Shetlander bijvoeren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Shetlander bijvoeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:28

Vitaminebrok! Er zijn er zingen tegenwoordig waarbij ze met weinig brokjes alles binnenkrijgen wat ze nodig hebben. Gewone brok dan echt overbodig.

Mijn shet krijgt de vitaminebrok van JPGF en 4 x daags hooi, geen gras. Hij is net bevangen geweest.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Shetlander bijvoeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:35

Ik vind de recht afgeknipte pony echt hilarisch _O- en verder zou ik haar niet dikker laten worden door juist op te passen met weidegang.

Zeer sober voeren. Niet onbeperkt gras en geen brok maar alleen een balancer.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Shetlander bijvoeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 02:24

Tenzij je er dus echt mee gaat werken. Heel veel shetlanders zien er helemaal niet zo goed uit. Een dikke buik zegt niet alles. Heel veel missen bespiering. Het zijn hele dappere harde werkers die wel een tijd flink doorlopen, maar als je er iets mee gaat doen moet je altijd kijken of het voer in verhouding staat tot de pony en het werk, ook bij shetjes.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:17

Mijn Shet krijgt een vitaminebrok bij. Ik ben daar wel een voorstander van. Sinds hij dat geregeld krijgt is hij naar mijn idee ook beter in z'n vel gaan zitten. Verder krijgt hij gras en arm hooi. Hij staat niet in de arbeid maar groeit nog wel.
Verder eens met superpony.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:27

Hier krijgen ze wel elke avond een aantal wilgentakken voor de nacht extra, naast hun hooi. Overdag staan ze max 2 uur op het landje en verder alleen in de (grote) paddock.

Darliiing7
Berichten: 332
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 17:43

Hannanas schreef:
Ik vind de recht afgeknipte pony echt hilarisch _O- en verder zou ik haar niet dikker laten worden door juist op te passen met weidegang.

Zeer sober voeren. Niet onbeperkt gras en geen brok maar alleen een balancer.


Jaaaa die pony heeft men schoonmoeder zo geknipt, vond ze mooier _/-\o_

Verder staan ze nu tijdelijk terug op de korte, droge weide. Ze gaan enkel door de dag (van 11u tot 19u ofzo) op de nieuwe weide. Want anders, zeker met de huidige droogte, heb ik straks 2 kale, kapotte weides en dat willen we natuurlijk niet... :p
Dan ga ik ook eens kijken voor een balancer, aangezien de meesten hier dat toch aanraden ;)