Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pavo vs Green balance?

 
Profiel   

Hoi,

Op dit moment staat mijn paard op de pavo nature's best en eigenlijk doet ze het daar erg goed op, of ik elk geval ze eet het en kan het verdragen. Toch merk ik dat er meer suiker in zit dan mij lief is, ik merk dit aan de cpl.

Hiervoor voerde ik Marstal Vito, dit was voor de cpl veel beter de benen waren nagenoeg strak. Echter besloot mijn paard dit van de een op de andere dag niet meer te willen eten. :+ Opzich snap ik dat wel want volgens mij is er kwa geur en structuur inderdaad niets smakelijks aan.

Nu attendeerde iemand mij op Green balance, is dit zoveel beter? Is het kwa structuur geur beetje het zelfde als de Nature's best, of lijkt het meer op de Marstal Vito?

Daarnaast kwam ik ook nog de ponybrok van Subli tegen. Dit trok ook mijn aandacht.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een smaakvolle meusli en/of brok met minder suikers dan de Nature's best. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 07:26 



 
Profiel   

hoeveel geef je dan van de natures best?

als dat heel weinig is kun je misschien zelf uitrekenen hoeveel suiker er nou echt in komt?
hier krijgen ze een vitaminekorrel en meestal wat geweekte grasbrok er bij.
en er staat ook een bij met cpl

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 08:32 



 
Profiel   

ellepel schreef
hoeveel geef je dan van de natures best?

als dat heel weinig is kun je misschien zelf uitrekenen hoeveel suiker er nou echt in komt?
hier krijgen ze een vitaminekorrel en meestal wat geweekte grasbrok er bij.
en er staat ook een bij met cpl


Ze krijgt 2 x daags een halve schep, ik voer daarnaast inderdaad ook nog de vitamine brok Pavo vital is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 09:34 



 
Profiel   

Het is belangrijker om het gewicht te weten, een halve voerschep zegt niet veel.

Als je puur kijkt naar suiker en zetmeel samen, dan zit Pavo Nature's Best op 4+15%.
Equifyt Green Balance is 4+9% en de Marstall Vito is 3,5+6%.
Die laatste 2 zijn dus wat s+z betreft al een betere keus.
De Subli Ponybrok+ heeft zo te lezen 6+16,5%....die zou ik dus wegstrepen uit het lijstje.

Qua producten weet ik niet hoe ze met elkaar vergelijken, ik heb in een ver verleden alleen de Pavo en Marstall gevoerd.
Dan is het ook nog de vraag waar jouw voorkeur naar uit gaat qua voer, wil je wel/geen luzerne bijv. Veel of weinig eiwitten, hoog of laag in energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 10:55 



 
Profiel   

Ik ben zelf erg tevreden over de producten van Equifyt. Ik voer de Pre-Actice, zelfde als Green Balance alleen dan met luzerne. Ook qua prijs vind ik deze aantrekkelijker dan Pavo of Marstall. Hoge kwaliteit ook. Paard doet het erg super op en wordt met smaak gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 11:42 



 
Profiel   

Ik voer de Green power, de grasbrokken kunnen bij onvoldoende kauwen slokdarmverstopping veroorzaken. Vermoed dat de Green Balance ook die wat grove grasbrokken heeft.
Ik meng de muesli daarom standaard met wat fibermix van Vital. Nat voeren is ook een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 11:52 



 
Profiel   

Ik zat dan zelf te denken aan deze https://www.equifyt.com/nl/shop/krachtv ... juskln7hl6 ipv van de nature's best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 12:27 



 
Profiel   

heb je ook gekeken naar subli?
ik vind vooral de dieetmix wel mooi om vitamine mee te mengen of de omnia.
en hier makkelijk te krijgen bij de welkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 12:38 



 
Profiel   

ellepel schreef
heb je ook gekeken naar subli?
ik vind vooral de dieetmix wel mooi om vitamine mee te mengen of de omnia.
en hier makkelijk te krijgen bij de welkoop.


Interessant de dieetmix.

Ik voer trouwens na het rijden soms een half schepje slobbermash van Pavo, dit is eigenlijk een beloning en even een aanvulling na een lange rit. Volgens mij is dit ook niet zo'n hele gezonde slobber. Is de subli slobber wel een gezonde slobber gezien daar geen melasse in zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 12:50 



 
Profiel   

Subli slobber: 25,6% suikers (zetmeel is ook suiker dus die moet je meetellen). Zou ik niet doen.

Qua slobber ben ik erg tevreden over de Nutrimash, die eet mijn paard ook goed (en het is een enorme kieskeur). Of misschien de slueslimix van Metazoa?

Subli Dieetmix is zeker een fijne muesli met niet teveel suiker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 12:57 



 
Profiel   

Ik geef de slueslimix van vitalstyle aan mijn eczemer om de supplementen in te mengen. Kan zowel droog of als slobber gegeven worden. Zit laag in suiker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 19:55 



 
Profiel   

Ik heb alles nog even goed nagekeken, equifit vind ik erg lastig met bestellen. Er zit geen dealer echt in de buurt en de verzendkosten vind ik voor het aantal zakken wat je voor 1 paard nodig hebt toch wel aan de hoge kant.

Ik denk dat ik dus overstap op de Subli dieetmix, die kan ik overal gewoon super makkelijk kopen.

Voor de slobber moet ik nog even kijken wat ik doe, nu hebben we dus de slobbermash van Pavo die vind ze super lekker maar kwa suikers niet zo heel best. Ik kom alleen nog niet echt iets tegen wat lager is in suikers en ook gewoon bij de winkel gekocht kan worden, lastig dus. De slobber van Subli is volgens mij wel iets lager dan de Pavo maar volgens mij scheelt dat niet heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 21:48 



 
Profiel   

Ik zou wegblijven bij de meeste producten van pavo en subli... zo veel betere alternatieven te vinden qua suikers.

Vitalbix nutrimash is nog een optie, equifyt vind ik ook heel fijn, waar woon je? Misschien weet ik een leverancier in de buurt met aantrekkelijke verzendkosten.

Verder slushimix van vitalstyle. Avond (Maar zelfde probleem was als equifyt)

Over t algemeen allemaal gezond en laag in suiker.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen