Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar het goedkoopste hele vlo/psyllium zaadjes kopen?

 
Profiel   

Ik bestelde dit altijd bij Pit & Pit, maar het blijkt nu dat ze helemaal geen grotere hoeveelheden meer hebben en dus zelfs mijn bestelling niet meer konden uitleveren, terwijl die wel al betaald was...

Nu ben ik dus op zoek naar een andere prijsgunstige leverancier, ik wil zelf graag de hele vlozaadjes , simpelweg omdat ik die het prettigste vind werken. Ik ben dus niet op zoek naar husk of mixen met allerlei andere ingrediënten erin.

Heb nu zelf Horseflex gevonden, maar hoop eerlijk gezegd op een gouden tip hier dat het goedkoper kan :o ;) .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 15:52 



 
Profiel   

Hier heb je de zwarte versie voor een goede prijs. Ik weet alleen niet of dat anders is. Wij hadden ook altijd die licht bruine versie.
https://www.dierenkruiden.nl/detail/177 ... d-5-kg.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 16:19 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een goede prijs! Bedankt. Heb je deze zelf al eens geprobeerd? Ik moet zeggen dat ik vroeger altijd zwart vlozaad bestelde bij Pit , maar inderdaad de licht bruine versie kreeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 16:33 



 
Profiel   

Nee ook altijd via pit pit besteld, maar wel de bruine variant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 16:38 



 
Profiel   

Ik bestel het altjd bij horseflex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 17:31 



 
Profiel   

CoRiNa1983 schreef
Ik bestel het altjd bij horseflex.


Krijg je bij hun de hele zaadjes , zonder toevoegingen? En wat voor kleur hebben die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 17:35 



 
Profiel   

Ik bestel ook bij horseflex, dan de navulzak, scheelt weer iets in prijs.
Is donkerbruin van kleur en zijn de hele zaadjes.

Vroeger bestelde ik het via Makana, daar is het ook niet zo duur (heet dan Flohsamen Ganz op zijn Duits). Maar die hadden het toen een keer niet en ben ik naar Horseflex over gestapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 18:13 



 
Profiel   

Baroen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 18:17 



 
Profiel   

Echt superhandig dit, was me ook al opgevallen bij Pit & pit dat ze de grootverpakkingen steeds niet hadden

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 19:47 



 
Profiel   

Nou ze blijken niet de enigen te zijn die geen grootverpakking op voorraad hebben zie ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 20:40 



 
Profiel   

In het andere Psyllium-topic [VS] Weer zo'n psyllium-topic
komt deze voorbij:

https://www.golden-peanut.de/flohsamen- ... r=11007-04

Iemand daar ervaring mee? Komt nogal wat verzendkosten overheen namelijk.

Als ik het goed uitreken is het 3 x 5 kg (15 kg) 3 x € 29,90 + € 21,20 (15 kg verzending) = € 110,90

€ 110,90 : 15 = € 7,40 per kilo

Als ik het goed zie kost het bij Pit&Pit € 8,46 per kilo bij afname vanaf 8 kilo

Klopt dit?


Laatst bijgewerkt door Marie111 op 04-11-22 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 00:04 



 
Profiel   

Duitsland is inderdaad vaak goedkoper met dergelijke dingen. Maar is inderdaad wel even zoeken of de verzendkosten dan uit kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 00:05 



 
Profiel   

Hier ook een Pit-Pit gebruiker die op zoek is gegaan naar een andere leverancier.
Horseflex heb ik van de week 25kg besteld. Kwam ik op nog geen €7,50 per kg uit, heb het nergens goedkoper gevonden.

Vond laatst ook een Belgische site: https://www.vaesen.eu/nl/mediguard-psyllium-zaden.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 00:14 



 
Profiel   

neetoch schreef
CoRiNa1983 schreef
Ik bestel het altjd bij horseflex.


Krijg je bij hun de hele zaadjes , zonder toevoegingen? En wat voor kleur hebben die?


Als je horseflex vlozaad opzoekt zie je ook een plaatje hoe hun vlozaad eruit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 05:57 



 
Profiel   

Marie111 schreef
In het andere Psyllium-topic [VS] Weer zo'n psyllium-topic
komt deze voorbij:

https://www.golden-peanut.de/flohsamen- ... r=11007-04

Iemand daar ervaring mee? Komt nogal wat verzendkosten overheen namelijk.

Als ik het goed uitreken is het 3 x 5 kg (15 kg) 3 x € 29,90 + € 21,20 (15 kg verzending) = € 110,90

€ 110,90 : 15 = € 7,40 per kilo

Als ik het goed zie kost het bij Pit&Pit € 8,46 per kilo bij afname vanaf 8 kilo

Klopt dit?




Hier heb ik al een paar keer besteld nu woon ik in dl dus heb geen vz kosten.
Idee is om het bv op een Duits dhl pakket station af te laten leveren. Mocht je redelijk in de buurt van de Duitse grens wonen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 06:04 



 
Profiel   

Hoelang is het bij pit-pit al niet leverbaar? Had een voorraad, maar is op. Voorheen was het meestal wel na een week weer aangevuld bij ze.

Baroen heeft ook niet zag ik.

Misschien hebben veel mensen ingekocht vanwege de overgang van wei naar zandpaddock? Is toch een vrij standaard iets om dan te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 14:23 



 
Profiel   

Misschien is het ook gewoon niet het seizoen.. Wanneer bloeit weegbree? Als er ineens heel veel meer vraag naar is dan duurt het natuurlijk best een tijd voordat ze die extra zaden geoogst hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 14:46 



 
Profiel   

Pit en Pit gaf aan volgende week de grote verpakkingen weer op voorraad te krijgen toen ik het vroeg van de week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 14:53 



 
Profiel   

Bij de notenshop.nl is het goedkoop en in grote hoeveelheden daar koop ik ook mijn eigen noten en zaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:53 



 
Profiel   

Daar zie ik alleen de vezels, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 17:58 



 
Profiel   

Marie111 schreef
In het andere Psyllium-topic [VS] Weer zo'n psyllium-topic
komt deze voorbij:

https://www.golden-peanut.de/flohsamen- ... r=11007-04

Iemand daar ervaring mee? Komt nogal wat verzendkosten overheen namelijk.

Als ik het goed uitreken is het 3 x 5 kg (15 kg) 3 x € 29,90 + € 21,20 (15 kg verzending) = € 110,90

€ 110,90 : 15 = € 7,40 per kilo

Als ik het goed zie kost het bij Pit&Pit € 8,46 per kilo bij afname vanaf 8 kilo

Klopt dit?

Ik bestelde het ook altijd bij pit pit.
Maar door niet te kunnen leveren in grote hoeveelheid naar wat anders op zoek gegaan.

Ik heb vorige week ook een 25 kg zak besteld.
Ik ben nu € 7,61 per kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 18:44 



 
Profiel   

Gistermiddag een zak van 25 kg besteld bij Horseflex, vanochtend geleverd. Keurig verpakt en tot nu toe de goedkoopste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-22 11:55 



 
Profiel   

Ook krom, krijg van pit-pit een mail of mn product op is en aangevuld moet? Ging om de psyllium zaad. Ik klik het aan, pagina bestaat niet.
Ga ik kijken bij psyllium is de grootverpakking nog steeds niet bestelbaar. Handig........

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 16:46 



 
Profiel   

Pit en Pit heeft de 2,5 kg weer op voorraad, zag ik net

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 21:45 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Pit en Pit heeft de 2,5 kg weer op voorraad, zag ik net

Wel flink duurder geworden dan paar maand terug. Betaalde enkele maanden geleden €70 voor 10 kg. Nu 97 |( -:(- >;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-22 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen