Rare vacht door pavo vital?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beegee
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:54

Die van mij kreeg dit ook toen hij enkel op pavo vital stond! Toen gewisseld van voer en geen last meer van gehad! Nooit de link gelegd maar nu ik meerdere mensen dit zie zeggen denk ik verrek :oo

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 00:09

Hier voer ik al jaren vital en echt nog nooit zo'n gekkigheid gehad. Vacht is nu gewoon mooi kort en ze glimmen als spiegels. Ik voer wel nog wat Marstall Faser light en bietenpulp bij.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 00:09

beegee schreef:
Die van mij kreeg dit ook toen hij enkel op pavo vital stond! Toen gewisseld van voer en geen last meer van gehad! Nooit de link gelegd maar nu ik meerdere mensen dit zie zeggen denk ik verrek :oo


Zag die vacht er net zo uit zoals dit? Dat de vacht echt omkrulde
Afbeelding

Afbeelding

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 00:40

Hier ook een die ineens een dikkere vacht heeft... Staat rechtop..
Zal vd week eens zien voor een foto.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 07:04

Mijn vorige merrie reageerde ook met haar vacht op de Pavo Vital
Die ging er ineeens dof uit zien en werd langer terwijl ze normaal super strak in haar vel zat.
Voor mij dus geen pavo meer want toen ik stopte ging het weer weg.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:00

Hier ook een die vorig jaar een wat gekke doffe vacht kreeg van de Pavo vital!

mooney

Berichten: 7784
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:28

Die van mij heeft trouwens wel de krullen/beschadiging maar geen dikke vacht of lange haren. Dof ook alleen op de plekken waar het haar dus beschadigd is.

Siers83

Berichten: 7368
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:37

Zo ziet de vacht van mijn 28 jarige er ook uit. Alleen zij krijgt geen Pavo vital. Wel heeft zij Ppid en is ze al volop bezig met dr wintervacht aan te maken. Hou oud zijn de paarden die dit hebben?

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:46

Huh, ik herken dit bij mijn 4-jarige! Ik had er zelf helemaal niet bik stilgestaan dat dit door de pavo vital kon komen! Ik dacht dat het misschien met het weer te maken kon hebben omdat het zo wisselend is. Dan toch maar weer een andere balancer testen!

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:48

Dit komt gewoon door het rare weer. Ken ontzettend veel paarden die er nu zo uit zien. Mijn paard ook een die krijgen geen pavo vital. Dus meteen naar een andere balancer rennen is niet nodig. Dierenarts zei 2 werken terug ook veel paarden nu te zien zo met die vacht.

Popstra
Berichten: 13795
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:55

Het is snachts best koud voor de tijd vh jaar. Soms maar rond de 10 graden en zelfs minder...
Dat in combinatie met de hitte overdag en de hoge UV zorgt dat de vacht er niet zo mooi uit komt te zien als je paard altijd buiten staat. De vacht groeit en verbleekt.
Plus ze nu ook weer gaan beginnen met hun winterjas aan te maken.

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:56

Popstra schreef:
Het is snachts best koud voor de tijd vh jaar. Soms maar rond de 10 graden en zelfs minder...
Dat in combinatie met de hitte overdag en de hoge UV zorgt dat de vacht er niet zo mooi uit komt te zien als je paard altijd buiten staat. De vacht groeit en verbleekt.
Plus ze nu ook weer gaan beginnen met hun winterjas aan te maken.

Dit dus was exact wat de dierenarts zei. Heeft 0,0 met je voer te maken.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:23

Mijn test was meer dan een jaar geleden en in de winter. Had daarvoor nooit iets afwijkends getoond. Binnen twee weken werd de vacht raar en de kleur gek. Paard voelde zich ook niet lekker. Daarna terug op marstall force en paard heeft dit nooit meer laten zien tot op de dag van vandaag…

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:26

Natuurlijk zal het soms door voer komen... maar momenteel komt zo'n vacht enorm veel voor dierenarts zag dit anders ook niet zo in de zomer. Ik weet ook van best wat mensen die geschoren hebben er om.

En die krijgen allemaal ander voer.

mvdbijl

Berichten: 3676
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:27

Hier 14 paarden op de vital, geen problemen maar als je dit vermoed kan je ermee stoppen en kijken wat het doet.

Net als mensen niet iedereen kan overal tegen of reageren hetzelfde op bepaalde voeding.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:00

Siersma schreef:
Zo ziet de vacht van mijn 28 jarige er ook uit. Alleen zij krijgt geen Pavo vital. Wel heeft zij Ppid en is ze al volop bezig met dr wintervacht aan te maken. Hou oud zijn de paarden die dit hebben?


De mijne is 17 en die van topicstarter is 5. De 17 jarige is overigens 5 maanden geleden getest op ppid en dit had ze toen niet. Geen idee of dat zich nu dan ineens zo ontwikkeld, deze vacht heeft ze nu denk ik een maand.

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:47

Slecht verharen had ik dit voorjaar, die is nu kort en glanzend door iets eiwit bijvoeren (subli atleet of gewoon sojaschroot). Hitte en droogte zorgen er ook voor dat het gras minder eiwit aanmaakt. En verharen kost extra eiwit.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:55

Is die in het voorjaar nog geschoren geweest en ik zie ook heel veel huidschilfers.

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:36

Totaal geen herkenning. Mijn 8 paarden krijgen dagelijks een potje pavo vital, al jaren, en hun vacht is prachtig kort en glanzend. Zij staan ook of overdag of 's nachts in de weide, afhankelijk van temperatuur en dazen, krijgen weinig krachtvoer.
Succes met het achterhalen van de oorzaak, ts.

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:16

Hier ook geen herkenning. Heb 6 paarden staan die allemaal al tijden pavo vital krijgen en 24/7 buiten zonder dekens. Weinig mis met de vacht:

Afbeelding

boemel

Berichten: 8451
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:06

Een van mijn paarden heeft nu ook een rare vacht. Ik voer nu geen Pavo Vital, maar ga het wel weer voeren.

Ik heb het namelijk jarenlang zonder problemen gevoerd en het ook wel eens laten bekijken door een voedingsdeskundige en die vond de Pavo Vital ook prima.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:08

paard op stal van ons, heeft dat ook. krijgt ook pavo vital. ineens rare uitstaande vacht gekregen en heel dof geworden ook. niet meer mooi glanzend. heel raar.

DuoPenotti

Berichten: 29781
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:12

Maar wat zou er dan in pavo zitten wat dit kan doen en in marstall bijvoorbeeld niet?
Beide balancers lijken best op elkaar.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:50

Ik had al eerder gereageerd maar mijn paard krijgt echt géén Pavo Vital en heeft ook zo'n rare vacht. Dan zou er met meer voer iets aan de hand zijn en we hebben wel eerder van dit soort zomers gehad. Ik zou ook graag willen weten waar het aan ligt en zie mijn paard ook graag weer glanzend. Bij die van mij begon het half juni en daarvoor zat hij super in zijn vacht. En hij had vorige week ook ineens een soort korstjes en die heb ik eraf geschraapt en gewassen met betadine en daarna honingzalf erop.Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Deze foto's van begin juni strak in de vacht

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare vacht door pavo vital?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:01

Ik denk eerder dat het door de zon komt en dat ze weer gaan verharen naar hun wintervacht.