Onzeker en stress gevoelig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 19:18

HorsePassion schreef:
Dat is wel fijn dat hij veel buitenkomt. Maar er zit veel verschil in voedzaamheid in het hooi.
Het ene hooi is het andere niet.

Dat is zeker waar! Wij heb en altijd hooi van eigen land, voor hem zou er net iets meer in mogen zitten...maar ander hooi is momenteel niet mogelijk op stal. Vandaar ook nauw contact met een voedingsdeskundige om het juiste rantsoen te kiezen

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:56

Tipje voor de InFocus liefhebbers van de Paardendrogist, Heltie heeft een vergelijkbare mix met tryptofaan etc voor een lagere prijs. Hun Magnesium chelaat. Ik vind InFocus zelf echt prijzig en geef meestal gewoon magnesiumcitraat. Geen verschil hiertussen.
…En een supplement is inderdaad maar een heel klein stukje van de oplossing.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 07:52

Daancha schreef:
Tipje voor de InFocus liefhebbers van de Paardendrogist, Heltie heeft een vergelijkbare mix met tryptofaan etc voor een lagere prijs. Hun Magnesium chelaat. Ik vind InFocus zelf echt prijzig en geef meestal gewoon magnesiumcitraat. Geen verschil hiertussen.
…En een supplement is inderdaad maar een heel klein stukje van de oplossing.

Ik twijfel ook een beetje of infocus war voor hem gaat doen omdat een groot deel magnesium is en hier zit bij hem het probleem niet :(

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:22

Zamba schreef:
Elisa2 schreef:
Je paard klinkt als heel ril, het beste supplement is tijd denk ik...tijd bouwt vertrouwen. Maar, ik heb ook wel goede ervaringen met Bach resque remedy en Pavo nerv control. Dus wellicht heb je daar wat aan. :-)

Soms doet ander voer ook wonderen, sommige paarden worden riller van bepaald voer.

Dankje daar ga ik even naar kijken!

Uiteraard krijgt hij alle tijd die hij nodig heeft. We doen alles op zijn tempo en wat ik al schreef wat hij niet snapt leggen we rustig uit. Hij gaat al veel beter dan eerst. Maar het is zo zielig om te zien dat hij zonder reden zo in paniek kan raken. Het zou heel fijn zijn als we hem daarin kunnen ondersteunen met bijvoorbeeld een supplement.

Hij krijgt momenteel sereen van voermeesters met luzerne en wat seniores omdat hij wat begon af te vallen. Een minimale dosering magnesium en vit e om zijn spieren te ondersteunen. En uiteraard onbeperkt hooi


Ja dat is ook sneu...waarschijnlijk overbodig, maar hij ziet wel goed?

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Onzeker en stress gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 10:45

Ja ogen zijn helemaal goed :)
Misschien iets te goed haha

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:44

Haha, gelukkig maar..ik denk dat het wel goed komt met tijd en goede training en een stukje ondersteuning.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 12:45

Elisa2 schreef:
Haha, gelukkig maar..ik denk dat het wel goed komt met tijd en goede training en een stukje ondersteuning.


ja gelukkig wel haha. Ik denk ook zeker dat het goed komt. hij is al zo veel beter dan hij geweest is! hij heeft een beetje TLC nodig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Onzeker en stress gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:04

Zo'n ruin heb ik ook gehad, bleek helaas toch een oude blessure te hebben en heb ik helaas niet goed gekregen. Reageerde enorm explosief en was altijd op zijn hoede, aan de andere kant heel leergierig. Alleen als hij spanning had, dan vertrok ie gewoon. Ik gaf hem magnesium bij, naast fibre beet en een vitaminebrok.

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:12

Is er wel eens naar de schildklier gekeken qua waarden/hormonen?

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onzeker en stress gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 06:26

Staat hij niet gewoon strak in zijn spieren door ook de kou en regen?
Ik heb wel gemerkt dat mijn paard van stress spieren vast kan zetten, maar ook van vaste spieren stress krijgt.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 07:22

Sintara schreef:
Staat hij niet gewoon strak in zijn spieren door ook de kou en regen?
Ik heb wel gemerkt dat mijn paard van stress spieren vast kan zetten, maar ook van vaste spieren stress krijgt.


Wat vervelend dat die van jou zich dan vastzette! Hij is heel gespannen in de hs, die zijn we langzaam aan het losmasseren. Hij heeft geleerd dat als hij z'n onderhals erop zet hij alles kan doen. Maar de afgelopen weken is het zelden onder de 25 graden geweest....haha

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 07:23

DuFraize schreef:
Is er wel eens naar de schildklier gekeken qua waarden/hormonen?

Schildklier heb ik nog niet naar gekeken. Vanwaar dat je daar aan denkt?

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 17:22

Ik wilde even een update geven, momenteel krijgt hij valeriaan bij. Hij doet het super goed en raakt steeds beter bevestigd in zijn gedrag. Hij ziet er nog beter uit (hij zag er al heel goed uit) en begint alles echt leuk te vinden <3

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Onzeker en stress gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:17

Wat een fijne update! Goed om te lezen. :-D

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Onzeker en stress gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:18

Fijn zeg! Hoeveel geef je daarvan, en hoelang duurde het voordat je effect merkte?

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Onzeker en stress gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:28

(Ik heb niet alles gelezen)
Ik heb hele goede ervaring met NAF magic. Ik had de dag erna letterlijk een ander paard (hij was gefrustreerd door stil staan door blessure en verhuizing).

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 10:34

Sintara schreef:
Fijn zeg! Hoeveel geef je daarvan, en hoelang duurde het voordat je effect merkte?

Moest even kijken haha. Hij krijgt ongeveer 15 gram. En zag al vrij snel resultaat.

FelinevdBerg
Berichten: 120
Geregistreerd: 17-02-15
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 22:38

Welk merk geef jij? Doet hij het er nog steeds goed op?
Zamba schreef:
Sintara schreef:
Fijn zeg! Hoeveel geef je daarvan, en hoelang duurde het voordat je effect merkte?

Moest even kijken haha. Hij krijgt ongeveer 15 gram. En zag al vrij snel resultaat.