Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk voer beleid zoek ik

 
Profiel   

Intussen word ik langzaam aan gek van alle cijfertjes }:0

Ik zoek een brok en of muesli die aan onderstaande eisen voldoen, al dan niet elkaar aanvullend

- hoog in vet
- hoog in VREp
- evt vitamine E
- geen heet maker, maar voor duur brandstoffen
- laag in suiker/zetmeel
- max 1,5 kg per dag hoeven voeren (paard is 450/500 kg) echt een hele harde eis!
- losse hand luzerne erbij trekt mij niet zo, hij eet al ontzettend traag, luzerne mag wel in het product verwerkt zitten
- clean sport kenmerk


Ik heb al naar een paar gekeken
Cavalor, alles valt een beetje af kwa VREp en vrij laag in vet. Whole gain zou interssant kunnen zijn, maar laag in VRep en ongelooflijk duur
Vitalbix , laag in VRep
Subli Omega klinkt wel interessant
Pavo top sport heeft 18% vet en dacht ik ook een hoge VREp

Iemand nog meer ideeën welke brokken / muesli ik kan gaan onderzoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 10:55 



 
Profiel   

Pavo heeft geloof ik 3 of 4 nieuwe voeders op de markt gebracht. Ik dacht ook iets met hoog vet/ eiwit gehalte

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 11:33 



 
Profiel   

Ik geef equifirst booster mix bij, die lijkt ook aardig in de buurt te komen van doe wensenlijst?

Pavo heeft idd nieuwe voeders op basis van rijst uitgebracht (Ricebran?)… heb hier zelf ook eens naar gekeken. Maar mijn god, 35 euro per zak van 20 kg :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 11:34 



 
Profiel   

Saracen, bijv de competition fit balancer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 11:52 



 
Profiel   

Vitalbix Breed & Grow? VREp 113 gr/kg, ruw vet 8,6%, vitamine 1200 mg/kg. Geef ik mijn sportmerrie ook en hier doet ze het heel goed op (ik doe fifty/fifty mixen met de Vitalbix Active+).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 12:04 



 
Profiel   

amyz schreef
Saracen, bijv de competition fit balancer?

Deze Ken ik niet, onbekend merk ook voor mij. Zal is gaan pluizen


Poekkie schreef
Ik geef equifirst booster mix bij, die lijkt ook aardig in de buurt te komen van doe wensenlijst?

Pavo heeft idd nieuwe voeders op basis van rijst uitgebracht (Ricebran?)… heb hier zelf ook eens naar gekeken. Maar mijn god, 35 euro per zak van 20 kg :wow:

Rice bran Ken ik uit Amerika als dik maker idd. Wist niet dat ze die al hadden. Jammer dat ze niet alle gegevens in hun specificaties zetten. Mis bijv de vrep

SUSANNEx schreef
Vitalbix Breed & Grow? VREp 113 gr/kg, ruw vet 8,6%, vitamine 1200 mg/kg. Geef ik mijn sportmerrie ook en hier doet ze het heel goed op (ik doe fifty/fifty mixen met de Vitalbix Active+).

Ik schrok van de laagheid van vitalbix in hun vet en vrep. De pavos van hieronder hebben een vet van 10,5 en 18 met een vrep van 110 en 168. Dus vandaar dat ie afviel

Ik ben even aan het rekenen geslagen met wat oude schoolboeken mbt ds/ewpa/vrep

Het hooi wat ik ga halen komt uit een ds van 8,87 ewpa van 5,05 en een vrep van 443,5 bij 10kg hooi, dit lijkt hij ook weg te bunkeren per dag.

Als ik zou aanvullen met ease en excel van pavo a1 kg per dag en 0,5 kg topsport per dag en 0,25 Subli omega komen we op ewpa van 1,7 en 191,25 VREP. Dan zou ik nog een handje sojaschroot erbij kunnen doen. wat hem op een totaal van 6,75 ewpa zet en 634,75 vrep (excl soja, daar heb ik zo 123 geen gegevens van)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 12:58 



 
Profiel   

Horsefood Digest Control?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 16:05 



 
Profiel   

hiphopje schreef
Horsefood Digest Control?

Die is het ook net niet met 5,5% en 104VREP dan is breed en grow beter van vitalbix icm zetmeel/suiker
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 14:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen