BCS paarden bespreken en foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRoossie95

Berichten: 1377
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:44

Hmm dus toch :') Naja ik zei van te voren al dat ik er niet goed in zou zijn haha. Bedankt voor jullie reactie :)

Ergste is nog dat ik me "beledigd" voel, want "hij ziet er nu veel beter uit en is helemaal niet dik" :') terwijl het wel de reactie is die ik verwacht had haha. Zo mooi mijn brein _O- Dit is wel goed voor de bewustwording weer haha. Maar gok dat ie van de winter ook wel weer af gaat vallen. Ben benieuwd :j

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:48

Hij ziet er ook veel beter uit, veel beter in zijn vel. Alleen iets te veel vulling :') Ik vind het niet extreem, gewoon met iets. En ik vind het altijd heel lastig als ze niet helemaal fit zijn geweest om ze dan niet aan te laten komen zodra ze weer fitter worden. Dus wel logisch, helemaal na een weide seizoen haha

Niet fit zijn vraagt vaak heel veel energie, dus zelfs als je qua voeding niet eens wat wisselt maar paard voelt zich weer beter kunnen ze al aan gaan komen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 15-09-22 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri
Berichten: 6245
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:50

Das toch heel eerlijk van je Roosie ? Ik vind hem prima op gewicht op die eerste foto. Wat mij heel erg opvalt is dat hij niet zo lekker in z’n vel lijkt (leek) te zitten. Vind hem erg stijf ogen, schraal qua bespiering en een slechte vacht hebben. Maar wie weet ben je daar in tussentijd al mee aan de slag gegaan!

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:04

Interessant topic :D valt me voor mezelf op dat ik zelf betere scores geef aan de paarden dan de meeste die hier reageren. Ben dan ook wel te dikke paarden ‘gewend’, dat helpt niet mee.

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe jullie mijn 5 jarige merrie zouden scoren. Ze komt van heel mager (-2) en voor het lezen van dit topic vond ik haar prima, maar nu denk ik misschien toch wat te dik :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
.

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:47

De shet op de vorige pagina vind ik lastig. Je ziet de ribben duidelijk maar verder lijkt ze op haar billen en haar voorhand juist vet te hebben. Die zou ik niet durven scoren vanaf een foto zonder er wat in te porren :D

Degene hierboven zou ik een billenfoto( is het geoorloofd dit soort foto's te vragen #me2 :') ) willen zien. Ik denk te dik, maar ben er nog even niet uit hoeveel :D

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:11

Ik vind dat porren sowieso nodig :')

Avalanche

Berichten: 16062
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:56

Afbeelding

Ik heb nog een leuke :) ik vind dit eigenlijk een supermooi gewicht, maar hier ben ik echt blind.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10444
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:04

Ik kom wel op in ieder geval +1

Ze is royaal om de romp heen en ook de schouders hebben zo op de foto reserve.

caaramel

Berichten: 755
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 23:00

ruitje schreef:
De shet op de vorige pagina vind ik lastig. Je ziet de ribben duidelijk maar verder lijkt ze op haar billen en haar voorhand juist vet te hebben. Die zou ik niet durven scoren vanaf een foto zonder er wat in te porren :D

Degene hierboven zou ik een billenfoto( is het geoorloofd dit soort foto's te vragen #me2 :') ) willen zien. Ik denk te dik, maar ben er nog even niet uit hoeveel :D


Wat wil je dan juist voelen door te porren?
Want ik weet nu echt niet of ik nu moet beginnen bijvoeren of niet... :')

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 00:27

Afbeelding
Afbeelding

Brand maar los. Mijn draver. 1e foto toen ik hem net had, nu twee jaar geleden.
2e foto vandaag gemaakt. Hij is momenteel wat arm bespierd aangezien we het laatste half jaar weinig gedaan hebben. Wel loopt hij 24/7 buiten

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 00:31

Op de eerste foto sowieso te dik, ik twijfel alleen nog tussen +1 en +2 gezien hals en kont niet optimaal te zien zijn.

Op de tweede IMO keurig 0 :)

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 00:34

Afbeelding

En dan mijn shetlander. 3,5 jarig hengstje.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 00:35

Fly_high schreef:
Op de eerste foto sowieso te dik, ik twijfel alleen nog tussen +1 en +2 gezien hals en kont niet optimaal te zien zijn.

Op de tweede IMO keurig 0 :)


Moet wel zeggen dat hij op de 1e foto dikker lijkt dan hij in werkelijkheid was.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:36

Ik vind jou draver er mooi uitzien dreamboy.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:40

Cowgirl schreef:
Ik vind jou draver er mooi uitzien dreamboy.


Dank je wel.

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:57

caaramel schreef:
ruitje schreef:
De shet op de vorige pagina vind ik lastig. Je ziet de ribben duidelijk maar verder lijkt ze op haar billen en haar voorhand juist vet te hebben. Die zou ik niet durven scoren vanaf een foto zonder er wat in te porren :D

Degene hierboven zou ik een billenfoto( is het geoorloofd dit soort foto's te vragen #me2 :') ) willen zien. Ik denk te dik, maar ben er nog even niet uit hoeveel :D


Wat wil je dan juist voelen door te porren?
Want ik weet nu echt niet of ik nu moet beginnen bijvoeren of niet... :')



Je moet even de billen en de nek/schouder voelen, er staan op YouTube wat filmpjes ook over de uitvoering van de BCS. Het kan zijn dat je paard bijvoorbeeld wel ribben toont maar teveel vet op de andere plekken heeft. Die heb ik op stal ook. Dat zijn de moeilijke casussen qua bijvoeren merk ik, want vaak is er dan ook wel wat aan de hand :)

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:09

Ruitje, gewoon puur uit interesse: hoe ga je met zulke gevallen dan om qua voerbeleid?

ruitje

Berichten: 12333
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:17

Lastig, ik heb in principe maar 2 soorten ruwvoer en 1 type krachtvoer. Dit zijn vaak de paarden die iets speciaals nodig hebben en dat zit niet altijd in mijn basispakket. Dan komt het er toch vaak op neer dat een eigenaar specifiek voer moet bijvoeren.

Ik heb er 100 staan waarvan het grootste deel het prima doet op ons beleid, maar bijvoorbeeld PSSM, PPID of EMS vraagt het wel echt een heel specifiek voerbeleid, waar kan denken we mee maar wat niet gaat zal de eigenaar zelf moeten organiseren.

Ik heb ons ruwvoerbeleid tegenwoordig uitgeschreven (5 pagina's lang :+ ) , zo weet iemand in ieder geval van te voren wat wij wel en niet kunnen leveren.

Ook maakt het type stalling uit, ik heb een PSSMer gehad wat in de loopstal niet ging en die er nu in onze reguliere stalling het beste uit ziet van alle paarden op stal. Terwijl je zou zeggen dat meer vrije beweging voor PSSM weer beter is :)

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:24

Interessant topic dit! Mooie voorbeelden komen er voorbij.

Wat Ruitje zegt herken ik wel. Hier ook een paard dat er mijn inziens goed uitziet, maar waarvan de ribben wel snel zichtbaar zijn. Ik zie dit vaker bij jonge paarden die nog volop in de groei zijn.

Mijn 2-jarige is in mei geopereerd aan OCD. Heeft daardoor wel wat ingeleverd. Wel tevreden met zijn progressie tot nu.


Eind mei. Ik denk -0,5/1. Geen bespiering op de rug en weggevallen kont.
Afbeelding


Eind augustus. Ik denk zelf een 0.
Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:18

Leuk en interessant topic! Heb vanmiddag voor de gelegenheid wat foto’s gemaakt van een van mijn paarden, maar zal eerst eens naar de voorgaande paarden kijken :D

Liiesjjj: zweeft imo tussen 0 en +1 in

Avalanche: dit lijkt mij een +1 :)

Dreamboy: op de eerste foto een +1/2, de tweede foto vind ik een beetje moeilijk te beoordelen vanuit deze hoek maar ik denk ergens tussen de 0 en +1 in. In ieder geval een ontzettende verbetering! De shet lijkt mij een +1 of 2.

Julia: ik denk ook een 0 :j

Hier mijn 5-jarige ruin van 1.73, nu zo’n halfjaar onder het zadel en was erg schraal. Ik vind hem een 0 maar ben benieuwd wat jullie vinden :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16062
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:33

Ik zeg 0.

Haha toch wel een +1. Thanks voor de feedback

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:46

Tribunals, bedankt voor je feedback. Denk toch dat foto's erg vertekenen. Kreeg vorige week namelijk nog een compliment van de veearts dat zowel de shetlander als de draver perfect waren qua gewicht. Niet te dik, niet te dun.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:14

Ik lees al een tijdje mee met dit topic. Erg interessant maar ik merk dat ik het toch wel heel moeilijk beoordelen vind!
Ik ben denk ik ook gewend aan te dikke paarden :')

Ik ben dan ook wel benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden! Ik heb vandaag foto's gemaakt voor dit topic *D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:36

Afbeelding

Hoe zouden jullie mijn merrie beoordelen? Ik denk zelf +0,5.

Jorklo29
Berichten: 40
Geregistreerd: 29-11-21

Re: BCS paarden bespreken en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:46

Ik zou die van gitana +0.5 geven en van Jessica +1