Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

BCS paarden bespreken en foto's

 
Profiel   

Dat vind ik dus het zwart witte aan deze manier van beoordelen. Je mist zoveel plekken waar ook vet opgeslagen kan zijn.

Mijn vorige kwpn kreeg richtinf hartvormige of iig hele ronde billen als hij vol in de bespiering zat, zelfde als een dikke hals. Niet als hij dik was zonder training, dan was het anders rond en vooral de hals anders dik. Bij de kont zag je bij hem vooral verschil tussen gespierd en dik bij de overgang naar benen. Of hoe moet ik dat uitleggen? Tijdens bewegen zag je de spieren lopen, maar met stilstaan minder en die had er zomaar dik uit kunnen zien op een foto. Andere paard kreeg nooit hartvormige billen of hele ronde, door bouw. Huidige ook niet, zelfs niet op het dikste waar ze echt een dikke 2 was. Die heeft van zichzelf helemaal geen ronde kont, ook niet vanaf de zijkant. Vet komt daar helemaal niet snel bij, hij wordt juist rond van bespiering, vet blijft het plat. Maar die krijgt het bij hals, schouders en ribben.
Alleen hebben wij dat toen beoordeeld met de andere schaal, waar je dus veel meer plekken bekijkt en je rustig op 1 plek lage cijfers kan krijgen en andere plek wel een hoge. En daarbij in het echt kan voelen, want je wilt die ribben helemaal niet zien maar wel voelen. Hoe ga je om met veulens die al hartvormige hebben uit zichzelf?

Niet dat degene waar het over ging niet te dik is, dat zeker wel. Maar zoals iemand anders al zei zie ik dat eerder aan de andere plekken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 20:01 



 
Profiel   

Dit was eerst:


[ img ]

Dit vandaag:


[ img ]

Minimaal verschil, maar het is er wel. Zeker nog wat te zwaar. Ik merk dat z'n vet op z'n schouders en billen minder is geworden!

Hoe zouden jullie hem nu scoren? Ik denk 1.5?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 20:32 



 
Profiel   

Ik vind hem er zeker al beter uit zien. Er komt wat meer vorm in

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 20:33 



 
Profiel   

Ja ik zie duidelijk verschil! Goed bezig.

Hier kreeg ik laatst een foto doorgestuurd en toen begon bij mij direct een klein paniek stemmetje: ‘oh nee hij wordt te mager’. Terwijl meneer eigenlijk nu goed in z’n velletje zit. Zo sterk gewend ben ik aan dat ronde paard. Schraal is ie toch zeker niet? (Onbespierd wel, hij doet al 10 maanden bijna niks behalve 24/7 rondscharrelen)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 09:33 



 
Profiel   

Die is helemaal niet mager hoor! Ziet er goed uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 09:49 



 
Profiel   

Is dit ook de plek waar je eventueel naar buiten bokt kan verwijzen? Ik kom steeds een paarden influencer tegen op Instagram (niet Nederlands) waarvan ik elke keer schrik hoe dik ik haar paard vind, terwijl ik het idee heb dat zij het neerzet als “gespierd”/ras typisch.

Nu begin ik aan mezelf te twijfelen, dus wilde ik het plaatsen, maar meende mij te herinneren dat dat op bokt niet toegestaan is, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 18:13 



 
Profiel   

Geen idee of dat mag maar ik ben wel benieuwd nu haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 20:54 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Het op deze manier negatief bespreken van mensen en paarden is niet de bedoeling, alsook het noemen van iemands volledige eigen naam. Deze persoon zit niet op bokt en kan op deze manier dus ook niet antwoorden op beschuldigingen die hier neergezet worden. Als je je zorgen maakt om het welzijn van een paard, kun je die uiten via het kanaal waarop de beelden te zien zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 21:12 



 
Profiel   

Oh jee, die zou ik ook zeker een +2 geven, geen idee wat voor ras het is maar naar mijn inzien is het paard wel te dik

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 21:20 



 
Profiel   

Urbiezira schreef
Gaat om het account, en dan hoofdzakelijk haar bruine paard. Heb echt het idee op sommige foto’s dat dat paard morbide obees is, zeker in de recente rijfotos…


Dat is gewoon dierenmishandeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-22 21:21 



 
Profiel   

Is een P.R.E. en een hengst, dus heb het idee dat ze het aanpraat als rastypisch en “gespierd”, maar ik vind het dus ook zwaar overgewicht. Dacht dat het tussen m’n oren zat maar goed om te zien dat ik niet de enige was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 08:59 



 
Profiel   

Die is inderdaad gewoon moddervet. Spieren zal die vast wel hebben als ik de oefeningen zie, maar dat dier is veel en veel te zwaar. In combi met die oefeningen (o.a. Steigeren) durf ik te gokken dat die dadelijk vol artrose gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 09:05 



 

Urbiezira schreef
Is een P.R.E. en een hengst, dus heb het idee dat ze het aanpraat als rastypisch en “gespierd”, maar ik vind het dus ook zwaar overgewicht. Dacht dat het tussen m’n oren zat maar goed om te zien dat ik niet de enige was.
Zo zie je er wel meer op IG. En wee je gebeente als je er voorzichtig wat van zegt dat hun "chonki boii" helemaal niet chunky is, maar gewoon moddervet. Maar ja, alles voor de likes hè. 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 11:24 



 
Profiel   

Ze heeft op veel foto's ook de reacties uitgeschakeld, er mag niks over gezegd worden. Dat paard is absoluut veel en veel te dik. Heeft niks met rastypisch te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 11:34 



 
Profiel   

Ben ook even gaan spieken, ik zie wel bij alle foto’s gewoon de reacties open…maar uiteraard niemand heeft het erover dat hij veel te vet is



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-10-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto's verwijderd


Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 12:13 



 
Profiel   

Jeutje 8)7 dat is niet zo handig voor die smalle pootjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 12:15 



 
Profiel   

Ik heb haar account geblokkeerd want ik vind het inderdaad gewoon dierenmishandeling.
Kan het nog een PRE zijn, en een hengst.. Die heb ik ook! Maar die hoeven echt niet obees te zijn hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 12:28 



 
Profiel   

Melisje_92 schreef
Ben ook even gaan spieken, ik zie wel bij alle foto’s gewoon de reacties open…maar uiteraard niemand heeft het erover dat hij veel te vet is

Bij de foto van 19 mei heeft ze (alweer) alle opmerkingen verwijderd en uitgezet, maar dat was ook het moment dat ik haar ging ontvolgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 12:50 



 

Jammer dat Instagram niks doet tegen accounts die dierenmishandeling zo openlijk promoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 12:57 



 
Profiel   

Ania schreef
Melisje_92 schreef
Ben ook even gaan spieken, ik zie wel bij alle foto’s gewoon de reacties open…maar uiteraard niemand heeft het erover dat hij veel te vet is

Bij de foto van 19 mei heeft ze (alweer) alle opmerkingen verwijderd en uitgezet, maar dat was ook het moment dat ik haar ging ontvolgen.


Wow die foto had ik ook niet gezien, daar is hij echt intens veel paard. Snap niet dat ze het zelf niet ziet, of mooi vind?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 13:20 



 
Profiel   

Die zwarte is ook veel te dik. Dus ze heeft dat gewoon als normaal in d'r hoofd. Wat dan meteen weer het punt maakt dat we wel erg gewend zijn aan te dikke paarden. Zo erg dat we er dus hartjes voor geven ipv totaal te negeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 13:58 



 
Profiel   

Urbiezira schreef
Is een P.R.E. en een hengst, dus heb het idee dat ze het aanpraat als rastypisch en “gespierd”, maar ik vind het dus ook zwaar overgewicht. Dacht dat het tussen m’n oren zat maar goed om te zien dat ik niet de enige was.

Nee hoor, dat is morbide obesitas. Zeer ongezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 17:08 



 
Profiel   

Zat foto’s te vergelijken van vorig jaar, daar is ie ook al erg vet maar een heel stuk beter dan nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 17:37 



 
Profiel   

Nou, blij om te zien dat ik niet de enige was die stond te kijken van dit account…

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 17:55 



 
Profiel   

Dat is echt extreem vet, walgelijke dierenmishandeling zeg.

Ik snap alleen niet waarom ze dat eigenlijk doet :? Ze rijdt erop dus zou er belang bij moeten hebben dat het dier enigszins gezond blijft lijkt me, en zo extreem obees worden werkende paarden niet per ongeluk van een beetje extra grazen, je moet er volop krachtvoer in stoppen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 03:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen