Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:55

Pavo topsport vind ik echt een top product. Afhankelijk van wat je paard nodig heeft maar ik geef maximaal een halve schep op een dag en het zorgt echt voor een mooie ontwikkeling van de spieren.

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:03

Hier met de jonkies goede resultaten met Hoveler, oa de Reformat. Je kunt ze altijd om advies vragen daar.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 01:10

Wie heeft het verschil geprobeerd tussen subli atleet. En v mijten bodybuilder..

Puur op gebied voor spier.. energie heeft ze zat

( vind subli erg duur geworden al voer ik dat nu na tevredenheid ..)

Voervergelijk .nl maakt mij niet veel wijzer..

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:36

Iemand die mij wel wijzer kan maken?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:37

Waarom voer je dan geen sojaschroot of erwteneiwit? Veel goedkoper en veel effectiever.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:44

Die Subli atleet is super effectief, want je hoeft er maar 300 gram per dag van te voeren. Dus het is wel duur, maar je doet er heel lang mee.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:54

snorkel1986 schreef:
Iemand die mij wel wijzer kan maken?


Ik begrijp je vraag niet zo goed. Je zegt voervergelijk maakt me niet wijzer. Waarom niet? Daar valt te vinden dat de bodybuilder maar 15% eiwit heeft tegenover 41% in de atleet. Daarentegen heeft de bodybuilder wel 25% s+z, tegenover 16% in de atleet.

Ik heb de atleet eens tegenover rust en herstel gezet. Blijf voorkeur houden voor rust en herstel. Atleet heeft teveel ijzer en te weinig vitaminen en aminozuren naar mijn zin.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:18

De Bodybuilder zit niet eens in de buurt van 25% zetmeel +suiker hoor, het is samen 13,5%

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:27

Sintara schreef:
De Bodybuilder zit niet eens in de buurt van 25% zetmeel +suiker hoor, het is samen 13,5%

zetmeel is 17,4 en suiker is 7,7 dit is wat je overal vindt?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:11

Cavalor VitAmino

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:15

sojaschroot! Heeft een eiwitgehalte van minimaal 45%. Ik voer het altijd na het rijden met een beetje slobber.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:37

Ik heb mijn vorige paard lang op de Muscle Impulse gehad van Superhorse. Ik merkte redelijk snel verschil en ben nog steeds erg te spreken over hun producten.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:48

Mag ik hier ook binnenvallen. Mijn paard is erg gevoelig op zijn maag / darmen. Heeft een afgestemd rantsoen, wat bestaat uit de havens performance/ gastro en slobber. Over de dag krijgt hij 12 kilo redelijk arm hooi. Hij is groot 1.85 en loopt vier uur op de wei. Nu wil ik hem iets geven voor de spieropbouw.

Echter hij kan poeder niet verdragen en de Pavo proteïne die heb ik geprobeerd, maar ook dat is teveel voor de darmen. Heel jammer want ik merkte wel echt een positieve ontwikkeling qua kracht soeplesse en uithoudingsvermogen.

Ik ben op zoek naar het liefst liquid. Iigv zeker geen poeder. Is sojaschroot heel belastend voor het gehele spijsvertering stelsel?

Ik heb veel afwisseling in de training, rijd nooit twee dagen achter elkaar. Rijden is 30 mijn. Dressuur
Verder train ik hem aan de hand en heeft ie 1 a2 dagen per week vrij. Hij loopt dagelijks in de molen naast weidegang en paddock.

Rizette
Berichten: 4370
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:57

Vet wordt spier als je het paard met een juiste training en rust traint.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:06

Ik zou eerst maar starten met meer hooi bijgeven, bij voorkeur onbeperkt (eventueel uit slowfeeders). Met 12kg zit je wel echt aan de ondergrens voor zo'n groot paard, zeker als het ook arm hooi is. Weet je wel het eiwitgehalte in het hooi? En onbeperkt hooi geeft continu vulling van maag en darmen, wat een paard dat gevoelig is zeker kan helpen.
Natuurlijk komen spieren met trainen, maar ze moeten wel voedingsstoffen krijgen, dus eiwitten zijn zeker wel noodzakelijk.
Komt hij naast de wei nog wel buiten in groepsverband? Individuele stalling kan ook stress geven, en dat resulteert vaak in maag- en darmproblemen. Maar goed, dat was je vraag niet.

Als poeders niet gaan, kun je naar Bodybuilder kijken van mijten. Dat zijn brokjes. Mocht je liever vloeibaar voeren, dan vind ik zelf de Marstall Bergwiesen mash een fijne slobber die hoog in eiwitten staat, zonder granen die de darmen weer extra kunnen triggeren. Eventueel samen met Myo proteïn flakes (grasbrok, moet je ook weken, is hoog in eiwit). Beiden zijn geen extra belasting voor maag en darmen.
Sojaschroot is overigens ook poeder.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:47

Sojaschroot zelf is geen poeder te noemen, vind ik. Zijn meer korreltjes, stoft ook niet. Sojameel wel.

Voor een paard wat hierboven wordt beschreven zou ik zelf een flinke scheut rijstkiemolie gaan voeren. Kan over de brok of door de slobber die je reeds voert. Goed voor het maag/darmkanaal, goed opneembare stoffen voor spieropbouw en langzaam vrijkomende energie.
En wat Daiyho al zegt; een paard van dat formaat kan je gerust meer ruwvoer geven, zeker als het arm hooi is.

Celebi
Berichten: 3649
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Welk supplement/brok voor echte spieropbouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:03

Ik kom hier even binnenvallen. Ik heb voor mijn fitte senior die wat invalt op het arme hooi nu de sojaschroot van van Leeuwen gehaald. Er staat volgens mij alleen niet echt iets van een dosering op. Heeft iemand wel een dosering voor paarden? Dank voor het opbouwschema trouwens. Ik was nu met 1x 50 gram gestart. En weet iemand de normale houdbaarheidsdatum van sojaschroot? Ik had uitgerekend dat ik met 200g per dag zo'n 3 maanden doe en dat leek me een fijne prijsverhouding. Nu opende ik de zak en zag ik dat de zak nog geen 1,5e maand houdbaar is. Hier baal ik nu wel enorm van. Moet ik straks meer dan de helft weggooien en dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. 8)7

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:04

Voermeesters rust en herstel en pavo in shape zijn kant en klare producten met een hoog eiwit gehalte en behoorlijke aantallen vitamine en mineralen, maar laag in suiker/zetmeel.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:37

Dank allemaal. Misschien ben ik niet specifiek genoeg geweest. Wegens een medische beperking, mag hij geen onbeperkt ruwvoer. Ik kan hem ook geen ruwvoermixen geven en luzerne. Hij krijgt nu precies afgestemd met de dierenarts hoeveel hij mag. Hij is ook niet mager maar zeker ook niet vet gewoon precies goed.

maartje0987
Berichten: 97
Geregistreerd: 12-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:20

Chesss schreef:
Dank allemaal. Misschien ben ik niet specifiek genoeg geweest. Wegens een medische beperking, mag hij geen onbeperkt ruwvoer. Ik kan hem ook geen ruwvoermixen geven en luzerne. Hij krijgt nu precies afgestemd met de dierenarts hoeveel hij mag. Hij is ook niet mager maar zeker ook niet vet gewoon precies goed.


Je zou rijsteiwit of henneppellets kunnen proberen.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:38

maartje0987 schreef:
Chesss schreef:
Dank allemaal. Misschien ben ik niet specifiek genoeg geweest. Wegens een medische beperking, mag hij geen onbeperkt ruwvoer. Ik kan hem ook geen ruwvoermixen geven en luzerne. Hij krijgt nu precies afgestemd met de dierenarts hoeveel hij mag. Hij is ook niet mager maar zeker ook niet vet gewoon precies goed.


Je zou rijsteiwit of henneppellets kunnen proberen.


Thanx! Heb nu trm rijstolie gekocht

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:40

Mijn huidige paard knapt qua bespiering erg op van Agrobs myo protein flakes. Ik weet niet of dat past in het huidige dieet van je paard.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:03

henshem schreef:
Mijn huidige paard knapt qua bespiering erg op van Agrobs myo protein flakes. Ik weet niet of dat past in het huidige dieet van je paard.


Dank die ga ik voorleggen aan de dierenarts of die kan.