Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 22:24

Ik heb een 5 jarige PRE die ontzettend groot is (minimaal 1.75) en hierdoor wat spieren mist ondanks goede training.
Ik ben opzoek naar het liefst een supplement die hem kan helpen beter en sneller spieren op te bouwen.

Ik heb hem 2x op Vital style spierkracht gehad. Dit deed niet echt voldoende.
Ook heb ik hem een tijdje op muesli gehad met zeer hoog eiwit gehalte (23% geloof ik) en daar werd hij wel echt ronder van. Helaas ook echt dikker :')

Er zijn zoooveel soorten dat ik er een beetje in om kom. Wat is nou echt goed? En gezond? Dus geen ladingen suiker of aparte soorten voeding die andere zaken gaan verstoren.

Hier stond hij op de hogere eiwit muesli
Afbeelding

Brand maar los :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 22:37

Welke muesli gaf je hem?
Hier een moeilijke eter, jong en nog schraal.


Mijten Bodybuilder
Rijstolie

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 22:39

Saaams schreef:
Welke muesli gaf je hem?
Hier een moeilijke eter, jong en nog schraal.


Mijten Bodybuilder
Rijstolie


Ik gaf hem de muesli pavo InShape. Niet om af te vallen maar omdat deze mooi laag in suiker en zetmeel is en erg hoog in eiwit. Hij is heel makkelijk met eten. Hij eet alles gelukkig.

Ik heb over die bodybuilder gelezen dat deze erg ongezond is en slecht voor de darmflora. Geen idee hoe dat zit

snorkel1986

Berichten: 3011
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:23

Subli atleet zit in de zelfde hoek.maar alleen soja bij voeren voor het extra eiwit kan al genoeg zijn of extra lucerne het is wat ook bij jullie past

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:30

Subli atleet idd. Al wordt het hier niet erg gewaardeerd :') ik moet het door de slobber mixen en dan nog hele lekkere dingen door de slobber doen, en dan krijg ik er met moeite 300 gram in :')

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:34

Gewoon eiwitpoeder? Dat zet aan in de spieren en worden ze niet dikker van. Ik geen erwteneiwit van Bulk.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:42

Sojaschroot geeft mooie resultaten wat betreft spieropbouw en spierbehoud. Makkelijk en goedkoop om te voeren. Wel belangrijk om de dosering op te bouwen.

Rijstolie is ook heel fijn, ook goed voor het maag/darmstelsel.

HorsePhoto

Berichten: 817
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Lokeren (België)

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 07:14

sojaschroot, erwtenproteïne (gewoon in de winkel kopen, niet speciaal voor paarden. Is een pak duurder maar identiek hetzelfde), Myo protein flakes

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 07:19

En naast voer wat hierboven aangeraden wordt, geen wonderen verwachten. Hij is groot, niet uitgegroeid en zeker niet uitgezwaard. Die spieren zullen met goede training en voeding echt komen, maar 5 jaar en zo groot is gewoon zwaar voor een lichaam en moet je rekening mee houden dat het pas over een paar jaar een bodybuilder is.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 07:32

Luzerne( brok), coolstance copra, soja, erwteneiwit, myoflakes kan je proberen.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:01

oh ik ben wel benieuwd wat je dan precies gelezen hebt over de bodybuilder dat die slecht voor de darmen is?
kun je me een link geven waar dat dan staat?
ik geef het al heel lang aan de paarden, en ik ben er super tevreden over.

sneller spieren opbouwen denk ik dat je anabolen moet laten spuiten :P
maar rustig aan en op een verstandige manier kan de bodybuilder zeker ondersteunen in een goed trainingsprogramma.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:30

Ik mis heel veel info in je bericht. Wat krijgt hij aan ruwvoer (kg, is er een analyse?)? Wat houdt de training in (wat doe je en hoe vaak)? Wat geef je nu naast je ruwvoer? Wat heb je gegeven? En dan ook hoeveelheden.
Pas dan is er iets zinnigs te zeggen over bijvoeren.
Een 5-jarige van 1.75 is overigens vaak nog een slungel. Nog niet uitgegroeid en daar gaat ook energie naartoe.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:38

5 jarige PRE's zijn nog lang niet uitgegroeid. PRE's zijn laatbloeiers en grote PRE's al helemaal. Ik zou hem gewoon correct voeren en trainen en als hij een jaar of 11-12 is nog eens beoordelen of hij spieren mist. Mijn 8 jarige Lipizzaner van 1.50 begint er nu een beetje als een paard uit te zien ipv een groot veulen met enorme oren... geef hem tijd, vrije beweging, training en genoeg rust en dan komen de spieren vanzelf.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:30

Ik voerde hier naar volle tevredenheid sojaschroot, maar heb nu een paard erbij die gruis gaat plassen. Daarbij zit het gmo me niet lekker.

Ik stap over naar pavo inshape en voermeesters rust&herstel. Beide gmo vrij en laag in suiker/zetmeel. Maar hoog in eiwitten, vitamine en mineralen.

Coolstance copra zou ook geschikt zijn, maar moet een vitaminekorrel naast en is duurder.

Subli atleet is voornamelijk sojaschroot, dus veel te duur voor wat het is.

Mijten bodybuilder is een kwart suiker, dat zou mijn keuze niet zijn.

Luzernebrok, bijv de hp23 van metazoa, kan ook zijn wat je zoekt.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:18

Julia schreef:
Sojaschroot geeft mooie resultaten wat betreft spieropbouw en spierbehoud. Makkelijk en goedkoop om te voeren. Wel belangrijk om de dosering op te bouwen.

Rijstolie is ook heel fijn, ook goed voor het maag/darmstelsel.

En in wat voor hoeveelheden voer je dat op?

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 18:49

ellepel schreef:
oh ik ben wel benieuwd wat je dan precies gelezen hebt over de bodybuilder dat die slecht voor de darmen is?
kun je me een link geven waar dat dan staat?
ik geef het al heel lang aan de paarden, en ik ben er super tevreden over.

sneller spieren opbouwen denk ik dat je anabolen moet laten spuiten :P
maar rustig aan en op een verstandige manier kan de bodybuilder zeker ondersteunen in een goed trainingsprogramma.


Ik las dit ergens op facebook. Ik lees er ook heel veel goede dingen over inderdaad.


Caily schreef:
Ik voerde hier naar volle tevredenheid sojaschroot, maar heb nu een paard erbij die gruis gaat plassen. Daarbij zit het gmo me niet lekker.

Ik stap over naar pavo inshape en voermeesters rust&herstel. Beide gmo vrij en laag in suiker/zetmeel. Maar hoog in eiwitten, vitamine en mineralen.

Coolstance copra zou ook geschikt zijn, maar moet een vitaminekorrel naast en is duurder.

Subli atleet is voornamelijk sojaschroot, dus veel te duur voor wat het is.

Mijten bodybuilder is een kwart suiker, dat zou mijn keuze niet zijn.

Luzernebrok, bijv de hp23 van metazoa, kan ook zijn wat je zoekt.


Oei dat is niet goed. Weet je of paarden hier vaker gruis van gaan plassen? Wilde het wel proberen maar wil geen problemen gaan creeëren :D

Hij is sowieso nog erg jong en zo groot. Hij krijgt de tijd en hij komt nu ook al goed bij maar juist omdat hij zo groot is wil ik hem graag helpen.
Sojaschroot, kan je dit gewoon bij Bol.com bv bestellen? Ik zie het daar wel aangeboden worden :?

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 18:50

xx_Irisje schreef:
Julia schreef:
Sojaschroot geeft mooie resultaten wat betreft spieropbouw en spierbehoud. Makkelijk en goedkoop om te voeren. Wel belangrijk om de dosering op te bouwen.

Rijstolie is ook heel fijn, ook goed voor het maag/darmstelsel.

En in wat voor hoeveelheden voer je dat op?


Ben ik ook wel benieuwd naar. Hoeveel voer je hiervan?

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:59

Ik ben heel tevreden over Cavalor wholegain.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:10

Ja je kan die van bol.com bestellen, of grevers. Mijn paarden zijn Tinkers, dus sowieso al anders qua voeding. Daarbij was mijn dosering hoger omdat de merries op top van lactatie zitten. Vaak is de dosering iets aanpassen naar beneden voldoende dat het goed komt. Maar in ons geval geen optie ivm de eiwit behoefte op dit moment. Ik voer het al 3 jaar aan behoorlijk wat paarden en dit is de 1e keer dat dit gebeurd.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:33

Qua sojaschroot voeren ligt het een beetje aan de grootte van het paard/de pony, intensiteit van trainen en hoe vaak je het wilt voeren per dag. Het is heel makkelijk door slobber te mengen, door muesli of gewoon over de brok kan ook. De smaak is zoetig. De paarden die ik ken eten het allemaal met smaak op.

Hier beginnen wij met de sportpaarden met 2x daags 25 gram in de eerste week. De 2e week 50 gram 2x daags en de 3e week 75 gram 2x daags. De 4e week blijven we meestal nog op de 2x 75 gram. Dan zit de eerste maand erop en evalueren wat we zien/voelen/merken aan het paard. De week erop gaan we dan naar 2x daags 100 gram.

Wij geven op vrije dagen dan 2x 75 of 100 en op dagen van intensieve arbeid 2x daags 125 gram over het voer. Handigste is om met de keukenweegschaal af te wegen en bv op een bekertje te strepen welke hoeveelheid wat weegt.

Opvoeren kan eventueel tot 300/350 gram. Meer dan dat heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Er zijn wat mensen die zich niet prettig voelen bij sojaschroot wat aangeboden worden wat niet GMO vrij is ivm onduidelijke gevolgen op bv de hormoonbalans. Eggersmann Aminoral is dan een mooi alternatief. Wij voeren zelf de HiPro 47/3,8.
De van Leeuwen 44/7 wordt ook veel gevoerd.

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:40

Vind hem er juist goed uit zien voor leeftijd en grootte. Als je dan toch wat wil doen zou mijn keuze luzerne zijn. Mag je opbouwen tot 2 volle emmers per dag

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:46

Ruwvoer mix van florian, basic growth bevalt veel eiwit en is gezond. Misschien een mooie aanvulling op je huidige krachtvoer ook.

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 21:51

Julia schreef:
Qua sojaschroot voeren ligt het een beetje aan de grootte van het paard/de pony, intensiteit van trainen en hoe vaak je het wilt voeren per dag. Het is heel makkelijk door slobber te mengen, door muesli of gewoon over de brok kan ook. De smaak is zoetig. De paarden die ik ken eten het allemaal met smaak op.

Hier beginnen wij met de sportpaarden met 2x daags 25 gram in de eerste week. De 2e week 50 gram 2x daags en de 3e week 75 gram 2x daags. De 4e week blijven we meestal nog op de 2x 75 gram. Dan zit de eerste maand erop en evalueren wat we zien/voelen/merken aan het paard. De week erop gaan we dan naar 2x daags 100 gram.

Wij geven op vrije dagen dan 2x 75 of 100 en op dagen van intensieve arbeid 2x daags 125 gram over het voer. Handigste is om met de keukenweegschaal af te wegen en bv op een bekertje te strepen welke hoeveelheid wat weegt.

Opvoeren kan eventueel tot 300/350 gram. Meer dan dat heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Er zijn wat mensen die zich niet prettig voelen bij sojaschroot wat aangeboden worden wat niet GMO vrij is ivm onduidelijke gevolgen op bv de hormoonbalans. Eggersmann Aminoral is dan een mooi alternatief. Wij voeren zelf de HiPro 47/3,8.
De van Leeuwen 44/7 wordt ook veel gevoerd.


Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik ben wel enthousiast over de Eggersmann aminoral maar ik verhouding met degene die jij voert is dat wel duur. Wat voor verschil zit er dan precies in? Ik heb soms het idee dat hij wat snel verzuurd met trainen en ik geloof dat er bij de Eggersmann lysine en methionine in zit en dacht dat dat dan wel zou moeten helpen. Zit dat ook in die jullie voeren?
(Ik heb er echt weinig verstand van :') )
Als ik kijk bij een verkooppunt van de Eggersmann raden ze een lagere dosering aan om te voeren. 20 gram, is dat dan anders bij deze soort?

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:27

De Eggersmann is inderdaad in verhouding een stuk duurder. De sojaschroot die wij voeren is zonder verdere toevoegingen. De Eggersmann zit aanzienlijk meer in en is daarmee een completer supplement:

Afbeelding

Ze raden 20 gram per 100 kg lichaamsgewicht aan. Als jouw paard +/- 550 kg weegt, mag je opbouwen naar 100/120 gram per dag.
Je zou bij intensieve arbeid nog kunnen ophogen tot 30/40 gram per 100 kg lichaamsgewicht volgens Eggersmann. Op ZooPlus verkopen ze de 20 kg zakken voor 43,49. Dat is alweer gunstiger geprijsd dan op sommige andere webshops.

Uiteindelijk is het vooral jouw gevoel. Beide producten zijn goed en makkelijk te voeren tegen een relatief lage prijs. :)

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:06

Interessant topic! Ik kom even inbreken.
Weet iemand hier of je sojaschroot droog mag voeren of alleen in een slobber oid?