Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

BCS paarden bespreken en foto's

 
Profiel   

Fly_high schreef
Dat is echt extreem vet, walgelijke dierenmishandeling zeg.

Ik snap alleen niet waarom ze dat eigenlijk doet :? Ze rijdt erop dus zou er belang bij moeten hebben dat het dier enigszins gezond blijft lijkt me, en zo extreem obees worden werkende paarden niet per ongeluk van een beetje extra grazen, je moet er volop krachtvoer in stoppen.


Bwa als je sobere rassen op een volle wei zet kan je daar echt niet tegen op rijden…. Mijn haf was toen ik hem leerde kennen ook zwaar obees en werkte bijna dagelijks.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 05:58 



 
Profiel   

Hier een pony die van +2 naar -2 gegaan is. En nu schommelen we ergens tussenin..
[ img ]
Zware obesitas, gewicht kregen we niet onder controle ondanks strikte paddock en strikt voerbeleid. Na vele bezoeken van DA en onderzoeken kregen we de conclusie: ppid!


[ img ]
In korte tijd heel wat afgevallen nadat we de behandeling met Prascend opgestart hebben!


[ img ]
Hij bleef helaas vermageren. Hier enkel nog werk aan de hand.


[ img ]
Na wederom veel bezoeken van de DA groen licht gekregen om strikt op de weide te laten, het ging terug de betere kant op..


[ img ]

Een maandje later. Bespiering 'under construction'


[ img ]
Nog steeds 'under construction'


[ img ]
Een dan een sprong van een half jaar. Dit is hem nu. Zijn gewicht en bespiering blijft een pijnpuntje. Een 'never-ending-story' helaas.. Maar we zijn op de goeie weg.. Al blijven de wintermaanden erg moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 23:42 



 
Profiel   

Dat heb je goed gedaan. Management met PPID is echt heel moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 12:18 



 
Profiel   

Interessant topic! Benieuwd ook wat jullie van mijn paard vinden (half andalusier, half fries x haflinger):


[ img ]

[ img ]

Ik vind hem zelf keurig op gewicht, mijn hoefsmid zegt altijd dat hij te vet is :7 Ik heb altijd een haflinger en een fjord gehad en die werden dik van lucht, dus voor mij is dit paard echt het toppunt van slankheid haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 15:43 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Dat is echt extreem vet, walgelijke dierenmishandeling zeg.

Ik snap alleen niet waarom ze dat eigenlijk doet :? Ze rijdt erop dus zou er belang bij moeten hebben dat het dier enigszins gezond blijft lijkt me, en zo extreem obees worden werkende paarden niet per ongeluk van een beetje extra grazen, je moet er volop krachtvoer in stoppen.


En ik heb de dame ook even opgezocht, jeetje :( :( :( Heel erg bizar. Weinig rastypisch aan inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 15:46 



 
Profiel   

Mloes, ik ben het met je smid eens. Ik vind m niet moddervet, maar +0,5 +1 is hij zeker wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 18:01 



 
Profiel   

Mloes schreef
Interessant topic! Benieuwd ook wat jullie van mijn paard vinden (half andalusier, half fries x haflinger):


[ [url=m/PVxfKV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YOH7jW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem zelf keurig op gewicht, mijn hoefsmid zegt altijd dat hij te vet is :7 Ik heb altijd een haflinger en een fjord gehad en die werden dik van lucht, dus voor mij is dit paard echt het toppunt van slankheid haha


Ik zeg ook een plus 1.

Wat vinden jullie op dit moment van mijn dame? 12 jarige PRE merrie:

[ img ]

Ik kon niet helemaal een perfecte billen foto vinden, maar beetje beeld geeft het wel:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 23:44 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Ik zeg ook een plus 1.

Wat vinden jullie op dit moment van mijn dame? 12 jarige PRE merrie:

[ [url=m/CssihN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kon niet helemaal een perfecte billen foto vinden, maar beetje beeld geeft het wel:

[ [url=m/PLDE5g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Beetje hetzelfde als mij paard denk ik. +1 dan ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 19:57 



 
Profiel   

Mloes schreef
Beetje hetzelfde als mij paard denk ik. +1 dan ook?


Voor mij is ze een 0. Veearts zegt is net iets te buikig nog voor 0. Maar kon net omdat ribben wel te voelen waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 23:23 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Mloes schreef
Beetje hetzelfde als mij paard denk ik. +1 dan ook?


Voor mij is ze een 0. Veearts zegt is net iets te buikig nog voor 0. Maar kon net omdat ribben wel te voelen waren.

Oh echt? Zo slecht ben ik hier dus in haha! Ik zou ook zeggen dat ze wel wat teveel vetjes heeft bij haar buik.
En zie je bij mijn paard dan zoveel meer vet dan bij jouw paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 11:04 



 
Profiel   

Ik vind bovenstaande paarden ook wel vergelijkbaar beide iets te zwaar

Ik heb ook weer een foto gemaakt laatst

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 12:40 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ik vind bovenstaande paarden ook wel vergelijkbaar beide iets te zwaar

Ik heb ook weer een foto gemaakt laatst

[ [url=m/DdASFy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens mij wel netjes, hoewel ik je pony bij de flank wat schraal vind? Maar ik heb er weinig verstand van :Y) Heb een hele oude haflinger gehad die de laatste jaren van haar leven moeilijk op gewicht te houden was, en die begon altijd met invallen bij haar flanken.
Maar denk verder dat je pony mooi op gewicht is. Wat vind jij zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 12:47 



 
Profiel   

Mloes schreef
Veulen84 schreef
Voor mij is ze een 0. Veearts zegt is net iets te buikig nog voor 0. Maar kon net omdat ribben wel te voelen waren.

Oh echt? Zo slecht ben ik hier dus in haha! Ik zou ook zeggen dat ze wel wat teveel vetjes heeft bij haar buik.
En zie je bij mijn paard dan zoveel meer vet dan bij jouw paard?


Het verschil is dat de mijne echt een ruwvoer buik heeft. Ze mag eigenlijk altijd wel eten. Maar als je d'r een tijdje laat werken is er ineens niks buikigs meer aan:

[ img ]

Het grote verschil zie je in de aanzet bij de hals. De schouders zijn veel scherper afgetekend. De kont heeft echt een dakje en is niet meer rond. Extra (wat niet alle paarden hebben) is dat je bij haar veel spieren ziet lopen. Bv bij de achterhand, de buik, en ook op d'r benen. Breed door spieren en niet door vet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 16:13 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Het verschil is dat de mijne echt een ruwvoer buik heeft. Ze mag eigenlijk altijd wel eten. Maar als je d'r een tijdje laat werken is er ineens niks buikigs meer aan:

[ [url=m/k6yZAp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het grote verschil zie je in de aanzet bij de hals. De schouders zijn veel scherper afgetekend. De kont heeft echt een dakje en is niet meer rond. Extra (wat niet alle paarden hebben) is dat je bij haar veel spieren ziet lopen. Bv bij de achterhand, de buik, en ook op d'r benen. Breed door spieren en niet door vet.


Ah ja hier zie ik inderdaad goed waar je op doelt! Iets om naar toe te werken voor ons :Y) geef je haar veel beweging? Mijn ruin staat elke dag flink aantal uur op de wei (rond de 10u per dag), avond en nacht op een paddock met hooi (niet onbeperkt). We maken ong. 3 a 4x per week buitenritjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 19:36 



 
Profiel   

Mloes schreef
Ah ja hier zie ik inderdaad goed waar je op doelt! Iets om naar toe te werken voor ons :Y) geef je haar veel beweging? Mijn ruin staat elke dag flink aantal uur op de wei (rond de 10u per dag), avond en nacht op een paddock met hooi (niet onbeperkt). We maken ong. 3 a 4x per week buitenritjes.


Beweging is onze mojo :D
Ze staat minimaal 8 uur per dag op de wei (vanaf zonsopgang tot zonsondergang) en dan s nachts op stal met een slowfeeder. In principe woog ik het altijd af. Maar inmiddels doe ik gewoon een half net van ongeveer 10 kg vullen met stro en de helft met hooi. In de periode van april tot oktober 24/7 op de wei met graasmasker. Dat gaat prima, zo heeft ze genoeg te doen en wordt ze niet gefrustreerd. Ze staat in de kudde en altijd op grote stukken zodat ze daar echt ook echt moet bewegen.
Ik rij 5 keer in de week wisselend tussen de 30 minuten en 60 minuten. De helft van de training is altijd galop en ik doe daar buiten altijd minimaal 15 minuten actief stappen. De overige 2 dagen wisselen we af. Keertje mee naast d'r moeder (ipv andersom), stukje naar buiten, longeren. Liefst lekker veel en stevig doorstappend. Je kunt trouwens wel spieren trainen, maar je moet ze ook voeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 22:53 



 
Profiel   

Wat vinden jullie van deze? Engels volbloed merrie van 14 jaar. Op de bovenste was ze eerlijkheidshalve wel iets steviger dan de op andere twee foto's. En op de onderste stoffig :')
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 22:09 



 
Profiel   

0 maar ik ken het type. Deze paarden zijn gewoon heel slank. Ze ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 22:14 



 
Profiel   

Thnx. Ze gaat ook echt goed nu, dijk van een conditie alweer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 22:17 



 
Profiel   

Shet 1 zonder wintervacht. Hij voelde als een minstens +1,5 met wintervacht. Nu iets van +0,5, viel me mee. Hij heeft bijna 2 maand stil gestaan en is nu net weer aan het werk voor de sulky.
[ img ]

Sorry ik heb even geen betere foto's. Hij stond echt extreem te bibberen dus heb gauw zijn dikke winterdeken erop gegooid.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 14:37 



 
Profiel   

Sintara schreef
Wat vinden jullie van deze? Engels volbloed merrie van 14 jaar. Op de bovenste was ze eerlijkheidshalve wel iets steviger dan de op andere twee foto's. En op de onderste stoffig :')
[ [url=m/FXGUAf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cEIP62.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DKTiR4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens mij heel mooi op gewicht, een 0 zou is zeggen. Prachtig paardje zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:36 



 
Profiel   

Jorex schreef
Shet 1 zonder wintervacht. Hij voelde als een minstens +1,5 met wintervacht. Nu iets van +0,5, viel me mee. Hij heeft bijna 2 maand stil gestaan en is nu net weer aan het werk voor de sulky.
[ [url=m/9xTy0T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry ik heb even geen betere foto's. Hij stond echt extreem te bibberen dus heb gauw zijn dikke winterdeken erop gegooid.
[ [url=m/y3t07O.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha wat een leukerd! Sjah een shet met score 0 bestaat volgens mij niet :Y) Weet ook niet of je shetlanders helemaal kan plotten op de scores? Hij is in ieder geval niet te mager haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:37 



 
Profiel   

Jawel hoor. Hij was april nog minstens -1, deze is een paardje waar je normaal altijd wat ribbigheid enzo bij blijft zien. Ik vond hem afgelopen september echt een perfecte 0, neigt nu naar 0.5. Maar ja 7 weken vreten zonder echt werk, dan wil hij wel aankomen. Mijn andere is denk ik nog steeds een -0.5, want daar kan zelfs door de vacht heen goed ribben voelen. Maar die is vanuit zichzelf ook hyper. Ik ben heel benieuwd hoe die over een paar weken uit zijn vacht komt. Ik weet wel dat kont foto's van mijn shetlanders voor geen meter kloppen, altijd richting hartvormig. Maar deze op de foto zijn ribben zijn meestal niet zo rond als dit. Dit was hem in september, hij is nu wel iets molliger. Juist ook wel fijn, wat winter vetjes.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:44 



 
Profiel   

Hm ik zou van jorex toch ook +0.5, +1 zeggen. Hij heeft geen speknek en lijkt ook geen hartjeskont te hebben ofzo, maar er zit wel net iets extra op de ribben en schouders volgens mij :P ? Of zitten de ribben er wel direct onder? Hij staat een beetje naar de camera toegedraaid natuurlijk.

Hij heeft iig erg schattige Uggs <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:47 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd hoe jullie die van mij nu scoren. Bovenste is van de zomer, onderste is van pas geleden.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:25 



 
Profiel   

Ik vind hem er een stuk beter uitzien maar als je kijkt naar de nek en komt is het nu toch wel een +1 vind ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen