Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

BCS paarden bespreken en foto's

 
Profiel   

In het paarden met overgewicht topic komt dit de laatste tijd voorbij en nu ben ik ben naar meerdere voorbeelden.

Nou zijn wij in Nederland gewend aan dikkere paarden en blijkt het moeilijk te zijn om paarden goed in te schatten op bcs. Dus aan de hand van de onderstaande tabel en wat jullie zelf vinden is het misschien leuk en informatief om dit te bespreken

[ img ]

Ik zal heb momenteel alleen een oude foto van mijn pony maar zal vandaag een nieuwe standfoto maken.

foto van april:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 08:28 



 
Profiel   

Leuk, ik volg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 10:35 



 
Profiel   

Leuk! Ik zou die van jou inschatten op +1 of +1,5.

Ben wel benieuwd wat jullie van Casper vinden. De meest recente foto’s zijn een beetje donker maar volgens mij is t prima zichtbaar.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 10:46 



 
Profiel   

Op de lichtere foto zeg ik 0. Geen overgewicht maar ook niet te mager.

Op de donkere foto's gaat hij richting 1,5 imo.

[ img ]

Mijn EV-merrie:

Van Monster heb ik geen recente foto's van de zijkant dus die sla ik over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 10:51 



 
Profiel   

Avalanche ik vind die van jou richting -0.5/-1 zitten, maar volgens mij ligt dat ook wel wat aan het ras. Bij de ribben zit die wel keurig op 0.

Hier een raszuivere shet (met geen shetten bouw)
Recent:
[ img ]
[ img ]

Afgelopen mei vlak voor de Eper paarden vier daagse:
[ img ]

En voor de fun april:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:03 



 
Profiel   

Een Shetter die netjes op gewicht is!!! Super!!!

@Jorex: ligt ook aan het ras hoor, en dit paard is inmiddels 23. Dus er gaat aardig wat voer in, en ze is vreselijk kieskeurig ook nog.
Monster is makkelijker in die dingen, die verandert in een stofzuiger zodra hij voer heeft :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:06 



 
Profiel   

Hier gaat ook meer voer in dan je denkt hoor. Pony staat nu nog op seniores priores. Hij werd heel veel getraind in de maanden voor de vier daagse, zat in april echt wel op -1,5 richting -2. Hij had toen wel spier maar geen enkel vetje meer. Toen echt volle bak voer erin gegooid en voor Epe zat hij nog op -1. Ik vind hem nu zelf op 0 zitten qua score. Dus hij is wel een shet, maar niet het typische 1 hap gras en hij is te dik geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:12 



 
Profiel   

Leuk topic!

Amber_anne die van jou zet ik ook op +1
Casper van xDeena_ op de laatste foto 0, maar op de andere foto's +1. Zit hier veel tijd tussen of vertekent het licht zo?
Avalanche -0,5 maar ik vind haar voor een oudere dame er wel goed uit zien!
Jorex op de recente foto's, keurig op gewicht!

Ik post straks mijn eigen slachtoffers haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:20 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Op de lichtere foto zeg ik 0. Geen overgewicht maar ook niet te mager.

Op de donkere foto's gaat hij richting 1,5 imo.

[ [url=m/nLz6kM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn EV-merrie:

Van Monster heb ik geen recente foto's van de zijkant dus die sla ik over.

Grappig, er zit maar een weekje tussen die foto's hahaha. Zal lichtval zijn, ik zou 'm zelf op +0,5 schatten dus klopt wel ongeveer denk ik.

Ik zou die van jou denk ik op -0,5 schatten.
Jorex schreef
Avalanche ik vind die van jou richting -0.5/-1 zitten, maar volgens mij ligt dat ook wel wat aan het ras. Bij de ribben zit die wel keurig op 0.

Hier een raszuivere shet (met geen shetten bouw)
Recent:
[ [url=m/fIqqyg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ufrFBX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afgelopen mei vlak voor de Eper paarden vier daagse:
[ [url=m/nJRDWq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En voor de fun april:
[ [url=m/O3si1l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7VRPhj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes hoor! Ik zou hier ook idd 0 voor zeggen, veel beter dan de gemiddelde shet in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:21 



 
Profiel   

TS: die van jou zou ik zeggen 1,5 tot 2

Xdeena: donkere foto's zeg ik 1, de laatste foto 0

Avalange, dit vind ik een lastige ik denk toch eerder richting 0, de houding kan ook wat eerder ribben tonen namelijk.

Jorex, ik denk 0



Mijn Franse draver, 4 jaar, soms vind ik hem zelf te mager ogen omdat je dan zijn ribben ziet, en dan weer niet.

Begin augustus
[ img ]

Vorige week
[ img ]

Meest recent, maar niet helemaal een goede houding omdat hij tegen de hooibak leunt.
[ img ]

Mijn 2 andere paarden zijn wat dikker dus vandaar dat ik bij de draver soms twijfel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:28 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
TS: die van jou zou ik zeggen 1,5 tot 2

Xdeena: donkere foto's zeg ik 1, de laatste foto 0

Avalange, dit vind ik een lastige ik denk toch eerder richting 0, de houding kan ook wat eerder ribben tonen namelijk.

Jorex, ik denk 0



Mijn Franse draver, 4 jaar, soms vind ik hem zelf te mager ogen omdat je dan zijn ribben ziet, en dan weer niet.

Begin augustus
[ [url=m/JcRBi9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige week
[ [url=m/k0cTKJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meest recent, maar niet helemaal een goede houding omdat hij tegen de hooibak leunt.
[ [url=m/pAQmAt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn 2 andere paarden zijn wat dikker dus vandaar dat ik bij de draver soms twijfel.

Ik vind hem er niet slecht uit zien hoor, zou zeggen 0 of misschien -0,5 omdat er nog wel iets gewicht bij mag maar zeker niet veel te mager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:35 



 
Profiel   

Art die van jouw mist vooral rugbespiering, maar dat is ook logisch als jonkie nog. Dus ik zou ook zeggen 0.

Mijn andere shet recent, ik kan vanavond wel even zien of ik een standfoto van deze kan krijgen. Maar ik fotografeer hem minder dan de andere. :o
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:42 



 
Profiel   

De draver van Art 0, prima op gewicht maar mist inderdaad nog wat spier.

Beetje lastige hoek van de 2e shet, maar ik zeg 0,5 op basis van deze

Ik zal beginnen met mijn ene Pre
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:48 



 
Profiel   

Je andere shetter is ook goed zo :j ook een 0, misschien 0,5
Dundee is goed zo. Niet te mager. Je kunt geen ribben zien, heupen mooi bekleed, keurig.

Zoals gezegd: heel veel paarden zijn veel te dik, en het gemiddelde zit op +1 +1,5. Dus wees ook eerlijk in hoe je kijkt. Wij zijn het beeld van te dik normaal gaan vinden.

Maartje_M: Je PRE is als je goed kijkt, niet te dun, mist wel bespiering. Dus schraal, maar om reden van te weinig spier en niet om te weinig vet. Wel genoeg ruwvoer zo te zien :D

Ik zeg 0.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:51 



 
Profiel   

Leuk topic.

Amber-anne op due recente foto geef ik hem +2

XDeena: ik vind ook veel verschil zitten in de foto's. Op de licht zou ik zeggen 0, op de donkere +1.

Avalanche: op die foto zou ik haar een 0 geven, ze ziet er goed uit voor een oude ev.

Jorex: op de recente foto zou ik hem ern +0,5 geven, denk ook wel dat de dikke buik wat vertekend. Op de oudere foto's was hij wel wat schraal. De andere shet een mooie 0.

Artficious: ik geef hem 0. Hij mist idd bespiering op de bovenlijf maar is verder niet te mager.

Ik krijg geen recente foto's van m'n Ev merrie opgeladen.
Meest recente is van 2 jaar geleden.


[ img ]

Hier was ze +5 ofzo :') .

Nus is het wat beter. Een halfje meer dan op deze oudere foto. Vind haar nu best wel goed staan.

[ img ].

Maar het is een vermomde fjord. Die wordt dik van lucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:55 



 
Profiel   

Aan ruwvoer geen gebrek nee :') ze is lekker buikig hahaha. En ze staat inmiddels al ruim een jaar geblesseerd stil, ik ga haar nu pas weer oppakken. Spiertjes zijn inderdaad ver te zoeken momenteel ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 11:57 



 
Profiel   

Hoe het was en 'nu'. Ondertussen zelfs grasjes zonder masker. :9

[ img ]

[ img ]

Nee, niet uit laten sterven van de honger en ook niet stiekem omgeruild. :+

Ik vind het overigens soms wel lastig om bij andere te oordelen. Behalve de obesitas paarden en de skeletjes.
Want wanneer is een paard echt te mager, wanneer erg arm bespierd maar wel weer te dik of juist 'geen' vet en wel bespierd etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 12:10 



 
Profiel   

Maartje: Daarom idd :j knap dat je ze op gewicht houdt als ze geblesseerd is, veel paarden met een blessure zijn heel moeilijk op gewicht te houden, blessures vréten energie, werkelijk :=

Haha Thioro :') niet elke EV is hetzelfde ook, sommige worden idd heel makkelijk dik :')

Dank, Emily is met pensioen, en krijgt onbeperkt ruwvoer, samen met nog een stel oude taarten, haha. Maar Seniores Priores heeft ze heus nodig :j

Puppie: mooi geworden van te dik en onbespierd, naar mooi gespierd en slank! Nice!
Ik geef hem nu een 1, met de kanttekening erbij dat de BCS score niet helemaal eerlijk is met zwaar gebouwde paarden, want die scoren altijd een puntje hoger puur door de bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 12:16 



 
Profiel   

Thioro op deze foto's ziet het er niet heel slecht uit, maar ben wel benieuwd naar wat recentere plaatjes!
Puppy: wauw wat knap! Ik zeg 0,5 maar misschien ook wel wat Avalanche zegt, het type paard oogt makkelijk zwaarder.

@Avalanche: ze gaat ook echt met ups en downs. Tijdje terug kon ik de ribben nog tellen, dus ze gaat nu wel weer echt de goede kant op. Hopelijk blijft ze stabiel en kunnen we nu langzaam weer wat spieren kweken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 12:49 



 
Profiel   

Ja, dat zie je vaak met geblesseerde paarden, het hele systeem wordt ontregeld. Je bent goed bezig hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 12:52 



 
Profiel   

Leuk topic!
Ik zie nog geen een met een overduidelijke obesitas, ik vind ook dat we in NL onze paarden graag te dik hebben +1 is momenteel wel een normale aanblik bij de meeste paarden.

Bij mij gaan ze alle kanten op, Met name de oude en de jonge balanceren steeds tussen de 0 en de -1
De anderen zitten ook op +1:

Ik heb mezelf even weggehaald want ik ben momenteel ook +1,5 :')
Vlnr Wyb 23jaar -0,5 en daar ben ik heel trots op want hij wil nog wel eens de -2 aantikken
Idse +1
Cortes op deze foto 0 denk ik maar momenteel is hij een -1
[ img ]

Cortes eergister (zit momenteel echt op -1, we zijn ermee bezig.. grote frustratie hier)
[ img ]

Matty zat af en toe echt bijna op +2 en ik durf nu wel te zeggen dat hij nu op +1 zit. Met name Matty is altijd rond geweest, ook toen hij op topconditie zat.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 13:04 



 
Profiel   

Ik ben het niet met je eens wat betreft de valk. Wat ik zie is een 0, paard is prima op gewicht, maar totaal onbespierd.

Ook de 23-jarige is vooral heel schraal. Zelfde met Matty, hij is te dik maar onbespierd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 14:26 



 
Profiel   

Mijn pony 1 jaar geleden -O-

Dikke +2
[ img ]

Mijn pony nu. Volgens mij een prima 0. Ribben héél licht zichtbaar als ze opzij kijkt oid, of zoals op de foto, wanneer ze haar laatste restjes uit de voerbak probeert te eten :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 14:42 



 
Profiel   

Dank je dat Dundee betreft :) stemtme wel gerust eigenlijk.

Qua spieren ga ik wel helemaal met jullie mee. Hij heeft door de warme zomer misschien maar 4x getraind gehad sinds Juli en beweegt zelf ook niet erg veel op de wei door de warmte. En door tijdgebrek langs mijn kant ook. Ach voor een 4 jarige is stilstaan niet slecht.

Nu het weer qua temperatuur terug daalt kan ik ook weer beginnen met grondwerk/werken aan de hand en af en toe een buitenritje. :)
Maar voor spieren kweken mag hij misschien iets meer vetjes krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 14:46 



 
Profiel   

Ik zou eerst beginnen met longe werk, liefst met een bijzetje. Aanvullen met voldoende eiwitrijk voer, zodat er ook voldoende bouwstoffen zijn om spieren aan te maken. Je moet idd wel extra energie bijvoeren, anders gaan ze zichzelf opvreten, dus een kilo brok per dag sowieso bijvoeren.

Een heel simpele versie is 2x daags 0,5 kg brok + 2 scheppen Hartog Digest.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-22 15:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen