zou kunnen inderdaad. Ik geef het samen met de Hippalgo Zero, dus aanvulling op graanvrij.
Al valt mij het totale zetmeel+suikerpercentage dan nog alles mee omdat er ook andere grondstoffen (granen )inzitten.

Ik zag ook dat Hippalgo 15kg is en Pavo 20kg. Dat scheelt ook in prijs natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 15:59 



 
Profiel   

Mmm nieuw? Lang geleden (nu minstens 6 jaar geleden dat ik de laatste twee zakken kocht) kreeg mijn tinker rijstbran voor de eiwitten en olie toevoeging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 16:14 



 
Profiel   

Interessant, ik ben net begonnen met een bekertje sojaschroot bij te voeren door de pavo 18 plus/fibrebeet, maar dit is misschien ook wel iets om te overwegen. Ik volg even mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 16:24 



 
Profiel   

karuna schreef
Mmm nieuw? Lang geleden (nu minstens 6 jaar geleden dat ik de laatste twee zakken kocht) kreeg mijn tinker rijstbran voor de eiwitten en olie toevoeging.


Rijstzemelen bestaan al heel lang inderdaad, maar bij Pavo is dit nieuw in het assortiment.
Hippalgo heeft die Bodybuilder ook al jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 16:49 



 
Profiel   

Ik voer 200 gram per dag aan mijn zogende merrie die altijd fijn en smal geweest is en deze komt aan. Doet echt wat het beloofd. Ik doe erg lang met een zak (3 maand) dus dan maakt die 35 euro het verschil niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 17:01 



 
Profiel   

Iemand toevallig ook al ervaring met de nieuwe Pavo Weightlift daar zitten ook rijstzemelen in.


De voedingswaardes verschillen volgens mij wel wat tussen de mijten bodybuilder en de Ricebran

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-22 22:33 



 
Profiel   

Geen ervaring mee hier, maar ziet er wel interessant uit voor als het ouwetje hier wat te mager moest worden in de winter. Ze heeft ook ppid, dus is minder zetmeel en suiker wel zo fijn.
Voor nu zijn ze nog meer dan rond genoeg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 07:50 



 
Profiel   

Ik schop het topic even omhoog.

Laatst een proefzakje gevoerd (100gr pd). Opvallend of toeval. Geen idee maar een stuk looplustiger.

Hoe zijn de ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 13:53 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik schop het topic even omhoog.

Laatst een proefzakje gevoerd (100gr pd). Opvallend of toeval. Geen idee maar een stuk looplustiger.

Hoe zijn de ervaringen?


Vind ik persoonlijk niet heel raar gezien de 34% suiker+zetmeel :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 14:45 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Saaams schreef
Ik schop het topic even omhoog.

Laatst een proefzakje gevoerd (100gr pd). Opvallend of toeval. Geen idee maar een stuk looplustiger.

Hoe zijn de ervaringen?


Vind ik persoonlijk niet heel raar gezien de 34% suiker+zetmeel :x


Het is een zeer flegmatiek paard.
Als het werkt op 100 gram, word ik er wel erg blij van.

34% is gebaseerd op een kilo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 14:47 



 
Profiel   

Saaams schreef
34% is gebaseerd op een kilo.


:x

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 14:58 



 
Profiel   

Ik vraag toch niet om commentaar?

Ik vraag om ervaringen van andere en misschien zitten er tussen die ervaringen wel alternatieven.

Kunnen we niet gelijk over al het voer zo moeilijk doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 15:01 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik vraag toch niet om commentaar?

Ik vraag om ervaringen van andere en misschien zitten er tussen die ervaringen wel alternatieven.

Kunnen we niet gelijk over al het voer zo moeilijk doen?


Mijn opmerking was ook geen commentaar maar het lijkt mij vrij logisch als je een voer voert waar 35% suiker+zetmeel inzit dat je paard wat meer energie gaat hebben. Is niks geks aan toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 15:06 



 
Profiel   

saams, was dat eenmalig 100 gram wat je gegeven hebt?
lijkt me best raar eigenlijk dat je paard daar meteen op zou reageren.
denk eerder toch iets van toeval hoor.
maar als je denkt dat het werkt dan gewoon gaan voeren.
je merkt vanzelf op het op de lange termijn ook wat blijft doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 15:24 



 
Profiel   

ellepel schreef
saams, was dat eenmalig 100 gram wat je gegeven hebt?
lijkt me best raar eigenlijk dat je paard daar meteen op zou reageren.
denk eerder toch iets van toeval hoor.
maar als je denkt dat het werkt dan gewoon gaan voeren.
je merkt vanzelf op het op de lange termijn ook wat blijft doen.


Nee het was 4 dagen, proefzakje van 400gram.

Kan toeval zijn. Dat zien we van de week in de training. (:


Dat is an sich niet zo vanzelfsprekend. Voor de meeste paarden wel, maar deze is echt wat flegmatiek. Ook voer brengt daar normaliter geen verandering in. Al aantal dingen geprobeerd.

Misschien verbeterd ze gewoon, dat kan uiteraard en was de rice bran toeval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 15:27 



 
Profiel   

Afgelopen zomer heb ik Pavo rice bran gebruikt toen m’n paard was afgevallen. Hij kwam er mooi van aan, ook qua bespiering.

Helaas moest ik op advies van dierenarts toch weer wat anders gaan geven. Had net 2e zak gehaald. Misschien iemand hier die het wil proberen? Heb adv op bokt markt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 15:32 



 
Profiel   

mag ik vragen wat je veearts dan adviseerde?
en werkt dat dan ook beter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 18:05 



 
Profiel   

Saaams schreef
ellepel schreef
saams, was dat eenmalig 100 gram wat je gegeven hebt?
lijkt me best raar eigenlijk dat je paard daar meteen op zou reageren.
denk eerder toch iets van toeval hoor.
maar als je denkt dat het werkt dan gewoon gaan voeren.
je merkt vanzelf op het op de lange termijn ook wat blijft doen.


Nee het was 4 dagen, proefzakje van 400gram.

Kan toeval zijn. Dat zien we van de week in de training. (:


Dat is an sich niet zo vanzelfsprekend. Voor de meeste paarden wel, maar deze is echt wat flegmatiek. Ook voer brengt daar normaliter geen verandering in. Al aantal dingen geprobeerd.

Misschien verbeterd ze gewoon, dat kan uiteraard en was de rice bran toeval.


Ik ben benieuwd, of je verschil merkt nu je het niet meer geeft, ik heb het zelf nog steeds niet geprobeerd. Zou je ons hier op de hoogte willen houden. Dankjewel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 18:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen