Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring vitalstyle chillpill

 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met deze “pil”?
Zo ja, waarom heb je besloten de pil te gebruiken en hoe werkte -ie?

Ben erg benieuwd!

Bedankt alvast :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 13:20 



 
Profiel   

Ik geef m soms voor wedstrijden, heb wel t idee dat het hete er dan af is. Het geven is echter een uitdaging, want mevrouw ruikt ze door alles heen.. ze preseteerd het om de slobber op te hebben en de chillpillen niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 13:27 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Ik geef m soms voor wedstrijden, heb wel t idee dat het hete er dan af is. Het geven is echter een uitdaging, want mevrouw ruikt ze door alles heen.. ze preseteerd het om de slobber op te hebben en de chillpillen niet..


Oei, en hoe geef je het dan? Of eet ze het uiteindelijk gewoon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 13:30 



 
Profiel   

Door Slueslimix eet ze t wel, maar 9 vd 10x eet ze dr bak leeg ná de wedstrijd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 13:31 



 
Profiel   

Gegeven enkele dagen voor oud op nieuw. Helaas wel nog geren door de wei bij vuurwerk. Maar dag erna gewoon een buitenrit gaan doen op vreemd terrein (1ste keer voor dat paard als 3,5 jarige) zonder gekkigheid. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 13:43 



 
Profiel   

Bij ons op stal geeft een enkeling deze. Ik hoor dat het net de scherpe randjes van het gedrag haalt, verder niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 14:05 



 
Profiel   

Ik hoor hele goede ervaringen hiermee, maar de mijne weigerde het te eten…

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 16:14 



 
Profiel   

Ik heb deze gegeven bij kliniekbezoek en verhuizing. Mijn haflinger was er echt relaxter door. Is een enorme stresskip en dit haalt dat hysterische stressrandje er vanaf. Het blijft spannend, maar zowel voor mij als voor hem goed te handelen.
Ik gooide het gewoon door het voer, 1x per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 16:15 



 
Profiel   

Deed bij mijn paard helemaal niks.
Ook niet als ik er 5 tegelijk gaf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 20:40 



 
Profiel   

Hier ook minder scherp, maar moest het echt fijnmalen en dan door de slobber anders spuugde ze de pillen uit. Dacht eerst ook dat ze niet hielpen, maar ze at ze gewoon niet op, vond de "resten" tussen het stro onder haar voerbak :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 21:30 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft ze ook een poosje gehad maar deed helaas niets. Heb het ivm verhuizing gegeven om het wat minder heftig te maken. Helaas hielp het dus helemaal niets en was ze nog steeds ontzettend gestresst. Ik hoopte dat dit de scherpe randjes zou weghalen maar de chillpill was niet opgewassen tegen haar stress

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 22:26 



 
Profiel   

Werkt bij die van mij super om de scherpe randjes eraf te halen. Heb aan 2 pillen genoeg. En voordeel, hij eet ze zo uit mijn hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 22:39 



 
Profiel   

Gegeven voor oud en nieuw, ruim van te voren begonnen. Ze was nog steeds super gestrest dus had niet het idee dat het iets deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 08:04 



 
Profiel   

Hier deed het ook niets. Ben meer tevreden over Sectolin Nervo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 08:11 



 
Profiel   

Deed voor de mijne niks, ik heb ook dat zakje met feromonen geprobeerd dat je in de neus moet smeren. Dat deed ook niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 08:42 



 
Profiel   

Ik heb er goede ervaringen mee. Ik besloot ze te geven omdat mijn dierenarts er goede ervaringen mee had in deze specifieke situaties. Toen mijn paard dit voorjaar een 2 weken boxrust/ klein stukje weide moest hebben ivm een ongelukje heeft ze deze pillen gekregen. Onder het mom van baadt het niet dan schaadt het ook niet. Ze was kalm en goed te hanteren terwijl ze normaal wel echt een drama queen kan zijn met alleen achter blijven. Ik voerde ze door de slobber.
Ik heb ook goede ervaringen met de NAF Magic. Dat haalt bij haar in stressvolle situaties ook echt de scherpe randen eraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 21:11 



 
Profiel   

Hmm, wisselende ervaringen. Ik ben alvast aan het nadenken over Oud en Nieuw, de jaren hiervoor de Strezzz van Phytonics gegeven maar de scherpe randjes mogen er nog wat meer af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 21:22 



 
Profiel   

Vriendin van mij is er tevreden over.

Voor mijn stresskipje heb ik liever cannabidol.
Van heltie horse.
Gebruik het nu nog amper, alleen als ik denk, je kan het nu wel echt gebruiken.

Voor oud en nieuw geef ik het ook aan de reu.
Die is van... "Nee één knal! En nog een knal!! Run forrest run!!!"
Naar.
"Ooooh wat mooi in de lucht. Ooooh daar nog één!" Gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 21:25 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Gegeven voor oud en nieuw, ruim van te voren begonnen. Ze was nog steeds super gestrest dus had niet het idee dat het iets deed.

Ik dus ook,
Maar ik weet niet hoe het paard normaal zou reageren op vuurwerk langs alle kanten.

Nu liepen ze door de wei te rennen. Maar wat als hij normaal véél erger reageerde? Zou hij dan door de omheining gegaan zijn?
Dingen die ik niet wist omdat ik hem toen nog maar 4 maanden had.

Ik heb laatst bij de verhuis naar andere wei "naf magic" (tube) gebruikt Maar ik vond dat die veel minder effect had en m'n paard juist schrikkeriger maakte (reageerde feller op fietsers en blaffende honden dan op vorige buitenritten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 21:26 



 
Profiel   

Mijn merrie was hetzelfde qua gedrag met chill pill als het jaar ervoor zonder met oud en nieuw. Dus wel aardig vergelijkingsmateriaal :) Chill pill alweer paar jaar terug gegeven. Afgelopen 2x oud en nieuw vielen mee, terwijl ze niets kreeg. Maar dat kwam door corona := Afgelopen jaar wel meer knallen, maar ook dat ging aardig zonder chill pill.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 22:23 



 
Profiel   

Ja hier waren het ook echt véél meer knallen dan het jaar ervoor. Had dat niet verwacht.

Dit jaar sta ik op een andere weide, en ben dus benieuwd hoeveel er hier geknzld gaat worden. Ik ga een week op voorhand met chillpill beginnen. Op het doosje staat iets over inwerking 5 dagen.
Eventueel proppen in de oren doen of dempend oornetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 11:38 



 
Profiel   

Hier voor oud & nieuw en ik merk dat mijn merrie daar echt wel beter op reageert. Geef ze inderdaad door de slobber zodat ze ze opeet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 13:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen