Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Voer zonder toevoegingen

 
Profiel   

Jasmijn159 schreef
Als je puur iets zoekt om de rest doorheen te mengen, dan zou ik kijken naar fiberbeet (moet je wel weken). Is bietenpulp gemengd met luzerne, zeer laag in suiker/zetmeel. Eten ze erg goed.
Of gewoon luzerne.

Edit: lees net dat je geen luzerne wil. Waarom niet als ik vragen mag? Dat is vooral vezel/structuur en een tikje eiwit. Als je er maar een handje of 2 per dag van gebruikt kun je eigenlijk niks overdoseren.


Mijn ijslander krijgt jeuk van luzerne.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 16:13 



 
Profiel   

Een grasbrokje, of de nutrimash van vitalbix?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 16:15 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Jessix schreef
Maar in Agrobs zit toch geen toegevoegde vitamine brok? Ik voer dat met een balancer.

De agrobs muslie zit vol met vitamines en mineralen als je de omschrijving leest. Kan je gebruiken als volwaardig rantsoen zeggen ze. Maar paard krijgt er ook jeuk van.


Maar het bevat geen toegevoegde vitamines en mineralen, althans dat lees ik nergens. Ik lees ook dat aanvulling met een balancer daarom wenselijk kan zijn. Misschien heb jij een andere website?
https://www.agrobs.de/en/alpengruen-muesli-p3356/
https://www.rwdh.nl/paard-agrobs-alpengrun-musli/

Verder natuurlijk niet het geschikte paard voor jou als je paard er jeuk van krijgt. Maar wellicht wel interessant voor andere die meelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 17:14 



 
Profiel   

Bij voldoende dosering hoef je ook helemaal geen toegevoegde vitamine en mineralen te geven want die haalt het paard dan gewoon uit de aanwezige vitaminen en mineralen die in de ingrediënten zitten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 17:59 



 
Profiel   

Al eens naar Mijten Optiform gekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 19:48 



 
Profiel   

Mara2000 schreef
fardoe schreef
Zoals al eerder genoemd , Este Horse Feed geen toegevoegde vitaminen en mineralen.


Is luzerne.

Je kunt ook nog naar Vitalbix Fibre Mix kijken


Oh, overheen gelezen dat je dat liever niet wil. Zit inderdaad een deel luzerne in (20%).

Is er een specifieke reden dat je geen luzerne wil?
Edit, lees net je IJslander er jeuk van krijgt.
Dat wordt vaak gedacht maar is hier echt zeldzaam (het kan hoor, als een paard echt een allergie specifiek voor eiwit uit luzerne heeft). In USA komt het wel vaker voor dat ze er jeuk van krijgen, omdat ze daar echt kilo’s luzernehooi voeren. Waarschijnlijk daarom dat dat idee via internet hier ook is gaan leven.
Denk dat er niet veel opties zijn als je echt geen luzerne wil geven, idd misschien gewoon bietenpulp nog het simpelste. Of gras-/hooibrok.


Laatst bijgewerkt door Camino_S op 06-08-22 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 20:40 



 
Profiel   

Marstal faser light of summerfit

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 08:27 



 
Profiel   

Marstall faser light inderdaad. Een van de weinige mueslis waar mijn gevoelig oudje het goed op doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 16:31 



 
Profiel   

Slueslimix is weer gewoon bestelbaar.dus als je dat een fijn product vond zou ik dat weer gewoon bestellen. Ik heb hem ook weer besteld vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:28 



 
Profiel   

uudje schreef
Slueslimix is weer gewoon bestelbaar.dus als je dat een fijn product vond zou ik dat weer gewoon bestellen. Ik heb hem ook weer besteld vandaag.


Ik had ook het bericht gehad en meteen besteld gister. Maar toch fijn om andere opties achter de hand te hebben mocht het weer eens gebeuren. Is nu best wel een tijdje niet leverbaar geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 16:52 



 
Profiel   

Was de slueslimix bij alle leveranciers uitverkocht dan of alleen bij vitalstyle zelf? Ik ben er pas net mee begonnen nl en het bevalt tot nu toe goed, maar als het vaker nergens leverbaar is is dat minder mooi natuurlijk.. ik heb nu bij agradi besteld en wil het eigenlijk straks via de welkoop bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 19:04 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
Was de slueslimix bij alle leveranciers uitverkocht dan of alleen bij vitalstyle zelf? Ik ben er pas net mee begonnen nl en het bevalt tot nu toe goed, maar als het vaker nergens leverbaar is is dat minder mooi natuurlijk.. ik heb nu bij agradi besteld en wil het eigenlijk straks via de welkoop bestellen.

Het was op veel plekken uitverkocht omdat het vanuit de Vitalstyle niet uitveleverd kon worden. Dit was de 1e keer dat ik dat voorhanden heb gehad. Heb de paarden nu aan huis dus maar meteen paar zakken besteld. Ben er nml ook erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 20:26 



 
Profiel   

Ik denk dat Subli dieetmix wel aardig aan je wensen voldoet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 20:32 



 
Profiel   

Voer van Hayster Healthy Herbs...te verkrijgen via voeren uit de natuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 20:42 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Ik denk dat Subli dieetmix wel aardig aan je wensen voldoet!

Als ik de omschrijving lees heeft die wel toegevoegde vitamine en mineralen. Verder wel een mooi voer maar mijn paard moet echt zijn vitamine/mineralen uit zijn vitamine korrel hebben. Zoals de vitalstyle daar zitten geen toegevoegde vitamine en mineralen in en kan je het mooi combineren met de vitamine korrel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 20:43 



 
Profiel   

Ik geef voor het mengen van supplementen Wiesencobs van Agrobs, weet zo even uit m’n hoofd niet of die luzernevrij zijn. En anders de Bergwiesen Mash van Marstall?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 22:21 



 
Profiel   

Florian Fibre Grass?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 22:56 



 
Profiel   

En online bestellen van de slueslimix? Ik heb het laatst hier besteld https://www.deboerdrachten.nl/ecs110376 ... ix-15-kg/3

Die waren de enige die het leverbaar hadden. Ondertussen heb ik ook twee zakken via de welkoop binnen gekregen. (Zit niet vast in assortiment, maar ze kunnen het wel bestellen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 17:27 



 
Profiel   

Ik heb via agradi besteld. Binnen 2 dagen in huis

Ik had 2 zakken, gratis verzenden en €2,50 korting met de code Menschool5

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 17:41 



 
Profiel   

Ja hier ook weer gewoon via vitalstyle zelf besteld. Is weer gelukkig op voorraad gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 18:29 



 
Profiel   

Scwto schreef
Dat wordt vaak gedacht maar is hier echt zeldzaam (het kan hoor, als een paard echt een allergie specifiek voor eiwit uit luzerne heeft). In USA komt het wel vaker voor dat ze er jeuk van krijgen, omdat ze daar echt kilo’s luzernehooi voeren. Waarschijnlijk daarom dat dat idee via internet hier ook is gaan leven.
Denk dat er niet veel opties zijn als je echt geen luzerne wil geven, idd misschien gewoon bietenpulp nog het simpelste. Of gras-/hooibrok.


Jeuk op luzerne komt in Nederland juist vrij veel doordat er nooit op geselecteerd is (doordat het vroeger niet gevoerd werd en in IJsland is dat natuurlijk nog veel sterker het geval). Mijn ervaring is dat 5-10% van de paarden jeuken of andere klachten ontwikkelen op luzerne. Verder overigens een prima grondstof, maar wel iets dat ik er bij bepaalde klachten als eerste uit gooi en verbazingwekkend vaak de oplossing blijkt te zijn.

Als je eigenlijk ook nog wel een eiwitbron kan gebruiken, zou je sojaschroot of gemicroniseerd lijnzaad kunnen gebruiken. Beide worden vaak graag gegeten en de lijnzaad heeft als extra plus dat je wat omega 3 aan het dieet toevoegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 19:00 



 
Profiel   

Of gewoon versgemalen lijnzaad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen