Glucobalance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 21:05

IK heb vandaag mijn pot glucobalance binnen gekregen. Ik heb het nooit gebruikt. Aangezien mijn paard enorm groeit kwa vetjes en een opgeblazen buik heeft van het gras en veel goeie verhalen heb gehoord.
Maar nou las ik op de pot dat je de eerste week 2x daags moet voeren maar nou staat die van mij 24/7 buiten (snachts op de paddock) maar ik ben er maar 1x per dag kan de hoeveelheid dan gewoon 2x scheppen 1x daags en daarna de advies hoeveelheid naar 1 schep 1x daags. Of moet ik echt aan de advies houden?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:16

1x daags 1 of 2x daags 1. Niet gaan zomaar dubbel gaan geven.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:18

Hier eigenlijk meteen begonnen met 1 x per dag gewoon geven. aangezien 2 x echt geen doen was

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:23

Staat op de site van phytonics. Altijd handig om even op de site van de fabrikant te kijken...

Indien het in de praktijk lastig is om dit product meerdere malen per dag toe te dienen, volstaat 1 keer per dag of 1 keer per 2 dagen. Geef dan de maximale dosering van één dag. Ook dan is dit product effectief inzetbaar maar kan reactie iets langer uitblijven.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:42

manzano schreef:
Staat op de site van phytonics. Altijd handig om even op de site van de fabrikant te kijken...

Indien het in de praktijk lastig is om dit product meerdere malen per dag toe te dienen, volstaat 1 keer per dag of 1 keer per 2 dagen. Geef dan de maximale dosering van één dag. Ook dan is dit product effectief inzetbaar maar kan reactie iets langer uitblijven.


dit idd en vergeet niet dat je om de 6 a 8 weken een stopweek in moet bouwen dit weten veel mensen niet

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:42

manzano schreef:
Staat op de site van phytonics. Altijd handig om even op de site van de fabrikant te kijken...

Indien het in de praktijk lastig is om dit product meerdere malen per dag toe te dienen, volstaat 1 keer per dag of 1 keer per 2 dagen. Geef dan de maximale dosering van één dag. Ook dan is dit product effectief inzetbaar maar kan reactie iets langer uitblijven.


dit idd en vergeet niet dat je om de 6 a 8 weken een stopweek in moet bouwen dit weten veel mensen niet

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 10:10

Kan bij gluco balance geen kwaad om de stopweek over te slaan hoor!

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 10:13

Ik geef het zo onregelmatig dat ik idd ook geen stopweek heb.

Soms 2 keer per week, als ik er aan denk 3 of 4 keer per week.
Maar als zijn hals lekker los blijft krijgt hij het helemaal niet.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 10:38

manzano schreef:
Staat op de site van phytonics. Altijd handig om even op de site van de fabrikant te kijken...

Indien het in de praktijk lastig is om dit product meerdere malen per dag toe te dienen, volstaat 1 keer per dag of 1 keer per 2 dagen. Geef dan de maximale dosering van één dag. Ook dan is dit product effectief inzetbaar maar kan reactie iets langer uitblijven.

Oh nou, in dat geval vervalt mijn eerdere reactie hierboven :)

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 16:44

Ah dan begin ik morgen gewoon met 2 schepjes in 1x een weekje en daarna gewoon met 1 schepje heb vanmorgen dan 1 schepje geven.

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:36

Hier toen der tijd gewoon begonnen met gelijk 1x 2 scheppen gebeurd echt niks hoor.
Ook de stopweek heb ik maar 2x gedaan daarna niet meer. Nu licht het aan hey gras of hij 1 of 2 schepjes krijgt per dag.

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:47

Die stopweek wordt aanbevolen, maar is niet verplicht. Zoals ze zelf ook ergens schreven (kan even niet terug vinden) is het in sommige periodes onwenselijk om te stoppen ivm hoge risico. Ik voer het al jaren non-stop.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:06

Laura_ schreef:
Kan bij gluco balance geen kwaad om de stopweek over te slaan hoor!


en hoe kom je aan deze wijsheid? ken helaas inmiddels meerdere paarden die tóch hoefbevangen werden ondanks de gluco zonder stopweek. bij elk " homeopathisch product moet je af en toe stoppen om "de prikkel" opnieuw aan te bieden en gewenning te voorkomen maar doe vooral wat je zelf wilt.

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:35

girlyggirl schreef:
Laura_ schreef:
Kan bij gluco balance geen kwaad om de stopweek over te slaan hoor!


en hoe kom je aan deze wijsheid? ken helaas inmiddels meerdere paarden die tóch hoefbevangen werden ondanks de gluco zonder stopweek. bij elk " homeopathisch product moet je af en toe stoppen om "de prikkel" opnieuw aan te bieden en gewenning te voorkomen maar doe vooral wat je zelf wilt.


Dat zegt Phytonics zelf.....
Dat paarden hoefbevangen worden is eerder omdat het geen wondermiddel is of medicijn, maar enkel ondersteunend. Als de rest van het management niet voldoende is dan worden paarden nog net zo makkelijk hoefbevangen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:07

Glucobalance is geen homeopathisch maar een fytotherapeutisch middel.... in hoeverre dat verschil maakt voor wel of geen stopweek weet ik niet, maar het is een andere therapeutisch interventie.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:23

girlyggirl schreef:
Laura_ schreef:
Kan bij gluco balance geen kwaad om de stopweek over te slaan hoor!


en hoe kom je aan deze wijsheid? ken helaas inmiddels meerdere paarden die tóch hoefbevangen werden ondanks de gluco zonder stopweek. bij elk " homeopathisch product moet je af en toe stoppen om "de prikkel" opnieuw aan te bieden en gewenning te voorkomen maar doe vooral wat je zelf wilt.


Dat zeggen ze inderdaad zelf.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:47

dan is dat veranderd maar dan is het ms wel handig om erbij te vermelden dat ze WEL adviseren om niet continue te geven zoals sommige doen en " niet noodzakelijk" geeft voor mij toch aan " het is beter van wel" maar nogmaals, doe vooral zoals je het zelf wilt :D

ik quote :Een stopweek bij de Gluco balance is niet noodzakelijk. Er zijn periodes van het jaar waarin het simpelweg niet mogelijk is. Wel adviseren we om te proberen in de winter een periode te stoppen (dit kan in de vorm van een stopweek, dit kan ook langere tijd zijn) of af te bouwen naar een zo'n laag mogelijke dosering. Zo kun je in de het voorjaar, wanneer er weer een gevaarlijke periode aanbreekt met veel suikers in het gras, weer starten of omhoog gaan met de dosering.

Las je wel een stopweek in, dan kun je na de stopweek weer starten met de dosering die je gaf voor de stopweek. 

manzano

Berichten: 23917
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:13

Ik geef het al jaren continu. Heb contact daarover gehad met ze en dat was geen enkel probleem. En ik merk er ook niks van. Mijn ppid'er loopt hele jaar op de wei.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:36

Stopweek hoeft niet hoor. Dit zeggen ze er zelf over:

Een stopweek bij de Gluco balance is niet noodzakelijk. Er zijn periodes van het jaar waarin het simpelweg niet mogelijk is. Wel adviseren we om te proberen in de winter een periode te stoppen (dit kan in de vorm van een stopweek, dit kan ook langere tijd zijn) of af te bouwen naar een zo'n laag mogelijke dosering. Zo kun je in de het voorjaar, wanneer er weer een gevaarlijke periode aanbreekt met veel suikers in het gras, weer starten of omhoog gaan met de dosering.

Las je wel een stopweek in, dan kun je na de stopweek weer starten met de dosering die je gaf voor de stopweek. Merk je dat er tijdens de stopweek klachten ontstaan of klachten erger worden? Start dan direct weer, indien nodig met een hogere dosering.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Glucobalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:09

Ik doe in de winter een paar mnd stoppen zo vanaf nov/dec tot maart ongeveer

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 20:23

Laura_ schreef:
Ik doe in de winter een paar mnd stoppen zo vanaf nov/dec tot maart ongeveer


Dit wil ik eigenlijk ook doen. Aangezien die dan toch niet op de wei staat. En veel beweegt in de paddock of Nouja hij houdt de paddock vriendjes wel in beweging haha